Hundar iFokus

Hundar

Etiketthälsa
Läst 2631 ggr
SaraC
0

I morgon åker gipset av!

I morgon ska vi äntligen in och ta av Eros gips! Håll tummarna att han slipper plocka ur stiften i benet och därmed mer krångel med trattar, påsar och tröjor.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

anaprincess
0

Hoppas det går bra :)

SaraC
0

#1 Tack för det Glad

destroyed
0

lycka till!!

Karizma
0

Håller tummarna :)

mealily
0

Hur gick det för er idag? (=

SaraC
0

#3 och #4 Tack så mycket.

#5 Det gick fint. Mer än halva benet är ju förtvinat men det ska väl förhoppningsvis snart vara avhjälpt. Röntgen och allt såg bra ut.

Zebben
0

Oj, har missat! Vad har han gjort med benet?

SaraC
0

#7 Lyckades ramla ner från en altan och få en instabil hasled. Opererades för 2 veckor sedan.

destroyed
0

vilken tur att allt verkade vara bra. då blir det att långsamt träna upp musklerna igen

SaraC
0

#9 Ja, verkligen. Hade inte lust med nytt gips.. Nästa fredag ska vi träffa en sjukgymnast och se hur vi ska gå tillväga med rehabiliteringen.

Zebben
0

Ok. Skönt att höra att det inte var värre. Det brukar väl vara väldigt god prognos på instabila leder. Om man bara är noga med rehaben. Vår veterinär säger att det är 50/50 efter en operation. Om veterinären sköter sin del och ägaren sköter sin del av rehaben så brukar det mesta gå vägen…

SaraC
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#11 Jo, precis. Jag fick mycket godare odds än 50/50, men det kanske är olika från fall till fall.

En bild på kycklingbenet, ska ta och klippa ned pälsen även på tassen ikväll.

Ziggi
0

#12 Oj då, vad ska ni göra för något för att träna upp benet?

SaraC
0

#13 Vet inte ännu, ska träffa sjukgymnasten nästa fredag och då skulle hon besluta efter hur han använder benet då. Men simträning är väl troligt.

destroyed
0

12# hahah jaa kyckling ben var rätt:P

Taci
0

Vad skönt för honom att slippa det nu!

Men gud vad tarvligt benet ser ut utan päls, hehe. Önskar honom o dig lycka till med rehabiliteringen!

SaraC
0

#15 Bilden gör det inte ens rättvisa Tungan ute Min stackars, duktiga pojk.

#16 Ja och utan en enda muskel. Först tyckte jag det var superläskigt att ta på det, var ju bara sladder och kändes som att det skulle falla isär. Tack så mycket för det!

Zebben
0

#17 Jo prognosen var bättre än 50/50. Tror nog jag minns det lite fel så här efteråt. Jag tror veterinären menade snarare att även om de gör en klockren operation, så kan man förstöra allting med en dålig rehab. Mer så menade han på, och jag kan nog hålla helt med.

Du kommer kanske få köra med viktmanschetter på det benet. Det är läskigt vad fort de tappar muskler. Konditionen sitter ofta kvar länge, men muskler ryker direkt.

Ricko
0

Skönt att slippa det.

// Mvh Emina - www.eminametovski.devote.se

SaraC
0

#18 Ja, det tror jag med är möjligt. Rehab är väldigt viktig. Träffade sjukgymnasten lite kort igår och hon verkade jättebra, ska bli spännande att se vad vi får göra.

#19 Ja Glad

SaraC
0

Idag har vi varit och träffat sjukgymnasten. Vi ska sträcka ut och böja leden på honom några gånger per dag och även styrketräna hemma. Så får vi se om det blir något annat som behövs efter att vi tagit ur stiften om tre veckor.