Cane Corso
Min kompis går i tankar om att skaffa en hund, och nu har hon genom mig kommit in på Cane Corso. Detta blir hennes första egna hund, men hon är väldigt seriös i sin roll som hundägare. Är beredd att åka land och rike runt för att hitta det perfekta exemplaret, och lägga ner mkt tid i uppfostran, kurser och motionering.
Dock har hon ingen erfarenhet av rasen, inte jag heller direkt. Vet endast av några av pojkvännens långväga kompisar som skaffat nån. Nu till veckan har vi dock planerat att eventuellt åka till en kennel och hälsa på för att få kika på några hundar.
Men min kompis skulle vilja ha andras åsikter och erfarenheter av rasen just för att få så mkt information som möjligt.
Är det någon som har en Cane, eller har erfarenheter av rasen sedan förut? Både bra och negativt såklart.
Tacksam för svar! 
Jag har bara positiva erfareneter av rasen.
Det är en jättemysig hund, som givetvis kräver sitt.
Jag har haft turen att träffa de exemplar som et vad de har i kopplet.
En kompis föräldrar skaffade ganska nyligen en, och de är helt sålda.
De har ett gäng schäfrar och en malle sedan innan och har aldrig haft en CC.
Jag tycker helt klart att man kan klara av rasen som nybörjare.
Men ska tillägga att jag inte träffat ett överdrivet antal så det är nog mycket på hur man är som människa.
I mina ögon är det en cool hund med motor och ett bra psyke.
#1 Det är precis sånt positivt jag fått höra från rasen också!
Min kompis föll pladask för deras utseende. Innan var hon inne på Rottweiler och Boxer. Hon kommer garanterat klara av en Cane. Hon har redan nu börjat snacka om kurser hon ska gå på brukshundklubben etc :)
Ska bli kul att åka och träffa några på kenneln! 
#2 Javisst, låter som att en CC kommer få det bra där.
Det är otroligt söta hundar!
Jaa, det tror jag säkert 
#3 Ja det tror jag också.
Men lite mer erfarenheter ifrån folk skulle vara kul att höra! :)