Hundar iFokus

Hundar

Etikettträning-och-inlärning
Läst 3752 ggr
Jovich
0

Roliga lekar?

Hejsan! Jag undrar om ni här inne har några bra förslag på roliga lekar man kan göra med sin hund?

Kakan81
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har flera jättebra aktiveringsböcker, se bild.
Vår Emil älskar att leka med fotbollar, han dribblar som värsta Zlatan. Flört

Du kan säga åt hunden att sitta, kasta ut godisar och sen får hunden söka rätt på dem. Man kan gömma leksaker, leka kurragömma med mera.

Lycka till!

Jovich
0

Tack för tipsen! :) Vart kan man köpa böckerna?

Kakan81
0

Jag köpte dem på canis.se, men har även sett dem på adlibris.

Jovich
0

Okej då ska jag kolla där:) Tack så mycket för dina svar.

Vattnadal
0

Vi lekar massor med vår goldenvalp, har gjort det hela tiden. Vill nämligen äntligen ha en hund jag kan belöna super med lek!

Vi kan leka dragkamp (har ofta med en gammal strumpa i fickan att ta fram).
Vi lekar "jag nyper i näsan eller kinden och hon försöker bita mig i fingrarna" som är tacksam när man har vantar på.
Vi leker jaga, hoppa och busa, apportering, dra en sak i snöre (klassiska katt-leken), försöka gömma mig i skogen utan att hon ser, söka godis, kasta ut ett gäng leksaker hon får hämta in osv.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Kakan81
0

#4 Klart jag svarar när du frågar. ;)

tsset
0

ja, allt som hunden gillar är bra som lek! Vissa föredrar jakt-lekar, andra älskar bollar, pinnar… söka godis, mat, människor, ha dragkamp, kela, bli kliad… så länge hunden har kul och det inte finns några krav är det ju en lek.

Våran favorit är att försöka finta varandra och den har kommit av sig självt, vilket de allra bästa lekarna oftast gör.