Hej! Ny här inne :)
Hej på er alla!
Tänkte titta in här och presentera mig, nu när jag blivit med hund.
Jag heter Lillan och brukar mest hålla till på iller.ifokus. Vår familj består av mig, min son Alex, våra underbara illrar Maya, Salami och Salsa. Nu har vi fått tillökning i form av en Italiensk Vinthund vid namn Lovoly,s Belair. Hon är 8 veckor och hämtades igår. Härligt gosig och kelen, en riktig knähund alltså!
Att sammanföra hund och illrar, blev inte så dramatiskt som jag väntade mig. Salsa är fortfarande lite misstänksam, men det går nog över ;)
Jag ser fram emot att läsa trevliga inlägg här inne och snappa upp goda råd och tips, när man känner sig lite villrådig. Jag har visserligen växt upp med en Tax, men det var länge sedan, så jag kanske är lite ringrostig ;)
Här kommer en bild på en trött Bella.
Grattis till tillökningen, vilken sötnos :)

grattis:)
Grattis till den söta valpen!
och VÄLKOMMEN hit! (som ni andra glömde att säga!
)
Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! 
Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.
grattis och välkommen!

Tackar så mycket! Ska bli kul att få vara med även i detta gänget :)
GRattis till en sötnos och välkommen hit
Hoppas du ska trivas.
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
Välkommen! Vilken liten goding ni fått till familjen
vilken söt liten gulliplutt :D!
Välkommen 

Grattis till sötnosen!
Välkommen hit :)
Välkommen hit :)

Oj vilken härlig välkomstkommité :)
Bella hälsar och tackar för alla komplimanger.
Den här lilla damen är verkligen frusen av sig. Trots att jag sytt ett varmt och skönt täcke till henne, så avskyr hon att tvingas ut på kissturer. Detta har ju sin fördel i träningen för att bli rumsren;). Nu har hon fattat att hon ska kissa med en gång, så får hon komma tillbaka in i värmen som belöning =))
#11, hehe dem är smarta :P
men tänk på att bara för en hund skakar behöver dem inte frysa, min kompis har kinesiska nakenhundar, dem skakar nästan jämt, både inne och ute.. men det gör dem för att dem ska behålla den värmen dem redan har.
kan tänkte mig att det är så hos italienaren också :P
Välkommen hit! Vilken sötnos lilla Bella är! :)
Önskar dig och lilla Bella välkomna hit!
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
Välkommen i gänget!:) Bella är en riktig sötnos!

Jag undrar just hur mycket hon fryser egentligen? Jag skulle ju inte själv vilja gå ut i 2 plusgrader med så lite på mig ;) Speciellt på sista kvällsrundan, skakar hon rejält och gnäller hjärtskärande för att jag ska ta upp henne innanför jackan. Kommer hon att behöva en riktigt fodrad långbent overall? Jag vet ju att det finns sådana också, men de är äckligt dyra!!! Sen är det ju en fråga om hur vettiga de är att röra sig i?
Har ni något tips till mig och Bella? Jag vill ju kunna gå längre promenader med henne än att bara gå ut för behovens skull ;) Kanske det finns några bra mönster på nätet, så att man kan sy något själv? Eller, är det bara jag som är tramsig? Bella kanske klarar kylan bättre än vad jag tror och det är mest manipulering från hennes sida?

Det kan vara bra med en jacka till henne. Italienarna är frusna av sig. Kolla tradera. Där kan det gå att hitta fina hundkäder.
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

Hundar som har extremt tunn päls, sen mest muskler och skelett och inget underhudsfett fryser. Sen kan de skaka för att få igång värme, eller bara för att de kan oxå, men när det är lite ruggigt ute är det snällast att ha täcke eller overall på dem.
Kika på rasklubbens sida, där kanske det finns tips på ställen på nätet där du kan hitta mönster och sy eget.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

#18 Att skaka för att få upp värmen är samma sak som att skaka för att man fryser. Bara olika sätt att se det på. :)
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

Tack för tipsen!
Jag har sytt ett eget fleecefodrat täcke, som hon verkar trivas i, sen köpte jag även ett annat fleecetäcke och sen har hon en stickad polotröja också. Ingen av dssa verkar vara tillräckligt för fröken frys ;)
Därför undrar jag om hon behöver mer än täcke? Behöver hon en heltäckande overall, som även täcker benen?

En overall är nog bra, om hon redan fryser. Det blir ju inte varmare!
Min gamla goldens sista vinter hade hon fleeceoverall med tjockt vintertäcke för att gå på prommis om det var under10 minus ute. Annars stelnade lederna till för mycket.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter