Vad kan man göra?
När man sitter hemma och slappar en lördag och sedan kommer en tanke upp i huvudet, Jag ska väl ta hunden på en promenad? Det är ju lördag så jag skuckar tungt och drar på mej skorna och tar en promenad på 25 minuter i skogen, eftersom man var ute en långis i morse. När man kommer hem igen skunker man ner i soffan igen. Men är allt som det ska nu? Låter det som en bra promenad? Nej det tycker jag inte, har ni några tips för en roligare promenad?
Ha en bra dag!

Rasta och ta sen fram något nytt att träna på eller lägg upp ställen på promenaden där hunden ska tex, hoppa upp på något utföra något och sen ner…eller där du kan skicka upp hunden på ett ställe så den går parallellt med dig men på en annan väg,stig, brant, eller träna höger och vänster :) finns mycket som man kan göra..men det måste ju inte vara kul alltid :)

okej tack för tipsen! Jo allt här i världen är ju inte så kul :)
Kör lite skogsagility, alltså hoppa över stockar eller balansera på dem osv. Sen kan man göra det svårare t.ex stå på en sten och ha ögonkontakt för att få en godis eller så. Jag brukar stanna och köra någon lite lydnadssak eller gömma en leksak i skogen att leta efter.