Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 368 ggr
Paulines
0

Hundarna vs smällare

Hur gjorde ni med era hundar när det small så dant? och hur reagerar de mot smällare?

Malin-A
0

våran var med oss ute och kollade på allt som smällde, han tycker bara det är kul…

svenne
0

Samma här, vår pudel reagerar inte ett dugg på smällarna. Vår gamla pudeltik som vi hade förut blev till och med sur om hon inte fick vara med ungarna när de var små och skulle skjuta smällare ute. Det är ju olika, grannens hund får dom åka långt ut på landet med, där inga smällare skjuts.

Sisikarlstad
0

Min Schapendoes fick 5 st Stesolid under dagen sammanlagt MEN kissa ner sig ändå!!!

Tixy
0

Idelma gick runt och skällde/ylade hela tiden när det smällde, så nästa år blir det lugnande. Usch, hon blev rädd dagarna innan nyår, innan brydde hon sig inte, och det för att dom ska skjuta utanför våran port! Skrikandes

-mmk-
0

våra hundar sov hela tiden:p

Solveig
0

Ingen av mina hundar har nånsin varit rädda, de har sovit sig genom allt oväsen eller varit med ute. Jag har bara haft schäfrar (5st), jag vet inte om det är typiskt för rasen.

dreamiz
0

Tim gillar det inte men han blev inte så rädd som jag trodde han skulle bli. Men orolig var han. Det var även en av mina råttor så hela kvällen hade jag alla lampor tända, musik på, persienner nerdragna. O så pratade jag mycket med de två som var oroliga av det.

Jag säger bara: skönt att det är över!

kacka
0

mina hundar sov också.

Alex
0

Det var Mexx första nyår hemma (har vart hos uppfödaren tidigare) och han har reagerat lite på smällare förut, så vi var lite småoroliga. Men det gick hur bra som helst! Han var till och med ut på trappen och tittade när de sköt som mest. :) Det var himla skönt faktiskt.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Zebben
0

Våra hundar var med ut vid 12-slaget. Men vi stod på tomten vid ytterdörren, då jag inte vill ha dem mitt i smeten. Det är alltid någon som inte har koll på var de siktar så jag vill stå lite off. Denna nyår blev det väl 15 m från "uppskjut"

kerstinjoh
0

Det var vår första nyår med Alfons och vi undrade hur han skulle reagera eftersom vår gamle labbe var livrädd.

Men Alfons, den tokern,Räcka ut tunganstod på bakbenen och hängde över balkongräcket vid 12-slaget.

-mmk-
0

idag har vi fått gå runt i trädgården och letat efter platsbitar och raketer som våra grannar sköt iväg..dom sköt åt vårt håll och det regnade plastbitar över oss och gamla raketer låg det överallt i trädgården .. så nu har man gått runt hela dan och letat efter rester från våra grannar Skrikandes

Real
0

Eckos första nyår också=) Suprise suprise.. Först tog vi med honom ut.. men de vart för mycket och vara ute bland allt.
Han satt och tryckte in sig i ett hörn och darra. Så jag gick in med honom och gav honom ett ben. Där låg han och inte brydde sig ett dug, tugga så glatt på benet.
Så jag vågade mig t om ut ett tag utan honom.. Men jag vart nog räddare än Ecko=(
Vi bor precis vid en park där ALLA visst sammlas för att smälla.. Vi var ju omringade av alla som skött.. jag var ju livrädd för att bli träffad eller nått. Och fem meter bort avslutade dom med en så j*vla hög bomb så de skaka i kroppen.. då sprang jag upp till ecko igen.

Han låg i sin säng med benet och var helt oberörd;) (medans matte skaka)

JMax
0

Mina tre bryr sig inte. De sov sig igenom allt och vaknade bara precis vid tolvslaget för då dånade det som mest men då tittade de sig bara runt litegrann och somnade om.

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

beyla
0

Mina 10veckors valpar var otroligt lugna och trygga under pangandet. jag satt hemma med dom i lugn och ro och tittade på tv. Inga som helst problem. Tjejerna tyckte det var lite konstigt i början, sen kröp dom upp i soffan hos mig och somnade =)

Puma77
0

Familjens äldsta (8år) älskar fyrverkerier o får gärna gå ut på bakgården men i år fick hon vara inne då några valt att smälla av strax utanför gården, gården är inte så stor. Däremot måste jag säga att jag, min lillebror och vår far var uppe på en stor kulle där ett vattentorn står och man har mycket fin utsikt över samhället. Det brukar också vara en populär plats att smälla av raketer och så även i år. Tyvärr stannade vi inte ens fem minuter pga att folk betedde sig som skit. Ingen hade koll på något och fulla var de. Raketer small runt fötterna på dem o mitt i smeten stod små barn. Men det var inte det värsta utan några av dessa idioter hade även tagit med sin hund och stod då 5-10 meter från där raketerna fyrdes av. De fick bålhålla kopplet för att inte hunden skulle dra ner dem in i skogen o han var livrädd vilket de inte brydde sig om. Jag vet inte riktigt vad vi skulle gjort men vi dolde ju inte vad vi tyckte, tyvärr så var de i ett sånt tillstånd att något hade hjälpt vad vi än sagt, såna e dem. Möjligen hade de bara gjort saken värre tyvärr. Säger bara att vissa ska bara inte ha djur……..

//Pia

Tina-A
0

Läste idag om en hund som blev så rädd för fyverkerierna att han bet ihjäl familjens 5åriga dotter! Riktigt tragiskt.. :(

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Puma77
0

# 17 ja o nu riskerar flickans morbror som var ägare till hunden fängelse.

//Pia