Hundar iFokus

Hundar

Etikett: hundträffar
Läst 2677 ggr
dirdib
0

sankt hans backar Lund - lösa hundar?

Hej!
Vet någon hur det ser ut med egna lösa hundar och sankt hans backar i Lund? Är det tilllåten, är det säker att ha de lösa (som kan inkallning) men tanke på gator och vägar runt om?

Ziggi
0

Vad är sankt hans backar?  Menar du sanktbernhad hundar?

dirdib
0

Google först vad är det (i LUND står det) och inte ställa dumma frågor, tack

Ziggi
0

Förlåt men jag förstår inte frågan, jag ber om ursäkt om du blev upprörd :)

Gluskap
0

Kolla på lunds hemsida, där står vad som gäller på olika platser. =)

dirdib
0

#3 nej jag blev inte upprörd utan du har inte läst vad jag frågar om ;)

Nej det står inte om jag kan ha hundar lösa och hur säker är det för de att vara lösa - kan de springa ute på en gata eller en väg helt plötsligt? eller är det buskar osv runt om.

[jakke94]
0

hmm, tror det är tillåtet, har sett många hundar där, men vet ej om det är så säkert.

där är ju ringvägen prec. brevid, där är väl 80 eller nått ? men har man full koll på sin hund kan man nog ha den lös där :P

dirdib
0

#6 tack ;) jag avvaktar för att på helger är det mycket folk hörde jag..

Nikkis
0

Vilken trevlig attityd. Du kan väl googla upp svaret själv på det du frågar om, eller ringa ansvariga för vad-det-nu-är och fråga dom!

Kan tala om att jag inte heller visste vad du snackade om, men hade inte tänkt googla upp svaret för det, så intressant/viktigt verkade det liksom inte vara.

dirdib
0

#8 jag google först om det är tilllåten att ha lösa hundar och om det är säker för de men hittade inget om det.

är man inte intresserad av att hjälpa så behöver man inte göra mig till en dum person som inte vet vad hon vill. jag skrev TYDLIGT att det något i Lund och inte en hundras.. läs ordenligt

Nikkis
0

Klart man är intrs. av att hjälpa, om det är något man vet svaret på/vet vad det handlar om.

Men jag får erkänna att det är lite svårt att förstå det du skriver, eftersom du inte skriver helt korrekt.
Nu kanske du har dyslexi(?) vilket är helt OK.
Men då får du också förstå att folk kanske inte alltid förstår vad Du menar och därmed frågar en gång för "mycket" om vad det handlar om.

Då skulle det vara bra om du kunde vara såpass bemötande och upprepa dig och försöka förklara lite bättre, än att hänvisa till google.

dirdib
0

jag förstår inte vad du skriver. vad är otydligt? jag ställer frågor om det är säker att ha hundar lösa, om det är tillåten. inga konstigheter i det vad jag skrev och jag har ingen dyslexi

Nikkis
0

Dina texter är otydliga då du inte skriver korrekt Svenska.

[PixelMollan]
0

Nu har jag inte läst alla svar, men jag bor där i närheten.

Där finns MKT folk, speciellt under de varma dagarna. Där finns andra hundar och hästar - så om man ska ha sin hund lös där bör man ha mkt koll på hunden.. Där e inte någon stor risk att hunden tar sig ut på vägen, men de finns cykelstigar nästan överallt.

Men där e trevligt att gå långa promenader med hundarna :)

dirdib
0

#13 stor tack! då vet vi och ska vi dit så tar jag flexikoppel med mig istället för en vanlig som är kort

Taci
0

#11, Jo, din text ÄR otydlig, jag fick läsa ett par gånger för att förstå vad du kunde menade. Det finns ingen anledning att vara otrevlig. Som sagt, så kan du väl googla svaret själv, eller det allra bästa är väl att ringa till kommunen och fråga hur det ligger till :)

lennartsdotter
0

#2 Inga frågor är dumma.

Yessica
0

Jo, din tex är otydlig. Nu kanske jag ändå inte kunde hjälpa dig, men är ändå trevligt att förstå det man läser. Vad är "sankt hans backar i Lund"? Jag hänger tyvärr inte med i första meningen. Men då är jag väl dum då?

Säger som #16 Inga frågor är dumma. Frågar man inte, får man inget veta.

Ha en bra dag!

Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

dirdib
0

#17 Vad är det du inte förstår? Det står en plats i Lund och dess namn och sen min fråga om den för de som vet.

Taci
0

#18, för den som aldrig hört talas om det, o vet vad det är så är det inte så lätt att förstå vad du menar, då du inte använder korrekt svenska.

Yessica
0

#18 Oavsett om din fråga är riktad till dom som vet eller inte är det väl kul om fler förstår vad man frågar om? Men okej, jag fattade inte att det var namnet på en plats i Lund. Jag förstod ju att det var något med Lund, men fattade verkligen inte vad just sankt hans backar var. Som då kanske bör skrivas Sankt Hans Backar? Spela roll. Men tyckte din attityd till den som ställde frågan vad det var du menade var trist.

Ha en bra dag!

Yessica
0

Förresten, nu när jag visst att Sankt Hans Backar vara en plats i Lund, så blev jag nyfiken och googlade. Det såg ju riktigt fint ut där! Glad

Ha en bra dag!

[jakke94]
0

#21 jupp där är jättefint :P både på vintern och sommaren :P

förr har det varit en soptipp ;P