Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 4131 ggr
Ascot
0

Varför naggar han oss?

Min hund, 2 årig hane, håller ibland på med att nagga oss i skinnet. Varför gör han det och hur får man stopp på det? Det gör ju hemskt ont, och man är aldrig beredd på det.

cattigirl
0

jag har hört att det är något hundar gör när dom tycker om varandra. "jag putsar dig för att jag gillar dig……."

jag har lärt min hund "nej" och det betyder sluta med allt du gör. funkar även på detta.

Hagalund
2

Är det en collie?  Det är så typiskt för just collie.  Detta är inte ett elakt beteende, utan lite som när hästar står och gosar med varandra, och naggar varann.  Oftast så brukar de inte få skinnet med, utan naggar alldeles inpå,  men ibland så kommer det med lite förstås…. Mina collisar gör så,  alla tre.Glad

Ascot
0

Nej det är en bichon havanais. Jag läste i en bok att en del gör så när det finns löptikar i närheten.

[IsabelleA]
0

Så det finns inget direkt svar på varför dom naggar? Jag har en BC och han naggar något så förfärligt mycket! Och när han gör detta är det klart att jag sitter där som ett stort frågetecken, jag undrar verkligen vad det betyder. Ingen annan som har någon idé om vad det kan betyda?

(istället för att starta en ny tråd, gräver jag upp denna gammla goding).

Marylojs
0

Fritt översatt betyder det: "jag tycker så himla mkt om dig". Jag vet att det gör ont, men brukar låta hundarna göra det litegrann i alla fall och naggar då tillbaka.

Mischa
0

Lite mys.

Han kliar dig precis så han kan klia sig själv.

≧◔◡◔≦

tsset
0

Stämmer in med vad de övriga säger, sitter i detta nu och har blivit naggad i läppen så det blöder, men det skedde ju när gamlingen kom upp i knät och skulle gosa! Så matte är inte arg, det är ju bara så han visar hur mycket han tycker om mig. Däremot brukar jag försöka flytta undan honom innan han hinner börja gnaga så man slipper bitmärken på insidan/utsidan av läppen, tuggade kläder osv.

Men jag älskar honom ändå! ;) Var glad för han gillar dig verkligen.

[IsabelleA]
0

Ben kan ligga och nagga mig 10 minuter. Eftersom att det inte gör ont så avbryter jag inte beteendet, bara ignorerar det.

Eriiccaa
0

Leah gör också det. Hon gör det när hon är stressad eller när hon tycker om personen.
Hon har gjort det sen hon var valp och jag har inte tagit bort det på henne då hon är så försiktig och har aldrig bitit hårt eller tagit tag i skinnet.