Hundar iFokus

Hundar

Etikettuppfödning-och-valpning
Läst 2546 ggr
tessibessi
0

Hund föddsel

Heej min hund är gravid och det är första gången. vissa säger att mamman måste  göra nåt så att valparna kommer ut vissa säger att man måste hjälpa men hur ska man hjälpa

Royalz
0

Låter som ett troll?

Mischa
0

Hör med din uppfödare som kan ge dig råd i praktiken.

≧◔◡◔≦

[Empisen]
0

För det första stavas det "födsel" för det andra heter det "dräktig" på hundar.. Inte gravid.
Jag tror också på troll.

AnneN
0

#1 & 3 varför börja anklaga någon för att vara troll om denne inte uppenbart gjort något för att agera som ett troll, inte alla stavar perfekt eller vet vad allt kallas!

tessibessi, om ni har kontakt med uppfödaren så håller jag med #2 om att det är bra att fråga denna om råd, eller om ni känner någon annan som har erfarenhet av uppfödning.

På Skk-shopen så finns det även böcker i ämnet som jag kan rekomendera att ni läser innan det är dags för valpning (kan ev finnas på biblioteket).

Önskar dig lycka till.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Karizma
0

http://arcadians-kennel.com/Arbete%20om%20valpning.htm Googla lite o sen tycker jag du hör med uppfödaren om detta. Läs på så mycket du kan ha nr till vetrinär om det skulle behövas ringa dit. :)

Royalz
0

Hon hade varit medlem några minuter innan hon skrev tråden.

Så jag tror helt klart att det är ett troll. Stavar som ett barn, och ser lite oseriöst ut. Är tiken redan parad och dräktig borde man kanske tänkt lite innan hur det går till vid en födsel!

Gluskap
0

Användaren blev kanske medlem här för att kunna ställa sina frågor. Så att användaren bara varit medlem ett par minuter ser inte jag som något konstigt iaf, varför skulle hon inte få skriva med en gång?

Och som du kanske vet så är inte alla parningar planerade.
Vad vet Du om denna användaren? Vem är Du att dömma?

ingann
0

#6 jag blev medlem från början för att ställa en fråga… att man stavar illa behöver inte betyda troll.. har du hört talas om dyslexi och andra modersmål? är det dessutom en tjuvparning så har man kanske inte satt sig in i hur en valpning går till…

du använder själv inte det korrekta namnet… valpning heter det och inte födsel hos hundar Flört

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

sisal
0

#6 Vänta nu, handlade inte tråden om en tik som ska valpa/föda,eller handlade den om stavning och hur länge man varit medlem???

Till Tessibessi: Lycka till och hoppas att allt går bra….

Royalz
0

#8 Hon skrev födsel därför skrev jag det också ;)

SaraC
0

Nu försöker vi svara på TS frågor och inte anklaga henne för att vara ett troll!

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

[Sandraaa]
0

Försök hitta en person som är kunnig om avel, helst en som kan vara där när hon föder valparna. Kanske tikens uppfödare?
Annars ordna med telefonnummer till veterinärer som har öppet nätter/helger fall något skulle hända tiken.
Beroende på vilken ras det är på tiken så kan hon få det svårare ibland, men oftast så klarar dom förlossningen själva men försök läs så mycket som möjligt och jag hoppas att det går bra med valparna och mamman!

Gluskap
0

Som tillägg till #12 så säger jag läs alla böcker om avel som du kan hitta och skaffe en försäkring till tiken om hon inte redan är försäkrad!