Tågresa
Hej jag är en tjej som har en hund jag och min familj ska ta med våran delade hund till landet då tågresa i ca 6 timmar! vi är lite oroliga att han inte kommer att kunna holla sig har ni några tips på hur han ska kunna holla sig han är snart 7 månader och en engelsk springel spaniel.
assa 6 timmar tar det ända dit kanske några stopp då han kan gå ut 1-2 stopp(Tror jag)
Det är säkert några byten eftersom ni ska åka så långt :)
Böhöver svar ganska fort!
Royalz det är 1 byte och den stastionen heter allversta och det ligger i småland ganska långt från stockholm!
Okej!
Det finns ju inte så mkt man kan göra för att hunden ska kunna hålla sig.
Har du tur kan det ju vara väntetid några minter på någon station så du hinner ut och kissa med hunden.
Annars kan du j aktivera huden trött så den sover hela resan.
Är hunden van att åka tåg?

Jag åkte tåg med min 4 månaders valp. En resa som tog os 13 tmmar. Han fick kissa de korta stunder tåget stog still. Det gick jättebra, men det var ju nattåg så han sov ändå en hel del.
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler
han är lite van vid tåg han är van vid bil och buss :) men va tror du om att trötta ut honom på förmiddagen tills vi ska åka på kvällen?
han är lite van vid tåg han är van vid bil och buss :) men va tror du om att trötta ut honom på förmiddagen tills vi ska åka på kvällen?
oj det kom 3 gg men okej trollhassel det låter ju bra men har du några tips om man kan förbereda honom innan?
Aktivera honom med något så han får använda hjärnan innan ni åker. Alltså precis innan ungefär, så han är trött och sover större tiden av resan.
Men ibland han man ju tur att det blir lite längre stopp på något ställe så man hinner gå av och kissa hunden snabbt :)
okej :)

#10 Jag sprang och busade massor med honom hela dagen innan vi skulle iväg på kvällen. Han fick träffa andra vovvar också så han fick stimulans. Desutom tog jag med mig tuggben och leksaker på tåget om han ville ha…men det ville han inte för han var så trött :P
Med Vänliga hälsningar
hahah okej men fick just eta att det tog med bil 6 timmar men inte med tåg utan tåg 3 men har ni några små bra aktiverngstips? vi ska åka 07:30 på morgonen!

Kan ni stanna då och då så räcker det ofta med lite luft och lite kissning. De brukar kunna varva ner ganska bra i bilen. Om inte så kan ju ett tuggben och lite leksaker vara en bra idé att packa ner.
Jag ska åka tåg med Prillan från Åre till Katrineholm i slutet av månaden och det kommer ju ta sin tid. men jag är inte ett dugg orolig faktiskt.
Med Vänliga hälsningar
okej min mamma sa att det gör inte så mycket om det skulle bli att han inte kan holla sig men det har varit jätte bra tips

Men om ni åker bil ska han väl inte behöva hålla sig? Då kan ni väl snabbstanna på något ställe så han får kissa?
Med Vänliga hälsningar
Om det dröjer 3 timmar så kan ju hunden helt klart hålla sig :)
Jag åkte tåg 1,5 timme med min 9 veckors valp och det var inga problem :) Eran är ju betydligt äldre.
Okej då fattar jag. Vi ska åka tåg inte bil men det ska nog gå bra!

Oj, missuppfattade dig. 3 timmar med tåg ska väl inte vara några problem. Det går säkert kanonbra ska du se :)
Med Vänliga hälsningar
Det bästa är väl att prata med konduktören eller annan på tåget, och fråga var tåget stannar lite längre tid och var de tror man kan hinna ut och kissa med hunden.
Annars, se till att gå av först, ut och kissa på första bästa plats om valpen vill kissa också på igen innan de sista klivit ombord!