Behöver boktips!
Hej Hej!
Skrev i ett tidigare inlägg om en kompis som eventuellt ska skaffa en Cane Corsovalp.
Nu är det så att hon har bett mig om bra boktips, så hon kan läsa på och förbereda sig så mkt som möjligt.
Hon har fått låna Stora boken om att skaffa och leva med hund : modern träning, beteende och psykologi av Anders Hallgren & Åsa Albom, av mig. Men nu sitter jag och funderar över om det finns några fler bra böcker att tipsa henne om att köpa
Så bomba mig med tips!
Tack på förhand!
Putt
Kontaktkontraktet - Eva Bodfäldt
Valp på Väg av Ingrid Tapper
"Valpen" av Mickie Gustafsson
Jag tycker även att böcker av memea mohlin, Inki och Roland Sjösten, Morten Egvedt och Cecilia Koste är bra.

Kontaktkontraktet av Eva Bodfält
Inkallning är så mycket mera av Memea Molihn
Hundes språk och flockliv av Lars Fält
Alfasyndromet om ledarskap och rangordning hos hundar av A. Hallgren
Från valp till vuxen hund av Åsa Ahlbom både del 1 och 2
Lexikon i Hundspråk av A. Hallgren
Dominans och ledarskap- fakta eller fantasi av Barry Eaton
Beteendeboken en handledning i valpens beteenden av Lars Fält
Stressade hundar av Martina Nagel (tyvärr en bok många struntar i att läsa för att de tror att just deras hund inte är stressad)
Fria Hundar av A.Hallgren
I samspråk med hunden av Turid Ruugas
Skjut inte hunden av Karen Pryor
Vad gör jag när hunden drar i kopplet? Av Turid Rugaas
Etologiboken av Ingrid Tapper
Klickerträning och lugnande signaler av Emma Parson
Hunden Människan Relationen av Kerstin Malm
Rädsla och seperationsproblem hos hundar av K.Malm
Aggressivitet hos hundar av K.Malm
Detta är ett urval av MYCKET bra böcker. De borde finnas vällästa i varje hundägares bokhylla. Hade jag kunnat lämna en garanti (inte nöjd med boken garanti) på dessa böcker hade jag gjort det.
#3 vilken fantastisk lista du har gjort.. Hur bra som helst, jag håller med om alla böcker 
Har en hel drös här med hundbocker(F.d hundägare samt Hund FREAK), tycker t.ex Bonniers stora bok om hundar är bra. Samt "Schäfern"
// Mvh Emina - www.eminametovski.devote.se

Tack! Bra böcker måste uppmärksammas 
När jag gick min instruktörsutbildning så hade vi som uppgift att recensera en mängd olika böcker och skriva rätt utförligt vad vi tyckte om dem och varför.
Fick en mängd förslag på vilka böcker vi skulle välja. Varav en som jag inte kände igen. AHA! Tänkte jag, här är en superbok som jag gått och missat, så jag snabbade mig på att köpa hem denna bok via nätet. När den kom och jag hunnit läsa några sidor undrade jag om vår lärare blivit galen. Det var en mkt dålig bok med otroligt förlegade metoder. Kom så klart på att det ju inte är så kul om läraren förslagit endast bra böcker. Surt att behöva betala för sånt skräp bara. 

Tack för enormt många bra boktips!
Zebben - Jag ska nog ta och köpa några böcker ifrån den listan själv, har hört talas om ett par av dem