Hundar iFokus

Hundar

Etikett: övrigt
Läst 2317 ggr
IceLinn
0

Var är era hundar när ni reser?

Om ni åker bort/ reser var gör ni av hunden då?

Dagis/släkting?

Xondah
0

Jag brukar oftast resa i Sverige och ta med mig hunden. Men om jag inte kan ta med mig hunden så har jag min mamma, pappa, farmor el syster som gärna ställer upp. :)

[Hilo]
0

Våra hundar hänger på - Det beror ju på vart man reser.
Skulle vi någongång åka utomlands har jag hundvakt som tar tag i saken.

Men vi åker aldrig utomlands så det är ingen huvudvärk för tillfället.
Annars åker de alltid med Glad

[SusannaK]
0

Brukar åka med för det mesta annars är min far hundvaktGlad

SaraC
0

Reser inte mycket och när jag gör det är det ofta så att hunden kan följa med. Men annars är han hos mina föräldrar eller min syster.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

IceLinn
0

okej låter som alla har släktingar som passar hunden :)

Ingen som brukar lämna den på dagis?

tsset
0

Hundarna är alltid med, om ingen är hemma :) Skulle hundarna behöva stanna hemma en längre tid har vi grannar som gärna är hundvakt eller kommer över och går med dem, ger mat och vatten och så.

[Vargnatt-]
0

Kan vi inte ta med honom så finns svärmor :)

Karizma
0

Vi är såna som bara är älskar Öland så hund följer med på semestern :) Skulle vi åka utan hund hmm ja då är det nån vi litar på av mina syskon.

Zebben
0

Semestern planeras efter så att hundarna kan följa med. Men de dagar per år som vi absolut inte kan ha med hundarna så är den yngre tiken hos en kompis. Han är den enda som hon kan vara hos. Den äldre tiken kan vara hos sambons föräldrar eller vänner till oss.

IceLinn
0

okej :)

Oftast går det ju att lösa.

destroyed
0

Gör som 9# anpassar resan till hunden

Ricko
0

När vi resade passade en släkting hunden. Vi har också haft en av hundarna på hunddagis.

// Mvh Emina - www.eminametovski.devote.se

Jonna75
0

Säger väl som dom flesta i denna tråd. Är sällan på semester och när man väl far iväg så planerar man att hundarna kan följa med. Hundarna betyder mkt för mig å sen är itne jag sån som gillar att resa så mkt. Har lämnat in en hund en endaste gång i sthlm på pensionat. Det gör jag adlrig mer!! Fy fasen.. fick en livrädd hund med mig hem samt att jag fick veta att hon hade tagit sig lös på promenad en gång å det tog flera timmar innan dom fick fast henne Skrikandes

IceLinn
0

#11 okej ;)

#12 okej hur va det på hunddagiset?

#13 usch sånt är inte kul.

[Hilo]
0

-Jobbar ju också på ett hundhotell så skulle det blir panik är det bara att lämna hundarna där.

Yessica
0

Vi reser sällan hela familjen, men om det blir så, så försöker vi göra så hundarna kan följa med. Går det absolut inte så brukar det lösa sig ändå med vänner. Glad

Ha en bra dag!

Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

IceLinn
0

#15 okej låter bra :)

#16 okej ja det brukar funka på mågot sätt ;)

monsterblom
0

vi reser ganska mkt men inte utan hundarna, dock fick de stanna hemma när jag var tvungen att åka till thai. men då passade svärmor dem.

IceLinn
0

#18 okej ;)

marinelady
0

Hm reser en heldel för ovanlighetens skull som hundägare, dock reser jag ofta till samma ställe under årets högtider, ledigheter osv och då följer damen med…trots hennes åksjuka.

När jag ska iväg på kurser har hon antingen varit hos hundvakt ( enbart en gång pga att jag inte var nöjd med henne, och kommer inte nyttja igen); eller som i det här fallet hon skall vara hos min bror, jag har möjligheten att lämna henne hos min vanliga hundvakt också men nu har de precis skaffat valp så då löser jag det genom min bror som hon känner  och en plats hon har varit på ofta och känner igen.

Taci
0

Har många vänner o familjemedlemmar som gärna har hand om min hund, så det är aldrig några problem. :)

IceLinn
0

#20 okej

ingann
0

oftast när vi åker bort så åker han med men ska jag på kryssning eller nåt där hundar inte är tillåtna så är han hos en kompis… när hon ska bort så har jag hennes så vi hjälper varann… släkten bor alldeles för långt bort för att jag ska kunna be dem men annars hade de också ställt upp…

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

[lillajessi]
0

oftast så kan min pappa vara hemma hos oss medan vi är borta. så vovvarna får hundvakt på hemmaplan :)

Qepta
0

har ju inte hunden på heltid men när hon väl bor här på heltid sen så kommer hon få följa med. Hon har pass också och har redan varit utomlands en gång, suck min hund har varit utomlands men inte jag Oskyldig lite fubbigt, *fniss* men hon trivdes utmärkt och kommer få följa med på semster annars vill tanten som har henne nu passa henne och det är självklart att hon får.

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

IceLinn
0

okej ;)

Vattnadal
0

Vi tar ju extremt sällan med alla hundar. Jo, när vi ska till stugan, så är ju alla självklart med, vi köpte ju stugan för deras skull.

Annars har vi oftast med oss några väl utvalda, som är vana att vara med och inne hos främmande. Vidar och Vittra följer med på det mesta, från födelsedagsfester till medletidsmarknader och lajv.

Vi försöker hitta nån som kan bo hemma hos oss när vi åker bort. Annars får föräldrar och släktingar åka hem till oss morgon och kväll, rasta i hägnet, mata och mocka hundgårdarna. Vittra har aldrig sovit i hundgården, och har hittills fått bo hos mina föärldrar eller lillasyster om vi är borta över natten. Vidar får ångest av att vara i hundgården när det blir mörkt, så det fåtal gånger han inte kan vara inne i huset eller med oss, har han fått sova hos mamma.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

[jakke94]
0

oftast passar min bror hundarna, annars så har vi en av våra valpköpare som passar dem ibland, annars lämnar vi dem hos våran kompis som har hunddagis :P

IceLinn
0

#27 hur många hundar har du? ;)

#28 okej låter som många bra alternativ!

Vattnadal
0

#29 Vi har 8, en golden och 7 huskyn.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Quiila
0

Vi har varit på semester 3 gånger sen vi köpte Quila, 2 av gångerna har hon varit med (hyrt stuga), och nu i slutet på augusti var vi iväg i Turkiet och då var Quila hos svärmor och svärfar Skrattande

~Quila Roze~

Rafflan
0

Om alla ska åka bort samma helg är det morfar som tar hand om hundarna, annars har vi släktingar som kan ställa upp. Oftast tar jag med mig yngsta hunden om det går.

Mischa
0

Där det är lönt att ha med hunden.

Annars blir det lillebrorsan som får sitta hundvakt.

≧◔◡◔≦

Linnea
0

Vår får åka till kenneln där hon föddes, jag jobbade där så hon får vara där när vi inte kan ta med henne. Vilket inte sker så ofta men till Spanien kan man ju inte ta med henne.

Skynda långsamt så går det fortare.

Tallen13
0

Hon är sällan ensam och skulle det vara nödvändigt att jag åker bort så får hon åka med mig annars tar pappa, mamma, mormor eller fd kollaga hand om henne.

Har även möjligheten att lämna henne på hunddagis då jag jobbar där men det är inte det första alternativet jag väljer då jag vill att hon ska få "personlig" omvårdnad och så är föken lite speciel att ha med att göra så alla människor passar inte.

LinnSam
0

Riqo och Sam följer med hela tiden.
Har änsålänge inte behövt lämna dem.

Nicki
0

När vi var och campade en vecka i somras så var våra schäfrar på hundpensionat.
Men det är inget jag skulle rekomendera för hundar som inte varit i hundgård innan.

När vi sedan for till Turkiet en vecka så var min pappa snäll nog att bo hos oss en vecka och ta hand om dem.

Vi har jättesvårt att få hundvakt till våra 2 schäfrar tyvärr Obestämd

IceLinn
0

okej :)