byracka!
nu tror jag min hanvalp kommit in i könsmognaden, han är 8 1/2 månad gammal,
för han har börjat kissa inne! något han inte gjort sen han var runt 10 veckor! .. prec. kissa han på min vita fina matta ^^ .. aja sånt får man väl ta när man har hund :P
han har även börjat sitta och inspektera våra fåglar.. något han aldrig gjort innan, men vi försöker få bort han därifrån då vi inte låter våra hundar gå inärheten av fågelburarna.. :P
någon som vet hur lång tid det tar tills han slutar att vara så besvärlig ? alltså gå ut från könsmognaden ? :P
Det går över ska du se, tar några veckor men hundar är värd det.
#1 Åhh gud vad snygg Ben är!
// Mvh Emina - www.eminametovski.devote.se
#2 Tack så mycket.
#1 Menar du att det är lättare med tikar?
När en hund blir "vuxen" beror på rasen, men man brukar säga runt tre-fyra år så slutar hunden komma in i dessa konstiga episoder, och åldrar.
När detta stadiet slutar beror ju lite på.
Ska du kastrera honom?
#4 Nej det skulle jag inte vilja påstå. Varje kön är lite 'besvärligt' på sitt sätt. Hanhundar blir lite bångstyriga, tikar löper och kan därmed hitta på både det ena och det andra.
Men just när hanvalpen håller på att bli könsmogen vet man inte vad dessa kan hitta på.
Tikar, ja min kompis har en tik. Hennes tik slutar äta under löpet, hon kan inte lämnas ensam, hon dregglar sjöar, gnager upp dörrar + att några av våra kompisar hade hittat henne halvägs ut genom fönstret på andra våningen. När hon inte löper är hon stabil och bra.
Jag skulle absolut inte vilja påstå att tikar är 'lättare', det är ju från idivid till individ.
# va fin han är! han ser ut att bli minst lika hög som ben (XD älskar att han har samma namn som sin far!)
#7 haha, ja han växer så det knakar! Lite OT emn hur mycket väger Alice nu? Jag kan avslöja att Ben väger 16 kg (men iom. att han matvägrar så är han rätt mager).
vägde alice och då väger hon 13,5 kg men sen är hon väldigt liten och hon är inte överdrivet mager. skulle vilja att hon väger 15 kg, men hon lägger inte på sig så mkt. hoppas på att det kommer sen när hon växt till sig lite.
#9 Ja hon är ju lite mindre än Ben men det är ju oftast könsbundet.
#4 jag skulle vilja påstå det :P vi har haft 7 tikar och 3 hanar :P alla hanar har det uppstått problem med under könsmognaden, men med tikarna har det gått på räls :P
så jag iaf, skulle vilja säga att tikar är lättare än hanar :P