Vad kostar hunddagis?
Vad kostar det per dag eller månad att ha en hund på hunddagis där du bor?
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Har inget där jag bor. Men bra tråd då jag vill veta vad jag bör/kan ta när jag startar ett hunddagis(vilket är mitt mål då det bästa som finns enligt mig är att ta hand/rasta hundar/träna dem) Men när vi lämnade Rottisen kostade det.. Ja vad kan det varit? Nja minns inte men kan fråga my mother later.
// Mvh Emina - www.eminametovski.devote.se

Här kostar det runt 75:- per gång
~Quila Roze~
#2 Vad billigt :O En kompis Schäfer kostade det 400:- för 1-2 dagar och för våran rottis i några dagar var det 700:- tror jag(men är inte säker på rottisen ska fråga när jag kommer hem)
Har kostar det val runt 3000kr/manaden per hund, vissa dagis kostar nagot mer.
1000 kr i veckan d:
2600 kr/mån här. Varierar från dagis till dagis.
//Lina

#3 låter snarare som hundpensionatspriser.
Där jag jobbar så tar vi 2.300:- /mån och heltid. Tar inte emot halvtidshundar eller strödagshundar.

Vill förtydliga att jag med hunddagis menar där man kan lämna hunden medan man är på jobbet/skolan över dagen, inte hundpensionat där man kan lämna hunden om man ska resa bort flera dygn.
Anledningen till att jag frågar är att jag vill ha lite koll på hur mycket hunddagis kostar i jämförelse med den summa jag tar per dag som dagmatte (symbolisk summa).
_**/Mvh Anne

Vad tar Du som dagmatte? Pm:a om Du inte vill skriva här. Blir troligen dagmatte från måndag

#9 Jag har varit dagmatte en gång tidigare och då tog jag 50kr per dag som jag passade hunden.
Har nu fått förfrågan om vad jag tar för att vara dagmatte och ville kolla så jag inte låg för högt i pris, vilket jag tydligen inte gör.
_**/Mvh Anne

Jag tar 170:-/dag för att vara dagmatte.
50:- tycker jag är billigt. Kommer nog ta 100-120:-/dag

#12 Beror lite på var man bor.
Jag bor i Stockholm om tar 150kr/dag for 2 hundar… 100 for den stora och 50 for den lilla har vi sagt. Jag tycker det ar valdigt bra betalt for att bara ha med 2 extra hundar nar jag anda spenderar tid med min egen hund.
#11 Menar du alltsa 170 spann for EN hund?? Det skulle ju gora min stenrik, haha!

#14 Ja, 170:- för en hund som är här mellan ca 8-16.
#15 Vart bor du?
Jag bor 20 minuter fran Stockholms central och mina hundar ar har fran 6-7 till minst 17-18 ibland senare. Men jag klagar inte, jag gillar att ha dem har. Och agaren har iofs gett lite extra for de extremt langa dagarna men… det lite kul hur stor skillnad pa betalning alla tar.

#16 Stockholm jag med. Men är utbildad instruktör så de får träning på köpet.
Mamma får 1500 kr/månad för sin daghund…
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner
#17 Ah, okej. Det forklarar ju lite mer helt klart.
Ni som får flera tusen kronor för att vara dagmattar, ni skattar väl för era inkomster?
Zebben, om du är instruktör kanske du bakar in det i firman då eller?
#20 Är det inte så att om man redovisar för hobbyverksamhet så behöver man inte skatta för det, upp till en viss summa? Eller om man kunde tjäna skattefritt i mängd med vad man la ut eller nåt sånt…Om nu hundpassning räknas till hobby?
Själv fick jag 100:- per dag, och då jag var under 18 skattades det inte då det inte uppgick i de där 17 000 eller var den exakta siffran är…
Dagis här ligger väl på 2.500 i månaden eller så.
#20 Har man det som hobbyverksamhet så får man tjäna upp till 34000 kr/år skattefritt (sist jag kollade med skattemyndigheten… kan ha ändrats upp eller ner)
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

här kostar hunddagis runnt 2600 kr i månaden…
Dagmattar brukar ta runnt 100 kr i månaden…

herre gud nu skrev jag tok fel, 100 kr om dagen brukar vara det vanligaste priset dagmattar tar.-… här i alalfall

Daghunden räknas som hobbyverksamhet. Tror det är 30.000:- som gäller nu/år
Frågade mamma nu. Hon sa 2600:- för 3veckor för vår Rottis valp/unghund. Men då fick hon vara där i 3 veckor utan att vi hämtade henne (var på semester) så hon fick vara där dag som natt.

#27 men då var det inte dagis utan pensionat, det är skillnad
_**/Mvh Anne
Nej det var ett dagis men vi frågade om vi kunde ha henne under nätterna också för en extra summa och då fick vi det då hon endå inte skulle ha så mycket hundar under den månaden.

#29 Jo, fast priset är ju då satt efter hur länge hunden är där. Om den sover över så blir det ju inte dagisplats utan pensionat. Och då TS frågar om vad en dagsiplats kostar är det ju inte så intressant att veta vad en pensionatplats kostar då det skiljer rätt mkt i kostnad. 
Mhh nu förstår jag.. Ja men priset per vecka var iaf 800:- sen per dag minns jag ej men ja kanske var 150:-