Bra mat?
Vi har börjat fundera på att dryga ut maten vi ger till våra hundar, för att minska kostnaden lite…
För tillfället ger vi Royal Canin Adult medium. Det fungerar väldigt bra, men det blir samtidigt himla dyrt…
Så frågan är om det finns något billigare, men ändå bra, foder, man kan ge av också, för att minska kostnaden?
Någon som har lite tips?
Det är två blandrastikar förresten, på ca 23 och 30kg tror jag. Den ena är 8 år, men i bra form och hull, den andra är nog lite i överkant när det gäller vikten (hon som väger närmare 30).

Mvh Stephanie 

Kanske Barf kan vara något? http://barf.ifokus.se/
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Fast frågan är om det skulle bli så mycket billigare? 

Mvh Stephanie 

#2 Jag vet inte, har inte möjlighet att barfa själv (för liten frys) men hört många som säger att det blir billigare i längden.
Ett annat knep som jag nästan hade glömt då min nuvarande hund inte kan äta sånt är att dryga ut fodret genom att koka grötris och blanda i köttfärs eller 1 burk vov bötmat och blanda det med fodret. Har fungerat bra för mig och många andra för att hunden ska bli mätt och det är billigt.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Vad är det för raser i blandraserna(bara för nyikenhetens skull) hmm.. Carrier - Telly, finns ett flertal hundfoder på denna sida- www.svenskhundfoder.se ? PROFormance - www.aramistrandig.se ? Iams - www.zoomarknad.se ?
// Mvh Emina - www.eminametovski.devote.se