Hundar iFokus

Hundar

Etikettbilder-och-filmer
Läst 5160 ggr
Tina-A
0

Lite hundtrick

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Filmade lite i morse några hundtrick. Videon är på min mellanpudel Oliver, snart 1½ år.

Sen kan han ju också saker som fot, work, nära, sakta, front, backa, åttan, inkallning, "var är lilla vickevire?", gå ut, gå hem, var är (lotta, kim, ankan), följa eller trycka på targets osv, osv, osv. Men här är några trick iaf! Vi gjorde alla utom 2 i sängen. Enjoy :)

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

SaraC
0

Kul! Han, ni, är jätteduktiga.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Yessica
0

Vad duktig han är! Skrattande Kul att ni tränade i sängen också, det går ju med liten hund + stor säng ;D hihi!

Ha en bra dag!

Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

Ziggi
0

Vad duktiga ni är! :)

Tina-A
0

Tack :)

#2: Ja, det är kul att träna på lite olika underlag :) Inte lika lätt att hålla balansen i sängen heller, eftersom det är mjukt!

#3: Du såg att jag la in den här också, vad bra :) Tack!

Quiila
0

Ni är grymt duktiga Skrattande

~Quila Roze~

Royalz
0

Ni är jätte duktiga :)

SparklingTindra
0

Vad roligt att se. =) Vad duktiga ni är.

Tina-A
0

Tack :D

empan-hampus
0

Ni är såå himla duktiga!

Kanin-Fiia
0

Gud vad duktiga ni är! Lättare om man har en liten hund, svårare att lära en labrador, vill inte ha en sån på ryggen ;)

Kaninisen
0

Så duktig!

Så otroligt söt när han blåste bubblor, haha! :D

fredrikaa
0

Vad duktiga ni är!:)

Själv så har jag en storpudel, han är nog lite för stor för övningarna. Hur gammal är din pudel?

Hunden är din bästa vän

ristrom.blogg.se

fredrikaa
0

* jag såg åldern nu. En fråga.

Rakar du din pudel i ansiktet?

Vi rakar våran i ansiktet.

Hunden är din bästa vän

ristrom.blogg.se

Tina-A
0

Tack allihopa :) Vad kul det är att läsa era kommentarer.

#12: Äsch, jag tror inte din storpudel är för stor :) Jag hade nog försökt göra precis samma saker om jag haft en storpudel istället för en mellan!

#13: Ja, precis :) Han är 1½ snart. Javisst rakar jag honom i ansiktet. Annars växer det ju igen :) Rakar hela kroppen på honom ibland, annars klipper jag. Tassarna rakar jag med jämna mellanrum, precis som ansiktet, och även där bak ;) Så att inte bajs ska fastna i håret.

Kaninisen
0

Får man fråga hur du lärde honom att blåsa bubblor? Försöker lära en hund jag passar ett knep (även om han är helt omöjlig) ^^

Tina-A
0

#15: Javisst, man får fråga mig hur jag lärde in allting :)

Jag började med att lägga godis i vattenskålen. När nosen kom tillräckligt långt under vattnet kom det automatiskt bubblor och då klickade jag och förstärkte genast det. När han gjort detta flera gånger la jag inte längre godis i vattnet, och när han sökte sig till vattnet för att se om det var godis = bubblade, så klickade jag och belönade. Så gör man det flera gånger :)

fredrikaa
0

#14 tack för svaret!:)

Hunden är din bästa vän

ristrom.blogg.se

Yessica
0

#16 Det var verkligen riktigt sött! Häftigt att du lärt in det, mina hundar vill dock inte stoppa ner nosen under vattnet.

Ha en bra dag!

Tina-A
0

#18: Inte ens om du lägger något vääääldigt åtråvärt i vattnet? :) Det behöver inte var mycket vatten, räcker med säkert en 2-3 cm högt (lite beroende på hur stor hunden är förstås).

Sara-D
0

Herregud så duktiga ni är!!! hur har du kunnat lära han så mycket? har du gått på freestyle kurs eller nått :P?

India
0

Ni är ju bara för duktiga. Och så sööööt han är!

MiaMaria
0

Va duktiga ni är!!! Blev nästan ett gympa pass för dig oxå Flört

Väldigt inspirerande, vill springa hem o träna på en gång Oskyldig

Tina-A
0

#20: Jag är utbildad freestyleinstruktör :)

Tina-A
0

#22: Haha, vad kul. Gör det, hem och träna ;) Supernyttigt för både hund och ägare!

Sara-D
0

tina-A : okej coolt :) har du det som jobb ?

Sara-D
0

tina-A : okej coolt :) har du det som jobb ?

Tina-A
0

#25: Extrajobb i alla fall :)

destroyed
0

Tina-A: Hur lärde du in backa? Sindra hatar att gå bakåt och det går verkligen inte att lära in det. Så jag tänkte fråga dej istället:P

Sen så undrade jag en annan sak. jag har jätteproblem att få sindra att gå emellan mina ben. Jag antar att hon antingen inte förstår ellerså är hon rädd att jag ska trampa på henne men har du några tips hur jag kan gå tillväga där. För att gå igenom mina ben eller så emellan har hon inga problem, det är just när man rör sig som hon springer iväg och tycker det är läskigt

Tina-A
0

#28: Jag lärde in backa med hjälp av hinder. Jag ställde upp kompostgaller som en smal gång som jag lockade honom igenom några gånger. Sen när jag lockade honom igenom så ställde jag mig iför utgången framför honom, så enda vägen ut var alltså att backa bakåt. Sen så väntade jag tålmodigt ;-) Och tillslut backade han. Jag har en video på youtube med 2 alternativa sätt att lära in backa. Den ena när han backar mellan benen på mig för att få ögonkontakt, den andra när jag använder targetplatta som jag sätter under magen. Då vill han trycka på den, och går bakåt för att nå den.

Om du kan få in henne mellan benen så är halva saken färdig. Tänk att ni ska köra mellan tex, ganska lätt att börja med eftersom då ska hunden vara mellan benen en längre stund. Har man mindre hundar som vi måste man oftast stå väldigt brett till en början, alltså väldigt mycket bredare med benen än vad man tror. Sen visar man in hunden där, belönar massa gånger för att hon står mellan benen. Sen smyyyger man fram ett halvt steg och lockar in henne igen mellan benen. Om hon tycker det är jätteläskigt kan man faktiskt hålla något supergott framför nosen samtdigt som man smyger frammåt i början, så att hunden vänjer sig att vara mellan benen medan man rör sig.

Hoppas du förstår hur jag menar ! :)

Det är svårt att förklara när man inte kan visa själv :) Hade du bott närmare hade du varit välkommen på freestylekurs! ;-)

Yessica
0

#19 Har inte testat så. Men får väl se då. Glad Får se när jag ska testa.

Ha en bra dag!

destroyed
0

29# hade jag bott närmare så hade jag redan vart anmäld:) Det är så kul ch man ser att hon gillar det jättemycket också:) Jag ska testa det här och se hur det gå:)