Spyr ganska ofta.
Hej…
Vi har en Rottis tik som spyr ganska ofta och
äter inte som hon ska, Har du råd till mej??
Jag köper vetrinärens foder och har testat olika
både för känsliga magar osv. men inget hjälper.
Hon vaknade nu i morses och gick upp och spydde å
sedan gick hon å la sig igen som inget hade hänt, det ända
som kommer är galla, jag har maten står framme åt henne
så hon inte ska kunna gå med tom mage för att undvika detta.
När vi är ute så äter hon på det mesta och vi försöker att få detta
att upphöra, kan det vara att hon inte gillar maten vi ger henne?
Hon får i sig sin ranson mat varje dag som det står på fodret men
jag tycker hon är så mager..
Är det någon som har råd om detta??
jag har talat med vetrinären ang detta men dom säger bara
att det är bara att vänta och se…

Vår gamla Rottistik åt också allt möjligt. Hästskit, koskit, hon grävde upp morötter i landet och åt det. Men jag kan inte påminna mig om att hon kräktes ofta.
Timmie kräktes också mycket förr, men han åt faktiskt inte alls bra, fast han "växte ifrån" att kräka som vår Vet sa, men han äter fortfarande väldigt dåligt, det kan gå en hel dag då kan inte äter, :S
Medarbetare på Hundar.ifokus
våran schäfer hane spydde mycke när han var yngre, men det har gått över nu när han har blivit äldre, det va som du säger, kommer en massa galla bara och åt inte som han skulle, vi testade massa olika foder både bra och dåligt och det ända han äter och tycker är gott är dinner och det är inget kvalitèts foder direkt…
Min hund spyr oxå ofta….varför?
hugo spydde tre gånger på raken nu förrut….:(

Wendy kan oxå spy helt utan anldening iblan. Inte så ofta men det händer iblan oftast på tidig morgon..kanske kan det bero på magsyran, att det dröjer för länge mellan måltiderna då hon är morgontrött ?vi ahr pratat med vetrinärer om detta men dom tycker att dte är helt normalt..hon är 8-9månader..

Om en hund inte äter på ett tag så kan de spy galla, just för att magen är så tom. Se om Du kan få i henne en liten klick med fil mellanmåltiderna så att magen inte är för tom.
åkte till vetten med hugo,han sa att det inte e normalt att de spyr så ofta så han ligger inlagd me dropp nu:((((((((:(:(:((:(:((::(

OJ, vilken tur att han får hjälp om han behöver de då.
Wendy spyr inte så ofta även om det kan hända.
Hallå, hade samma problem med min collie. Nu måste jag fråga er, om era hundar äter glucosamin? Det gjorde min, och han spydde vareviga dag, sen tog tabletterna slut, och jag var som vanligt sen med att köpa nya. Under de dagarna som han inte fick några, så spydde han inte alls, så jag tyckte detta var spännande, så jag väntade med att köpa, nu är det ett par månader sen han fick några. Han har inte spytt en enda gång!!!!!! Nu har jag läst om att flera har haft problem med just glucosamin, att det kan ge både kräkningar och blödning från tarmen. Att det ska vara starkt för mage och tarm. Detta är intressant tycker jag, men min collie får nog inga fler tabletter, det vill jag inte riskera, att magen rasar.

Milu kraktes i gar natt och sen drack han upp allt vatten i vattenskalen och kraktes upp allt detta plus lite mer, verkade vara galla. Jag gjorde örtte pa Rölleka och han blev lite battre, fick lite mat nasta dag och nu ar han som vanligt igen. Men jag marker att nar det skall bli daligt vader, vill han ata mycket gräs och ibland kraks han upp det. Ar detta normalt?
Kan det inte vara så att nån av era vovvar som kräks har ätit nåt som fastnat i magen? Eller kanske är någon magsjuka som går?
I vilket fall så bör man uppsöka veterinär om en hund kräks hela tiden, hundar är väldigt känsliga för uttorkning!
Det är ganska normalt att hundar kräks. Gör inget att dom äter gräs och hästskit. Dom ska dock inte må dåligt av kräkningarna. Magsåg eller annat kan dom ju ha fått. Likaså som någon ovan nämde att dom ätit något olämpligt. Jag brukar sätta mina på diet om det är så dom kräkt mycket. Kokt ris och torsk.

Vad jag än tycker om veterinärer, så tycker jag att man borde fråga en, om hunden kräks ofta. Det kan faktiskt ha allvarliga orsaker. Min granne fick avliva sin hund pga att han kräktes och så hade hunden cancer på bukspottskörteln. Men de flesta hundar kräks ibland, våran gör det bara han får varm mat, potatis o sånt. Ibland vid medicinering. Och i de flesta fallen är detta ju naturligt, hundar upplever nog inte kräkning som något fel. En liten broskbit kan ju lättare åka upp på den vägen…
Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo
hej hej
min tik jag hade spydde medans hon var ung varje morgon tills jag förstod att hon var tom i magen, hon spydde även ibland på dagen, så jag började att ge henne mer mat och ofta. inte för mycket mat men mer än vad som var ordinerat. jag fick lära mig på en djuraffär att måtten på påsen bara är riktlinjer. prova att ge mat tre eller fyra gånger om dagen och om hunden är för smal ge mer än vad som står att den ska ha.
spyr den galla så har den ju ingenting i magen så då kan det vara därför.
hoppas jag kunde hjälpa.