Död..
Jag kom till Arlanda igår med flyget från Brasilien och idag så skulle vi åka och hämta honom på hundpensionatet, men ringde till ägarinnan av pensionatet innan vi åkte dit..
Tur var väl det..
Hon berättade att våran hund var död.. Han hade somnat under onsdagen den 27/12 och aldrig vaknat igen.. Han dog alltså på ett "naturligt sätt".. 11 år gammal.. :/
Det är ganska konstigt egentligen.. När vi lämnade honom så kände jag på mig att någonting inte stämde.. Det var liksom som en känsla som liksom sade "sista gången".. Jag brukar inte ha svårt att lämna iväg honom, eftersom jag vet att han älskade sitt hundpensionat så enormt mycket.. Men den här gången så var det det..
Kanske så är det bara en inbillning.. Eller så är det någonting annat.. Jag vet inte..
RIP Paddy 18/9 1996 - 27/12 2007
Nämen usch vad hemskt. Stackare. :( Men det var väl ändå skönt att det var lugnt och naturligt.. Och så slapp han ju alla nyårsraketer. Men förstår att det känns jobbigt.. och tomt.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
Beklagar, vad sorgligt. :(
Ovanligt, men skulle ändå kännas som en tröst, att han dog i sömnen.
Tack.. :) Ja, precis.. Han fick ju en naturlig död och så.. Känns lättare då.. Tänk om jag hade hittat honom så en dag när jag kommer hem från skolan.. :/
beklagar sorgen!men han har ju levt ett värdigt liv, hela 11 åer. Har du fler hundar?

Usch va jobbigt, men va skönt att han fick somna själv lugnt och tryggt även om jag förstår chocken för er att komma hem och inte få hämta hem honom. Och jag tror faktiskt att vi känner på oss sånt där när den dagen är kommen jag har gkort det på 2 av mina hundar och även på andras djur. Du får njuta av de fina åren ni fick även om det inte känns så lätt just nu förstår jag.
#4 - Ja, precis.. Han har haft det bra, han har aldrig varit sjuk eller behövt åka till veterinären.. Nääe.. Han är den enda.. Vi hade planerat att skaffa en liten schäfervalp till sommaren som han skulle få vara med om att uppfostra, men nu går inte det.. :(
#5 - Ja, usch.. Det är fortfarande en chock.. Känns fortfarande som om att jag bara väntar på att vi ska hämta hem honom.. :/ Har nog inte fattat det riktigt än.. :/ Tar väl ett tag att inse det..
#6 Varför blir det ingen valp?
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Hmm.. Menade inte så.. En valp kanske det blir, men Paddy får inte vara med och uppfostra den.. ;) Hmm.. Kan jag få låna Mexx lite.. Är ganska ensamt här nu.. :P
Jasså okej, då är jag med. :) Ja var så god, låna Mexx du. Tror dock att det blir lite mer hund i huset än ni hade förut med honom.. Han är inte direkt nån "lugn familjehund" om man säger så..;)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Hehe.. Det var inte våran heller egentligen.. Han trodde att han var valp hela tiden.. ;) Kanske man borde satsa på en liten kelpie? ;)
Usch.. Vad svårt det är att skriva i imperfekt hela tiden.. :/
:( förstår de. Men oftast så skaffar man en till hund för att komma över sorgen lättare. en hund är ju som en familjemedlem, och sorgen är ouhärdlig!men som sagt han var en gammal hund som fick dö på bästa sätt!
Kände en dam som hade en labrador som var 12 år hon köpte en valp också för att när hunden där så har hon valpen.. lättare oå ngt sätt:/
På ett sätt vill jag inte ha djur för när de dör så e det hemskt!!
Jag lider med dig. Men han fick trots allt somna in lugnt och fint.
Jag vet hur stor saknaden kan vara efter en hund. Den 12 maj -06 fick vi åka den tunga färden till veterinären med vår älskade labbe Bonzo.
Fastän vi nu har "prickfisen" Alfons, så tänker jag ofta på Bonzo. Vi hade bestämt att efter 30 år med hund så skulle Bonzo bli vår sista hund. Vi blir ju inte yngre…hmmm…
Men "tokblandningen" Alfons charmade mig mycket snabbt. Återigen frångick vi "aldrig en hund till".
#10 Ja gör det, tystnaden och lugnet kommer brytas direkt kan jag lova. ;)
Mvh Alex
Värd för Ridsport

Beklagar. Sorgligt men det var skönt att han fick somna in lungt och stilla.
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!