Foder till valp
Min han valp på 18 veckor är rätt tunn. Men ger honom redan 150g mer per dag än vad hans ålder och vikt ska äta enligt tabellen.
Så vet ni om det finns något valpfoder som är mer fett så han kan gå upp mer i vikt?
Han äter just nu Pro Plan Puppy large robust
Har du tittat på foderbilen? Där kan man se de flesta fodrena hur mkt bl.a protein o fetthalten är. Jag såg att ex. Precept Puppy har rätt hög fetthalt.
Du ska nog inte gå så mycket efter tabellen. Den kan slå rätt fel. Tabellen är en fingervisning bara.
Öka givan och ge honom ett mål till per dag. Hur många mål får han om dagen nu?
Du ska kanske se över avmaskningen på honom också. När är han avmaskad senast?
Han får mat 4ggr per dag.
Han blev avmaskad när han var 11 veckor. Alltså 7 veckor sen. Han har jätte fin och blank päls och är pigg o glad.
Men får testa att öka maten då, men han äter redan mat som om han vore 6-7 månader gammal och han är bara 4 månader.
vad ger du han för foder? han växer så det knakar antar jag :) o då går det åt lite mat :) Har itne sett bild på han på ett tag 
#4 Det står i första inlägget vad han äter.
Såg det :) ja det är väl bara öka fodret du ger han rätt ofta o det är bra.
Ökar til 150g. Så får han 600g per dag då :) Och se om han lägger på sig lite i vikt.
Ska se om jag kan ta en helkropps bild på honom så får ni se hur han ser ut.
Olika hundar har olika ämnesomsättning.
Jag har flera hundar här. Bland annat 4 stövare. Mor och dotter i par. Ena mor och dotter blir tjocka av nästan ingenting. Och det andra mor och dotter paret kan äta hur mycket som helst utan att gå upp ett gram.
Hundarna är som vi människor.
Växer han mycket nu behöver han näring för att bygga upp sej. Om ni jobbar mycket med honom förbränner han mycket och kanske behöver lite kraftigare foder.
Han rör sig rätt mycket lös så han är ju aktiv. Men har börjat höjt nu så får se om han går upp lite :)
Royal canin sensible tycker jag är en rätt så fet mat.. Mina hundar äter det och dom mår väldigt bra av det, även min valp på 6 månader äter den och han mår prima :)
Så farligt mager ser han väl inte ut o va. Man ska ju kunna känna revbenen iaf även om de inte ska sticka ut tydligt.
Tycker inte han ser ett dugg smal ut… 
Han är smal tycker jag :P Men ibland drar han in magen så han ser helt undernärd ut..
Vad fin han är :)

Fin hund du har.
Man kan prova att byta till Pro Plan Puppy Large Athlelic istället. Den är lite fettare än den du har.
Många unghundar ser lite tunna och smala (långa ben. höga bak m.m) ut i den åldern när de växer som mest. Innan dom har växt klart musklat på sig.
mvh Gitt
Gitt