Ella på väg till Australien!
Vår Hovawart-tik Ella kommer till Au första veckan i september! Hon har kommit i fin form och hon har tydligen blivit betraktligt slankare. 

Hon håller på att burtränas (hon satt tydligen i bur mest hela tiden när hon var med hon tanten, nu ska hon bli vän med sin flygbur som är väldigt mycket större) och att lära sig att dricka ur flaska, en sån som som marsvin har, så hon kan dricka under resan från Oslo till Singapore (eller var det Hong Kong?!)
Vi har hittat ett slakteri med sanslöst billiga priser så hon kommer få Barf på längden och på tvären när hon kommer.
Det ska bli väldigt spännande att se om hon kommer ihåg våra kommandon eller om hon glömt bort de. Hur som helst så ska vi börja med att göra henne trygg och det innebär att hon får jobba. Hon älskar att spåra, agility, och att leka naturligtvis. Vi tror att det är det enda rätta för henne, vad tror ni experter?!
Vad vi längtar.. att få gå mil efter mil på stranden med henne….att ha hennes kalla nos i knät…. att höra klick-klick-klick över golvet…att ge henne morron-kliet bakom öronen så hon blir helt vindtyrig av lycka…
aswedishsmorgasbord.com
va kul! grattis!,
föresten :P våra valpars pappa bor nere i austalien just nu :P fast han är en clumber ;)
Är det er hund som blivit kvar någonstans när ni flyttat? Förstod inte riktigt 
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
Vad roligt att allt löste sig! :)
#3, förstod inte heller helt :P

Vad roligt! Hoppas allt går bra! Glöm inte bort att tänka på att hunden kan reagera på det annorluna vädret där nere. 
Ha en bra dag!
Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi
Oj, jag var så ivrig i att berätta att Ella är på väg att jag glömde berätta historien bakom 
Sorry..
Eftersom jag inte har någon aning om hur man länkar till tidigare inlägg och om ni vill veta så sök på:
Vill ha tillbaka omplacerad hund
aswedishsmorgasbord.com
http://www.hundar.ifokus.se/Forum/Read.aspx?MessageId=ab0ce3a0-e519-45c8-98c0-1df871bf57c8
där är en länk till din historia bakom ella :P:)
Åh vilken solsken historia! Vad härligt att få henne till er! Lycka till!
Roligt! har du nån bild?
// Mvh Emina - www.eminametovski.devote.se
Grattis! Hoppas allt kommer gå bra nu när ni fått allt ordnat. Jag har tänkt på er ibland och undrat över hur det gått.
Gulligt av dej att berätta. Fortsätt gärna att berätta så vi alla här får höra din och Ellas fortsättning på solskens historian.
Imorgon, måndag, åker Ella först till Frankfurt, sedan till Hong Kong och därefter landar hon i Sydney på torsdag! Det är ju inte klokt det här!
Vi har bestämt oss för att inte besöka henne, för det första för att vi inte är i Au, men även OM vi var det så tror vi att det kan bli lite för traumatiskt att först träffa oss och sedan lämna kvar henne. Det bästa är att när vi väl träffas den 2 oktober så följer hon med oss. Hem…
aswedishsmorgasbord.com

grattis!!! Lycka till med tösen i australien, när hon väl kommer
Grattis, ígen! ;) lång vänta framför er nu då :P
Ella har landat i Australien!
Så vitt vi vet så gick resan bra, men hon är förmodligen väldigt trött. Själv befinner vi oss i San Fransisco efter en låååång resa från Adelaide igår, så jag är lite dagvill när det gäller när hon kom… Inatt (SF-tid) så hade Ellas skötare gått hem så vi har inte pratat med henne än, men vi gör ett nytt försök idag.
aswedishsmorgasbord.com
En historia med lyckligt slut! 
Hoppas nu att allt går bra med tanke på hur ni kämpat!
Och det är helt fantastiskt att höra/läsa om alla turer…när nu allt löst sig!
#15….Åh vad ni måste längta men det var klokt tror jag att inte besöka henne…det vore grymt o lämna henne igen.
Håll oss uppdaterade!

Sitter hon i karantän till den 2 oktober eller? 
Ha en bra dag!
Ella är hemma!!
Vi hämtade henne på karantänstationen i Sydney i lördags!!
När vi stod i kön med allt pappersarbete så såg vi nosen och svansen på henne hon var i en lånebur i en inhägnad och förde ett himla oväsen.Vi hörde henne faktiskt innan vi såg henne och kände igen henne på skallet!
När vi öppnade grinden till inhägnaden och gick fram till buren blev hon helt stilla och tyst, hon såg nästan rädd ut. När vi öppnade buren så grät jag…Vi fick upp dörren och hon tog tre kliv framåt, med samma osäkra uttryck.
Men DÅ-fick hon helt ella-fnatt och klev ur sig själv och var tjoande, sprättande underbart lycklig! Min man kommanderade 'fot' och hon satt som en smäck vid hans vänstra sida!
Sen var det in i bilen hem till Adelaide och det var ju bara
1400 km och ca 16 timmar… (Australien ar ett förfärligt stort land och på den sträckan så ser man istort bara ingenting..) Men Ella tog det med drottninglikt lugn, hon och sonen delade baksätet och hade det jättemysigt. Vi köpte ny bil strax innan vi bestämde oss för att få hit henne och det är så klart en Sedan. Enda kruxet under resan var att hon mer än en gång trasslade in sig i sitt säkerhetsbälte när hon skulle vända sig om. 
Här ligger hon i röran i hallen. Oh, så vacker…
aswedishsmorgasbord.com
Åh grattis grattis……jag blir så glad av er historia. Äntligen är hon hos er. Låter som hon inte trodde sina ögon när hon såg er
Vad härligt det måste kännas.
Hur känns hon? känns hon som samma hund ni hade en gång eller har hon förändrats.
Hon är samma gamla Ellabella! Faktiskt precis som den vi kommer
ihåg. Hon blir som galen när hon ser en tennisboll, älskar att
bli riven bakom öronen och har det där lustiga ljudet när hon lägger
sig ned.
Hon trodde nog att hon drömde när det var vi som stod utanför grinden.
aswedishsmorgasbord.com
Så härligt! Klappa om henne ifrån mig :)…så glad för er skull!
Underbart med sånna här slut på historien om Ella. Grattis

Åh, blir alldeles tårögd, vilken fantastisk historia 
~Quila Roze~

ÅÅh vad underbart! 
Ha en bra dag!
Sitter här och gråter…. glädjetårar! 
Håll oss gärna uppdaterade hur allt går med Ella och hur hon trivs.

Vilken härlig historia! Ska bli spännande att höra hur de går för er!
So far så går allt som en dans! Hon äter och sover-faktiskt så snarkar hon, hon har ju blivit tant 
Hon har varit ute med oss när vi handlat och och det är inga som helst problem. Alla kommandon sitter men måste övas på, det känns som hon inte fått så mycket av det, de åren hon var borta från oss. Vi har lite försiktigt börjat barfa henne och det ser ut att gå bra. Allt är liksom bara toppen!
aswedishsmorgasbord.com