Cocker spaniel? (Engelsk)
Har funderat lite granna på att skaffa en hund. Och då är jag väldigt sugen på Engelsk cocker Spaniel. En tik. jag känner 2 uppfödare som jag gillar och som vi har hälsat på. Trevlig familj, både hundar och människor. För jag är en ganska aktiv människa, är i stallet runt 3 dagar i veckan och vill ha en hund som kan följa med på ridturerna. Tror ni att det funkar med en Cocker? För vad jag har fått för mig så är dom hundar som ska ha ganska mkt motion? Och en tik skulle jag vilja ha. Tror ni att det skulle fungera?
Svara gärna ;)

Det kommer säkert funka. Har en cocker tik på nyss fyllda år och hon har energi till tusen :)
Hon kan hålla på en heldag och blir aldrig trött 
En helt underbar ras det var det bästa köpet jag gjorde när jag skaffa henne. Det är en liten ras med stor hundsenergi är min uppfattning. Skulle gärna skaffa en till så härlig är rasen men orkar bara med en trimhund just nu. Men drömmer om att skaffa en till snart.
//Anna och Saga
Vad bra! Det är just en sådan hund jag skulle vilja ha ;) Fulla med energi och bus ;)
Vart ifrån köpte du Saga? :)
det bästa är nog att fråga uppfödare av rasen :) oftast vet dem mest :P

Jag köpte henne från orsa Afroditegårdens.
jätte bra uppfödare att ha med att göra med.
Men tyvärr verkar hon inte ska ha nån mer kull. Folk skakar på huvudet när hon är igång :) Hon kan hålla på att leka ute en heldag sen kommer man in så ska man leka ännu mer hon tar aldrig slut :)
Kanon härlig ras skulle verkligen ville ha en till men sambon säger nej :(
//Anna
Pappa har en engelsk cocker(nu 13år still going strong), mycket motor i och väldigt arbetsvillig. När jag bodde hemma och hade hästar var han med ute på turerna från 40min till 1½h utan problem och hängde på hästen även om han kunde hamna lite efter i galoppen kom han i fatt när man saktat ner. Med lite träning hund och häst gemensamt kunde han även gå fot med hästen om vi träffade på folk i skogen.
#5 här på området finns en cocker, lika dan färg som din.. som är 16 år! :P
Jag har en cocker. Han kan gå hur länge som helst. Har gett upp försöken att trötta ut honom helt. När vi varit på prova-på-spår på BHK så sov han resten av dan, det är enda gången. *hehe*
Visste ni förresten att det finns ett taletsätt i England som lyder som följer:
"Merry as a cocker"
Klockrent!
Voffe har f ö en blog: http://chilidogblog.nelliots.se
~ S*Nelliot's siames & orientaliskt korthår ~ www.nelliots.se ~
**Kattungar till salu!
**"The cat has too much spirit to have no heart" - Earnest Menaul
#3 joo, jag känner 3 st cocker uppfödare och 1 av dom känner vi väldigt bra. Hon har fina o trevliga hundar som jag gillar skarpt. Woodmore´s heter den uppfödningen ;) För hundarna som är där är så gosiga och mysiga när man är inne, men sedan på jakten blir dom otroligt skörpta och lyssnar precis på vad man säger. Så det blir väl att prata med mamma o pappa lite mer om det :)
# alla andra
= otroligt söt hund det var på bilden ;)