Gult klet på snoppen
Min lilla han valp på 14 veckor har ibland som gult klet på snoppen (eller vad det nu heter :p) Vad kan det bero på?
Det är inget farligt i alla fall, glömt vad det beror på, men haft två hanar med det.
Det finns någon salva tror jag som vi hade… Fråga vet.
Det är förmodligen förhudskatarr. Mer eller mindre alla hanhundar har- eller har haft det. Det är ingenting farligt, men man bör ju göra rent. Åk på apoteket och köp bakteriedödande medel, typ jodopax eller koksaltlösning som du sedan sköljer med.
Lycka till! :)
#2 *Lampan tänds* Jodopax, Tack!
Det finns färdiga rengöringsset att köpa på apoteket för det.. Själv kokar jag vatten och för in under huden med hjälp av en barnmedicinspruta, masserar runt och blottar snoppen så jag kan torka rent med bomull eller en ren, mjuk trasa…
Det är ganska vanligt att hanar får så;)
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner
Okej då vet jag att det inte är något farligt.
Ska till veterinären om 15min med en hamster så kan passa på att fråga :)

Jag har det på mina också jag ska säga vad det är det är gammalt kiss som fasnar på snoppen.
finns även nogot förhundsrens vet jag hos vetrinärer. Det är rätt vanligt att de får infektion i förhuden.
Har köpt förhudsrens :) Ska tvätta med det imorgon igen.
just det det hette förhudsrens :) Det är itne så roligt men du slipper att han tvättar sig hela tiden.
Det har faktist blivit bättre sen jag tvättade en gång. Även fast jag inte kom åt så bra.
#8 Var köpte du det? Jag tror min hane har fått samma historia som din.
Tok slickar han sig bara tokmycket, kan inte se något gult klet.
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
#11 det finns på apoteket:)
personligen tycker jag det funkar lika bra med kokt avsvalnat vatten och en barnmedicinspruta + en bomullstrasa;)
/Ingalill
#12 Jag kollade faktiskt där innan, men jag hittade inget där på hemsidan. En sådan spruta, var får man tag på dom? Kollade på apoteket men fann ingen där heller. Förmodligen är jag blind men jag frågar iaf 
medicinspruta finns på apoteket… köper du tex hostmedicin får du med den gratis men annars brukar man kunna köpa den för några kronor;) men de har dem innanför disken så man måste fråga efter dem..
Jag brukar fylla den med kokt vatten, spruta in under förhuden, massera runt, dra bak förhuden och torka rent med trasa…
/Ingalill
#14 Okej, jätte bra. Då ska jag gå in på apoteket och höra om jag kan få köpa en spruta.
Tack så mycket för tipsen 
Jag köpte på Granngården, kostade runt 100kr. Fick med en sån spruta och 10 engångs kanyler :)
just såna sprutor får man gratis på apoteket o även hos vetrinären.