feber ?? snälla hjälp
min ena hund är jätte nere. Han bara skakar och magen låter som om han hade en tiger därinnuti. Han har ätit ris och kokt fisk på morgonen med god aptit. Men när han går så kryper han ihop med rumpan och svansen. Närjag tog febern hade han 37,5 normalt är väl mellan 38-39 ? någon som vet vad det kan vara för fel på honom???
jo normalt är mellan 38-39. har du palperat och känt om han har ont i magen? hur är hans avföring?
Hans avföring har varit lite lös de senaste dagarna. Men eftersom våran andra hunds avföring också varit lite lös så har vi bara trott att det var något de hade ätit..

Ring veterinären!
vad har hänt med honom nu?

Vissa hundar kan ligga strax under 38 grader. Därför är det bra att under en ca veckas tid då hunden är frisk kolla upp vad som är normalt för just den hunden. Vad som är mer bekymrande är ju hans andra symptom, tycker precis som #3 att du genast bör kontakta veterinär, helst åka dit. Är svårt att ställa diagnos utan att undersöka honom. Finns en hel del som passar in på din beskrivning. Hoppas allt går väl.

Jätteviktigt som #5 skriver, att man tempar sin hund när den är frisk så man vet vad den har för normaltemp.
Hoppas din vovve mår bättre nu!
Han mår som vanligt nu. Skönt. Någon timme efter han ätit sin frukost började han skälla som en galning för att få komma ut så jag släppte ut honom och han satt sig direkt för att bajsa. Efter det har han varit som vanligt. Kan han ha haft förstoppning? Som sedan släppte?

Kollade du avföringen något? Tönkte om du så främande föremål, om den var normal, färg, och "konsistens"? Det jag tänker på är förstoppning, eller något som hade blockerat, tex en majskolv. (det kan ju vara vad som helst bara ett exempel, eller något hunden ätit ute på promenad…). Men det verkar ju som det har släppt. Tror att så länge hunden är pigg och på alerten nu, så är det ok.
Men om den blir dåligt igen, så ring en veterinär och rådfråga. Jag praktiserar hos en veterinär, men vet ju inte nog mycket…..
Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.
#8 avföringen var normal. Kanske lite hård. Det kan ju somsagt vara något han stoppat i sig under någon promenad då han gärna går nere i dikena och nosar.

Vad skönt att det gick bra. Tycker ändå att du ska hålla honom under uppsikt och ifall han blir dålig igen så åk in med honom för undersökning. Jag kom att tänka på en annan sak, tänk på att när du tar tempen så böj termometern lite så den ligger mot tarmväggen. Att inte vinkla termometern kan nämligen göra att man får undertemp.
# 10 okej det ska jag tänka på nästa gång :) är bara van vid att ta tempen på hästar :P