Hundar iFokus

Hundar

Etikettagility
Läst 2689 ggr
IceLinn
0

Chihuahua

Kan man träna/tävla agility med en Chihuahua?

Kan man träna agility med alla hundar?

Ricko
0

Det kan man nog, Det går nog med alla hundar, dock är ju vissa bättre än andra. Men du får ju bara göra hindrerna låga. Om det går med en kanin(Kaninhoppning men Kaninhoppning och Agility är i princip samma sak) tycker man ju att det ska gå med en Chihuahua också :)

// Mvh Emina - www.eminametovski.devote.se

SaraC
0

Ja, man kan träna och tävla med alla hundraser. Sedan är ju en del raser mer passande än andra. Man anpassar hindren efter storleken på hunden, likaså i tävlingar är det olika storleksklasser.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

IceLinn
0

#1 ja det borde ju gå ;) tänkte inte på att man hoppar med kaniner, min kompis har en kanin hon tävlar med och den hoppar riktigt högt ;d jätte fin e den och hoppar som en gud! hehe

#2 okej ja det är ju ingen ras som är i elit men går ju säkert lika bra att ha en Chihuahua som en annan ras om man bara vill träna och tävla någon gång för skojs skull :)

SaraC
0

#3 Absolut!

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

IceLinn
0

#4 ;D

[jakke94]
0

visst det går att tävla med alla.. men det är långt ifrån bra för alla raser.. tex min ras, clumber.. den är så låg och så tung så det förstör sina höfter och rygg om den skulle springa runt och hoppa så mycket.. =/

så visst går det.. men met tex clumber eller basset skulle jag absolut inte rekommendera :P

Chihuahua kan man nog köra med :P

Maddepadde
0

Självklart!

Men börja grina då!
http://madlevsan.wordpress.com

Bokskogens
0

Tränar agility med min vavva. Han e supersnabb! *ler*

destroyed
0

jadå… sålänge man inte tar en hund som får verkligen anstränga sig som då basset och clumber som jakke nämnde

IceLinn
0

tack för alla svar ;D ja det borde ju gå med alla raser förutom de allt för tunga och så. :D

wildamatte
0

0#

Du kan köra agility med en Chihuahua :D

cupcakes
0

Det går alldeles utmärkt och i trean på mitt gymnasium har vi en tjej som har en dobberman och en Chihuahua, chihuahuan tävlar hon lydnad med och jag tycker det är så härligt när även dessa hundar får jobba och inte bara tas som knähundar att bära runt på :)