Osäker???
Hej
Jag har ett problem som e väldigt ledsamt,
Har en underbar liten westie hane på tre år som e familjens ögonsten, han är underbar med barnen glad busig och livlig älskar andra människor. Men han gillar inte andra hundar, nu ska jag nog inte säga alla. Vi har stor trädgård och när han är ute och det går en hund förbi försvinner han som en pil han står och river nästan grinden morrar och skäller, men han visar inte tänder reser inte rygg eller ställer svansen i givakt eller mellan benen utan den viftar han nästan på. Han har bitit till en grannpudel i stugan två gånger för denne stoppade in nosen. Han har också lekt med ett par vänners valp men när dom en dag kom förbi flög han ut genom ytterdörren och attackerade denna.
Grannarna i stugan har två st "bethoveens" och dessa två en hane och en hona verkar det inte vara problem med när dom hälsar genom stängslet han e väldigt glad att se dom. E vi ute och promenerar och han får syn på andra hundar blir han typiskt "terrier galen" Det är ett ledsamt problem för han va väldigt glad i hundar när han va valp. Nej han e inte kastrerad.. och nej han har själv inte blivit attackerad. men för mig verkar han extremt osäker???
vad kan jag göra för att hjälpa han bli balanserad och för att få ut all glädje det är för en hund att få social kontakt
Tacksam för svar och råd 
Mvh
Johanna
Jag skulle ta kontakt med en duktig instruktör, alternativt "problemshundsutredare", och be om hjälp.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar