Hjälp! Råd fort!
Prillan bet sig illa i tungan när hon lekte nu. Det blöder massor. Vad ska jag göra? Vet eller läker det av sig själv?
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler
Ring och hör med vet.
Försök stoppa blödningen och ring och rådfråga veterinär. Småsår blöder ju ofta rikligt, men man vet aldrig.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Nu har jag sutti med en isbit på henne tunga. Det har slutat blöda, men hon har ont. Hon är ju så liten i maten annars, så nu kommer jag säkert få trixa mycket för att få henne att äta.
Med Vänliga hälsningar

Det blöder ju ofta mycket i munnen så det kanske inte är så farligt. Det brukar läka av sig själv ganska fort. Är du osäker ska du kontakta veterinären.
Lycka till!
Jag har en hund som ofta biter sig i tungan, det kan blöda mycket men är oftast mycket lättläkt.
Har det stoppat är det bara att hålla det under uppsikt.
≧◔◡◔≦

Det praktisk taget sprutade blod från tungan på henne, och man blir ju så orolig! Isbit hjälpte, men hon är svullen och har ont. Ibland glömmer hon bort det och börjar tugga på någon leksak en piper till och ångrar sig. Tycker lite synd om henne men det läker som som sakt snart.
Med Vänliga hälsningar
Hoppas hon blir bättre snart! Håll koll så att inte svullnaden ställer till problem för henne.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Sår i munnen läker snabbare än andra sår.
Så det går nog bra. Men visst är det läbbigt när man ser all blod.