Uppsala på fredag
Japp, då var datumet bestämt! Jag ska till Uppsala och hämta min valpis på fredag. Det visade sig också att det var en liten flicka, och ingen pojke. Ja jag vet, det kom som en shock för mig också :) Haha, och jag som köpt alla snuttefiltar, koppel och halsband i blått.
Och vad ska den lilla tjejen heta? Inte hade vi funderat över några tiknamn. Haha! Aja, så kan det gå ibland :)
Ja, hon kan ju heta Aja, sen när hon gör något dumt så säger du bara Aja baja! Nej ! Skojjar bara, fast visst kan man döpa en tik till Aja …inte så dumt faktiskt. Det var alltså bara en valp ni tingade, kön ovesentligt? Lycka till med den lille iallafall!

Fast hmm hur ser man fel på kön på en HUND?? Katt kan jag förstå fast är de nått mitt på magen är de hane är de inget där är de tik haha.. men men vad skönt för er att de inte verkar spela någon roll vad de är för kön annars skulle man ju bli riktigt besviken
Vad är de för ras ni har köpt er?
Gud vad härligt att hämta vappse.. verkligem många Lycka till
Ni får ta ett tvåkönat namn helt enkelt hehe.. Kim, Robin, eller kryddor som jag älskar.. Kummin, Muskot haha där man kan ju bestämma själv vad man tycker kryddan har för kön ;)
Haha, vi har inte träffat valpen ännu
Dem har 3 kullar valpar, så kanske blandande dem ihop min vovve med någon annan. Eller så missuppfatta min pojkvän helt enkelt. Det är en Alaskan Husky.

Oj hur kan man välja valp av bara bild? Å hur kan nån sälja så hmm de går från mitt förstånd lite om ni inte bor 100mil bort då???
Den sötaste är ju inte alltid den bästa för mig.. men men jag hoppas de blir bra
Jag förstår din tanke.. Men det var kärlek vid första "bild-kastet" Haha! Aja, hur löjligt det än låter så har jag helt enkelt fastnat för just den här valpen. Och jag får helt enkelt lita på uppfödaren.
#5 Du träffar ju fortfarande hunden när du åker dit eller hur? Skulle man absolut inte gilla den så är du ju fortfarande inte tvingad att ta den. Skillnad om det vore så kanske.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
#6 Ja, det har du helt rätt i! :)

Fast vem har hjärtat att stå där med valpen i famnen och säga nej oj vad hårt de skulle kännas om inte uppfödaren hade en annan valp som passa bättre, har du ingen bild på tjejen?
Men man tar väl inte en hund man inte vill ha bara för att man inte kan säga nej? Hoppas jag.. :/
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

#9 Klart man inte gör men hur ofta har du stått där med en valp i famnen och känt nej usch den här vill jag inte ha??
#8 Ja det skulle kännas hårt, men man ska inte styras av skuldkänslor. Jag tror det finns många intresserade och skulle tänka sig köpa lilla bebisen. Och valpar har han gott om, så någon skulle säkerligen passa :) Men jag har en känsla av att vi kommer få det bra ihop, och jag lyssnar till mina instikter. Men jag förstår absolut vad du menar!
Vovven längst till vänster är det..

#11 Gud vilken underbar tjej jag förstår du fastnade direkt. Helt underbar tjej ser ut som en ICE
fast de kanske är lite för hanigt namn eller nja de går nog på båda ;)
#11 Haha, visst är hon underbar :) Ice var ju fint, det kanske man ska lägga till bland dem andra förslagen. Vi funderar även på, Nikki, Kiwi & Pepsi. Men vi vill ju träffa lilla tjejen innan :)
Snart åker jag!
Önska mig Lycka till..
Lycka till! :D
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
Nu sitter jag på tågstationen med vovven, väntar på mitt tåg :) Åh, hon är så underbara. Hon ligger och sover nu.
Vad mysigt! Har ni bestämt namn än? :)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst