Hundar iFokus

Hundar

Etikettpälsvård-omvårdnad
Läst 3196 ggr
Haztparken
0

Vita hundar

Hej!

Ska då skaffa en storpudel till våren 2011 :D Och har redan hittat en bra uppfödare och om allt går som det ska så ska hon då få en kull så jag kan köpa min valp våren 2011.

Honan kommer nog få valpar i färgerna grå och vit. Färgen för mig kvittar jag är mer ute efter personlighet m.m

Men. Vissa hundar som man sett och vissa i min släkt påpekar det (-.-') att vita hundar har en tendens att få bruna fläckar vid ögonen.

Alltså, om det blir en vit Pudel för mig vill jag inte ha bruna fläckar.

Så, varför får dom det? Är det något man kan göra för att det inte ska bli så?

SaraC
0

Alla hundar får utsöndringar under ögonen emellanåt, enda skillnaden är att på ljusa hundar syns utsöndringen som en missfärgning. Sedan finns det hundar som har problem med till exempel för trånga ögonkanaler och då rinner det mer än normalt.

Man kan se till att regelbundet torka bort kladd under ögonen. Om missfärgningar stör finns det en del produkter att testa, har hört att Jean peau eye care ska vara bra.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Haztparken
0

#1 Okej tack :) Jo jag tänkte att det kanske berodde på det som kommer från ögonen och att man då kunde torka dom om ögonen typ varje dag eller när det behövs för vi får ju också sådant.

Ok vad bra att det finns produkter ifall att! Tackar :D

Tina-A
0

Om inte ögonen rinner så blir det inga fläckar! Sen eftersom du har en storpudel måste man ju ändå raka dom i ansiktet, och då försvinner dom bruna fläckarna i och med att dom sitter i pälsen.

Min Pudel är 1½ och hans ögon har runnit vid 1 tillfälle. När jag rakade honom i ansiktet sen någon vecka efteråt så var det borta.

Så det behöver du nog inte oroa dig för :)

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Haztparken
0

#3 Ja just det! Vad bra isåfall! Tack :D