Hundar iFokus

Hundar

Etikettavel-och-genetik
Läst 2631 ggr
babsan
0

Nuså! Chihuahuavalpar =)

Nu har dom kommit. Eller nu, i fredags kom dom. 5 "små" yrväder. Dom var väldigt stora tycker jag, förutom en liten kille, vi anar att han är teacup.

Det blev 5 stycken. 4 killar och 1 flicka, den förstfödde och mulligaste, såklart! ;)

Nu mår alla hundarna bra, Betzy har ju magrat så nu blir det att försöka få upp henne i vikt, men annars är allt på topp!

Här finns bilder, och det kommer nog in nya bilder på odm ganska ofta. Det är ingen superduperkamera så ha inga höga förväntningar på kvalitén :)

http://betsy.jugge.se/#home.4

[jakke94]
0

söta :) va väger dem ? :)

vad ska ni sätta för pris (nyfiken*) :P

AnnaKarin
0

Grattis !!

Anna-Karin

”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”

Ziggi
0

Allihopa vita…! blir svårt att hålla reda på vem som är vem ;) Skämt å sido dom är super söta! :)

monsterblom
0

Guuuuud så söta!!!

[SusannaK]
0

Åh grattis! Glad…snuttar små!Kyss

SaraC
0

Vad kul! Och vad fint att allt gick bra. Grattis!

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

anaprincess
0

Vilka små :)

babsan
0

Vikt har vi ingen aning om ännu. Vi ska åka och köpa en våg nu i veckan. Så då får vi veta.

Och pris..Vi har pratat om att sätta ut dom för 10.

Ja det kommer bli riktigt svårt att hålla reda på dom 3 stora killarna iaf. Plutten och tjockistjejen är nog inge svårt :P

Men jag håller med, dom är ju så söta! :D

Trollhassel
0

Är teacup en genetiskt förekommande egenskap eller kallas alla pyttesmå för det? I så fall borde det ju finnas gränsfall? Bara undrar.

Apsöta var de i allafall!

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

[jakke94]
0

#8 okej, ja det är bra att ha koll på vikten så dem inte minskar :P

ett tips som vi gjorde med våra svarta flattar (vi fick 10 st) vi målade på dem nagelack på olika ställen på kroppen i olika färger (Bara en liten fläck) och det höll rätt länge sen när man märkte att det inte var mycket kvar satta man dit en till liten fläck, många flattuppfödare gör så för det är ju rätt svårt annars :P

när dem blir lite äldre kan man ha halsband i olika färger, men då ska man vara försiktig så dem inte fastnar i något/varandra

destroyed
0

grattis:) För att vara Chihuahua så var det extremt många måste jag säga!!

babsan
0

#9 nej det är inte gentiskt, blir hunden inte större än 1,5 kg så klassas den som en teacup :)

#10 Ja precis, nagellack. Det är så vi tänkt göra på de 3 musketörerna :) Verkar vara det smartaste

#11 Ja det är ganska många för att va Chihuahua, men jag klagar inte ;) höhö

Zandrinos
0

Grattis och Lycka till med dom små sötnosarna!!

Trollhassel
0

Haha Då är ju min lilla Prillan teacup :)

Med Vänliga hälsningar

Taci
0

Grattis! Vad kul :)

Nagellack körde vi också på när vi fick 6 små japanska spets-valpar hemma :) Hade varit rent av omöjligt annars :D

Royalz
0

Grattis :)

Är dom renrasiga?

Rafflan
0

Dom ser ju iaf ut som Chihuahua hanen vart framme ;) 
ser dom rasrena ut som äldre ska ni regga dem då? :D

Super söta, skulle själv vilja ha en vit Chihuahua, men då ska den vara långhårig oxå :P

babsan
0

Nej dom är tyävrr inte renrasiga. 12,5 % papillon är dom.

Men Jenny, Chihuahua ska vara korthåriga  ;)

Pia-Lena
0

Grattis, så skönt att det blev något till slut.Glad

Rafflan
0

#18 haha nej det finns långhåriga oxå (eller ja iaf med längre hår :P)

Trollhassel
0

Det finns väl massor av långhåriga Chihuahua?! Tycker de långhåriga är ruskigt söta. Vaddå är de inte godkända?

Med Vänliga hälsningar

Rafflan
0

#21 jo det e dom därför undrar jag lite vad babsan menar :P

destroyed
0

jag tror hon menar att enligt henne så ska de vara korthåriga

Trollhassel
0

Jaja, enlikt mig ska de vara långhåriga…men de får vara korthåriga också om de är pyttesmå:P

Med Vänliga hälsningar

fredrikaa
0

SUPER SÖTA!:)

Hunden är din bästa vän

ristrom.blogg.se

Rafflan
0

#23 ja med det är ju dom att säga att puff är fel då dem har päls och kines är rätt då dem är nakna.

babsan
0

Haha. Jag menar absolut inte att långhåriga inte är Chihuahua. Utan jag skämtade lite och tycker att Chihuahua ska vara korthåriga, finast så :D Betzy är finast! :D

Hanusi
0

#12 Det finns ingen klassificering som säger att en Chihuahua under 1.5 kg är en teacup! Teacup är bara ett amerikanskt uttryck. En Chihuahua ska väga mellan 500g och 3 kg, och oavsett vad det väger så är det en Chihuahua och inget annat!

Ladymon
0

Hej och grattis ! tittade på hemsidan men saknade lite bilder på pappan, Hade vart roligt att se ! var bor du ?

Mvh Lina