Hundar iFokus

Hundar

Etikett: övrigt
Läst 4830 ggr
Faxlin
0

Vart sover era hundar om natten?

Min schäfertik sover hos mig i min säng. Trots att husse bestämt att inga hundar får vara i sängen. I början smet hon upp när han stängde ytter dörren för att åka till jobbet. Men sedan hände det att han glömt något så han kom in igen. Och då han inte skällde på henne ¨då så slutade hon till slut att smyga med det. hihi

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Alex
0

Mexx sover numer i mammas och pappas säng. I början, när han var liten sov han i min.. Och då jag bara hade en 90-säng så blev det trångt när han växte..:P Så då fick jag en 1.20-säng.. I samma veva flyttade han till mina föräldrars sovrum. ^^

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

KerstinP
0

Jag vädjade till min gubbe att Semlan skulle få sova hos oss när hon var liten. Sen skulle hon ligga i korgen när hon blev stor. Hahahaha där lurade jag honom. Hon sover så gott hos oss."Fniss"

Ninja
0

Vår hund ligger på en tjock dyna i hallen. Han vill inte ligga i soffor eller sängar, vi har haft honom där några gånger men han hoppar ner direkt.

TacoBelle
0

I min säng, under täcket någonstans ligger min hund.

illris
0

mina 2 hundar som är en am.pitbullterrier & en siberian husky sover hos mig i sängen. så det är tur att jag har en stor säng annars hade det varit ganska trångt.

Sessan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Behöver jag säga mer…

ThereseW
0

Mina pojkar sover i sängen. Frodo tar plats under täcket, tätt intill mig och Nelon ligger gärna på mig eller uppe vid huvudet (om Frodo tillåter att han är så nära :P)

Pia
0

Lite mysigt får man väl säga att det är med vovve i sängen, men Malte sover ute i övriga huset med katterna lite varstans. När han var liten fick han sova i sängen, men sedan insåg han att då kunde han ju inte hålla ordning på katterna därute…:)

lisette
0

# 6 vad härlig bild!

lisette
0

hugin sover oftast i vår säng, mellan mina ben så jag ligger som en korv. annars sover han i min soffa som han ABSOLUT inte FÅR sova i…

nadja brukar ligga på samma soffa som hugin (de ligger i varsin ända), under vår säng eller i sin korg som på bilden.

RubHel
0

Ante sover i sin bur.
Första natten hatade han den, nästa natt ÄLSKADE han den ^^ Nu är det hans favoritsovplats, för han vet att ingen stör honom när han ligger där. Det är hans "fristad".

lisette
0

#11 vad skönt för honom!

DEFENDER
0

Köket på en hundsäng vid elementet hon är tokig i värme

Love_Albin
0

min hund sover inte i sängen han sover på golvet… Inte vill han sova på sin säng heller…. så han ligger där han vill…

Men skulle vara skönt att ha han sovande i sängen…

Men om han skulle sova i sängen skulle jag bli utbutad under natten…. :)

bubbelbubbel
0

när jag fortfarande bodde hemma och när mamma och hennes man knallade till jobbet på kvällen, låg alltid Rocky, hunden, utanför min dörr tills han trodde jag hade somnat, sen gick han direkt till ytterdörren och där låg han i stort sett hela natten.
samma procedur i flera år, nu när jag inte bor hemma har jag ju inte så bra koll på läget, haha, men jag vet att när jag fortfarande bodde hemma under halvtid, öppnade han dörren in till mitt rum, och bänkade sig i sängen. jämt. ingen annans rum, bara mitt.

DEFENDER
0

Min hund molly snarkar så förbaskat  högt och har konstiga ljud för sig så hon får bo nere i nere köket  på natten

Faxlin
0

Men DEFENDER, hon måste vara perfekt sov sällskap för en om gubben ens jobbar natt då. För då kan hon låta istället för snarkningarna. ;-)

Allvarligt, min hane snarkar han också, fast han ligger på golvet nedanför husse, så då får jag knuffa på husse när husse och hund snarkar för mycket.
Bonita (tiken) hon ligger och liksom andas bara på en.

Audiatur et altera pars

DEFENDER
0

he he heGlad du skulle höra henne hon låter som gris iblandSkrattande

Faxlin
0

Nej men, som en gris? elak husse hon har. Tur för dig att hon inte är läskunnig. Då skulle jag lova henne att hon fick smaka lite på dig när du säger så där.Räcka ut tungan

Audiatur et altera pars

DEFENDER
0

Ja de väl sant jag får nog passa mig va jag skriver för man vet aldrig var hon får för sig hon kanske lus läser de jag skriver ne de nog ingen risk hon ligger just nu  på mina fötter sover … fredrik

Faxlin
0

haha, ja men tänk om hon smyger upp i natt och läser det du skrivit då? Då kan det bli problem. Men bli inte förvånad om hon smakar en bit av dig i morgon. Då vet du att du kan skylla på mig. hihi

Audiatur et altera pars

ThomasH
0

Det är lite svårt att ha fem hundar i sängen så de sover i sina bäddar, eller i någon soffa

bebbe
0

Lillan har 4 olika sovplatser, soffan i TVrummet, under kökssoffan, under mitt skrivbord eller fåtöljen i Inges kontor, hon alternerar på dessa platser beroende på hur varmt/kallt det är i de olika rummen.

Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

Maja
0

Hehe.. Han går runt i hela huset och sover på alla möjliga ställen, men favoritstället är ändå framför ytterdörren, för där har vi våran "varmluftpump" som blåser varm luft på honom.. :)

Cattis
0

På golvet bredvid min säng.

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

Roger
0

Med tanke på hur vanligt det är att hundar sover i sängar kan det vara bra att känna till att det finns hundar som är allergiska mot kvalster från människor! Det är faktiskt vanligare att hundar får allergireaktion från kvalster än från foder!!

Faxlin
0

Det har du rätt i Roger, dock har jag haft sådan tur att mina inte är det. Tack och lov då jag är en riktig fryslort och en stor schäfer i sängen värmer fint.

Audiatur et altera pars

Klettermus
0

Vår hund Indy tycker om att sova bredvid mig om natten.

Men på dagen går han och lägger sig i sin egen bädd.

smurfan-13
0

Mina sover för det mesta i sina egna sängar, men ibland när jag e sugen på sällskap får Enya & Felix komma upp i min säng. Detta accepterar de utan några som helst problem (eller nja Felix kommer väl upp ibland när jag har somnat, men ligger då snällt i fotänden)

mirran
0

Min sover oftast under täcket, men när de blir för varmt så kommer hon upp och lägger sig bredvid. :)

davidia
0

min hund sover på sin bädd i hallen vid dörren.samma när hon är borta hos folk så ligger hon alltid vid ytterdörren.

KerstinP
0

#28 Va söt din Indy är.

MalinE
0

Ofsi går och lägger sig prick 20.45. Då springer  han in till sovrummet och lägger sig under sängen. Någon gång under natten kryper han fram och lägger sig i sin bädd som står vid sängen på min sida. När man vaknar så ligger han alltid i sin bädd.

nallebjörn
0

Mina schäfrar sover ute faktiskt. Dom har så tjock päls att dom svettas inne. Dom har egna kojor… Vill inte vara inne. När vi hade den ena som valp var han inne och sov i sängen. Gick inte sedan tyvärr för han blev för varm

Terrierlina
0

Har inte hund just nu, men de jag har haft har självklart alltid sovit på golvet!

Lisbeth
0

Hej!

En av mina hundar sover bredvid mig i sängen. Han ligger på rygg med benen rakt ut och snarkar förskräckligt rakt i örat på mig! Min andra hund väljer att sova bredvid sängen i sin korg.

Jojjsa
0

På natten ligger Ella i sängen med kudde och på dagen i soffan :)

Dama
0

Tre i säng eller fyra en på golvet och ibland 1 i sin hundbädd

Maleficum
0

En vanlig possiton hos min hund när hon sover ^^ hon har en fin biabedd numera som hon älskar att sova i!

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Vikingakung
1

Dela kudde e min bra på.

AnnNelli
0

Såhär ser det ut hos oss :)

När vi skaffade Nelli så fick jag den där "kattkojan" av min kusin..ehh ja tack vi kan ju prova men jag tror inte hon kommer att gå in där. Men Hej så fel jag hade!

Faxlin
0

Ohh, vad jag saknar min hund i sängen. Nästan så jag inte vill sova där längre när hon inte är där.

Audiatur et altera pars

Heda
0

jag har haft min hund i 8 år nu,och nästan hela tiden har hon fått sova brevid mig,men så träffade jag min underbara Jimmy,och han tillåter inte min lilla tös som snarkar hon med som en gris,att dela våran säng,hehe:)

Eliza
0

Hej, min hund sover också i sängen. Hon har gjort det sen hon kom till oss, så vi kan inte vänja det av henne helt. Däremot så har vi köpt en luten soffa till sovrummet, där vi lagt hennes rutiga täcke. Så där sover hoon ibland:D

cosmonita
0

Mina två whippar sover tillsammans med mig i min 90 cm breda säng. Under täcket. Det blir ganska trångt, men det är mysigt.

Mande
0

Våra hundar sover i sina hundsängar, på golvet/nån matta eller i soffan i vardagsrummet. De får inte vara i vår säng. :)

//Mande

ps. På bilden är en av våra hundar+hennes (numera vuxna) bebisar, i en hundsäng (tjänade också som bb-säng). ds.

Snuan
0

Min tre åriga jack russell tik sover i sängen med mig och parson kille (11 månader) sover i en korg på golvet, nedanför sängen.

kerstinjoh
0

#6 Så sant, en bild säger mer än ord. Härlig bild!!

kerstinjoh
0

Här fick min gamle labbe inte sova. Men så fridfull (och knäpp) kunde han se ut vid en nattlig smygfotografering!

june
0

ved siden av sengen.

june
0

men her ligger de ved siden av meg når jeg sitter på datorn.de ligger alltid breved.Glad

Bonnie_lee
0

mitt i sängen :D

Margareta
0

Labben sover i Bia-bädd bredvid min man - "Alltid redo"

Numer pensionär i Nynäshamn

Karmatarerskanise
0

En kall vinternatt brukar han börja med att ligga på täcket vid fötterna på mig, sen efter ett tag kommer han till mitt huvud och trycker in sig under täcket. Sedan vandrar han längre och längre ner för att på morgonen ligga vid fötterna igen, fast under täcket. Alltid samma procedur :)

Fija
0

Det är rätt trångt i våran säng. Vi har ju bara en 1,20-säng. Å i den sover jag å pojkvännen, våran hund å våra två katter. Är ett riktigt kramkalas!

Quila
0

Min 3 månaders valp sover mellan oss i sängen, och eftersom husse är borta hela dagarna passar han på att skämma bort henne på natten genom att ge henne täcke och hålla om henne.
Skrattande

kerstinjoh
0

#56 Lilla fjompiga Quila! Men Alfons ligger gärna i sängen om han får. Vi satte en kompostgrind i sängen för att få honom att sluta smyga upp om nätterna. Puh, tänk om någon hade sett det!! Då hade de propagerat för skillsmässa direkt. Aha, herr o fru Johansson med ett kompostgaller mellan sig i dubbelsängen!! MEN det fungerade. Ja, på Alfons!!

Kerstin

irma
0

Irma sover mellan mej och gubben Cool hon har egen filt att ligga på också… bortskämd säger en del,,, i vems ögon? säger jag,,inte i våra i alla fall

Snusan
0

Vår lilla schnauzer har egen kudde och ligger mellan mamma o pappa i sängen Glad

zimzon
0

Zimzon sover i mina föräldrars säng eller på golvet nedanför deras säng.

Först när vi fick honom så hade vi en massa dumma regler om att han inte ens fick vara i sovrummet eller köket, inte i soffan heller. Då sov han i en korg utanför mina föräldrars sovrum. Men nu får han vara överallt i huset. :)

kerstinjoh
0

Va, vad ser jag? Fick Bonzo sova så gott. Jag får inte ens ligga i sängen!

Sur AlfonsSkrikandes

Syns det att det är en labbe?

Hennum
0

vår vovve sover hos pappa, i vardagsrummet och i köket. där hon har lust helt enkelt…

på bilden tar hon en liten tupplur i kökssoffan.

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Missy
0

I sängen.