Aktivering
Jag och en skolkamrat har startat Hundfokus UF där vi säljer en aktiveringsfilm som heter Inspirationskälla för dig & din hund. Vi skulle vilja veta hur ni aktiverar era hundar. Skriv & berätta.
Har en även en blogg om hur vårat arbete fortskrider på iFokus.
Jag aktiverade mina hundar med Cykling, Lydnad, Sök, Liiite spår samt Agility.
// Mvh Emina - www.eminametovski.devote.se
vad går pengarna till som ni får in för filmen?
Är det något som går ner i er egen ficka så är nog inte så många villiga att dela med sig av sina tips. Däremot om pengarna går till behövande hundar, typ hundstallet, så får ni nog en del hjälp…
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner
Frågar som ingann - Vart går pengarna till?

Det är vi som får de pengarna, men vi gör inte det här i vinstsyfte. Det är för att vi ska lära oss hur det är att driva företag.
är det inte i vinstsyfte så skänker man bort pengarna *min åsikt*
så länge ni behåller pengarna själva räknas det som vinst, vill ni lära er hur det är att starta och driva ett företag så bör ni också lämna ifrån er pengarna för det finns i princip inte ett enda nystartat företag som går med en enda krona i vinst.. snarare lägger de in stora summor av eget kapital för att komma igång…
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner
Vad har det för betydelse vart pengarna går? Klart de ska pengarna, även om det inte är huvudsyftet med projektet.
Jag aktiverar mina hundar genom lydnad, lite agility, långa promenader, cykelturer, etc. Kör mycket stadsträning med de också, då de är riktiga bonnhundar. ;-)
Jag aktiverar min hund med lydnad, freestyle, spårning och promenader! På sommaren blir det en del simning också!
gör det så mycket om dem får lite pengar för deras arbete ?
vi aktiverar våra med; Lydnad, spår, jakt, långa promenader :)
#7 Här också! En av våra hundar ÄLSKAR att simma, en gör det frivilligt och den tredje går inte ens ut i gräset om det är blött. :-D
Jag aktiverar min hund med lydnad, spår och sök :)
Jag aktiverar även genom att lära henne alla möjliga trix, vilket hon älskar! Även "hemmasysslor" också, som att öppna lådor, stänga dörrar osv ! :)
Vinstsyfte och vinstsyfte… det handlar om ett UF-företag, alltså inte ens ett "riktigt" företag, en kurs(eller två om man väljer att även göra det som projektarbete) i gymnasiet där man går igenom hela företagsprocessen. Affärsidé, affärsplan, starta upp, driva, avsluta, bokföra, marknadsföra, osv. osv. Det är väldigt sällan man tjänar någon större summa på dessa företag, och tjänar man något har man nog gjort sig förtjänt av varenda krona.
Dessutom handlar det troligen inte om så himla mycket pengar, dessa företag läggs ner i april och tiden går fort, man hinner inte få så otroligt mycket sålt, om man dessutom ska spela in en film innan som ska tillverkas och säljas.
Ett vinstsyfte är självklart med alla företag, sen var man väljer att lägga vinsten i slutändan är upp till var och en. Tipsa om att de kan skänka en del till hundstallet, använda det i sin marknadsföring för att få mer sålt är väl okej, artigt och trevligt.
Men den här attityden "näe ska ni tjäna pengar på att jag talar om hur jag aktiverar, då tänker jag inte säga något!", vad handlar den om?? Vad är skillnaden på att tipsa en vanlig hundägare om aktivering och ett par ungdomar som vill inspirera andra? Vad är det för fel att vilja gå i vinst? Det är självklart att man går i vinst om det går bra, vilket jag antar är meningen med det hela, detta uf-företag som alla andra företag. Ingen jobbar gratis frivilligt.