har jag råd?
Ni som hat två hundar(eller fler) som är försäkrade och allt tjänar ni hur mycket som helst då för att kunna ha det? Jag har en hund nu, försäkrad och allt, men jag skulle vilja ha en till. Pappa säger att tänk om båda blir sjuka samtidigt osv. visst försäkringen täcker ju första gången men om sen samma hund blir sjuk igen inom en viss tid(ca 2mån) eller så olika beroende på bolag, så täcker inte försäkringen eftersom man har en viss summa på en viss tid. Jag har heltidsjobb osv och kan betala för hundarna och deras försäkringar som det är nu. Men om något händer? Har ni alla som har fler hundar massa pengar sparade till sånt? Tror ni att jag kan ha en till hund?
Förhoppningsvis blir inte hundarna sjuka samtidigt, förhoppningsvis blir ingen av dom sjuka någon gång, men det finns ju alltid en risk att det kan hända.
Av den anledningen är det alltid bra att spara undan lite pengar, i fall att som det brukar heta. Är det inte hundarna som blir sjuka så har du pengar sparade ändå om det skulle hända dig något, om huset brinner ner eller vad som. Bara för att det står "till hundarna" på kontot måste du ju inte låta dem vara om det händer något annat.
Jag tror nog att du kan ha fler hundar, har du råd med mat och försäkring(=det viktigaste) varje månad så absolut! Det du kanske behöver fundera på mer är rätt tidpunkt, om den hund du har nu "orkar med" en till hund, om du har tid att träna/ta hand om två osv. osv.
Jag kan säga att jag tjänar mellan 1100 - 4000/månaden beroende på hur mycket jag jobbar.
(tillägger dock att mina övriga utgifter är mycket små, då jag och sambon kommit överrens om att jag tar djuren, han tar hyran)
Jag försörjer 2 katter och två hundar - försäkring och allt.
Jag tror därför att du kan ha två hundar.
Tycker tsset gav dig ett bra inlägg 
Ja, ska man tänka så där som din pappa säger hade någ inte många haft råd o ha djur alls :) Så jag säger ja du har säkert råd med ha en till hund och du har ju bra rutiner redan så varför inte ? :)
okey det låter ju bra:) jag tjänar över 10.000kr i månaden iaf och jag å min sambo delar på hyra och mat. Jag her en del andra djur oxå men det är inga problem som det är nu. Jo det kommer inte va problem för MIG att ha en till hund med motion och tid osv för jag har tänkt skaffa en Greyhound, jag har en yorkis nu:) hon vill inte riktigt följa med på mina löpturer:P jag är ute å springer minst 4dagar i veckan så jag skulle gärna ha sällskap:) sen är dom lugna å så inne så jag tror den rasen passar mig bra.
Sen långa promenader kan ju självklart alla hänga med på men tindra vill inte springa:P Sen vet man ju inte hur tindra tycker om en annan hund men det får man ju prova. Hon är ju här nu å hon bestämmer ju såklart hur hon vill ha det om hon vill ha en kompis eller inte:)
Men mina föräldrar har en golden å hon ÄLSKAR henne:) blir så glad så fort dom träffas:) men sen vissa gillar hon inte alls så det måste man ju prova och se:)