Hur tycker ni hon ser ut ?
Avlång - rektangulär i formen. Kanske lite korta ben för ryggens längd?
Otroligt söt iaf! Fin teckning och vaket uttryck :)
Jo hon ser lite knepig ut ibland. Hur gamal tror ni att hon är då? bara lite ku latt veta vad alla tror :)
1-2 år ?
såg nu att hon var grå kring nosen.. så gissar på 8 ?
bra gissat men hon är faktist 5 år, Hon har alltid varit grå kring nosen vissa tror tom att hon är 14 känns lite konstigt att säga att hon är bara 5 år då till :)
Jag hade nog gissat på 6-7 år vid första anblick. Men se det positivt! Gissar folk på äldre kan du ju tala om att hon är bra mycket yngre och har många fler år kvar!
Hon är jättesöt. Men tycker att hon har lite korta ben för att komma från Samojed & Schäfer dock. Ser mer ut som någon typ av lapphund och samojed å ev border collie.
Men som sagt väldigt fin å söt ser hon ut å vara 

Otroligt fin hund, en bra blandning! :)
Fina färger, och gulligt med de korta benen.
Gissade på 6-7 år, men vad härligt att hon bara är 5, då har du ju mer år att avnjuta tillsammans med henne ^^
Vad heter hon?
Ser skithärlig ut 
# 8 ju det är ju kul att säga det. men hon ser ändå så gammal ut enligt vissa personer.
# 9 jo vissa tycker hon är det och vissa tycker inte det. egentligen är det inte helt 100% att hon är schäfer och collie. men mamman var samojed en jätte fin :) Det var ju inte menigen att det skulle hända.
# 10 tack :) Inka heter hon
# 11 Hon är jätte mysig att krama 
Jag tycker hon inte ser mkt äldre ut än 5 år, nu såg jag ju svaret innan, men skulle jag gissat då skulle jag sagt allt från 3-6 år.
Herejösses, 14 år ser hon inte i närheten ut att va:). Fin tjej du har, ser väldigt charmig ut:).
# 13 han såg inte så hundkunnig ut heller :p inget illa menat. Tack :) Hon har sina charmigheter :)