Hundar iFokus

Hundar

Etikettbilder-och-filmer
Läst 5487 ggr
AnnaKarin
0

Sexveckors chihuahuavalpar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här kommer några bilder på valparna vi har här hemma nu. Tiken är den korthåriga valpen.

Anna-Karin

”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”

AnnaKarin
0

En till

Anna-Karin

AnnaKarin
0

En till

Anna-Karin

sisal
0

Såååååå söta! Skrattande

Är det sant att chihuahua:s springer på 3 ben nerför backar??? Det var någon som sa det för en herrans massa år sen, och jag har faktiskt själv sett en, 1 gång visserligen som sprang på tre ben i nerförsbacke…

Förlåt, blev lite OT, kanske…

hittadjur-se
0

åh vilka fina och vilken fin teckning på dem

AnnaKarin
0

Chihuahuan är en hund som alla andra och använder fyra ben för att ta sig fram vare sig det går ner eller uppför. Jag vet att det finns en del dvärghundar som hoppar på tre ben ibland och har hört att det kan bero på tillfällig upphakning i knäleden. Hanen jag hade förr gjorde så vid några tillfällen och han hade godkända knäleder. Valparnas mamma har jag aldrig sett trebent däremot, hon har givetvis också godkänd knäledsstatus annars hade hon inte parats.

Anna-Karin

SaraC
0

#5 Den kan även vara ur led. Har min hund på operation just nu för bland annat det, vi hade inte upptäckt det om inte han skadat sig på ungefär samma ställe. Han har inte hoppat på tre ben, något skutt ibland bara och han har godkänd knäledsstatus. Ville bara lägga till det :-)

Väldigt söta valpisar! Har de fått nya hem redan eller stannar de kvar hos er?

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

AnnaKarin
0

#6 Tikvalpen blir förhoppningsvis kvar här hos oss men hanen söker nytt hem så småningom.

Anna-Karin

empan-hampus
0

Gu så söta :')

Ziggi
0

Så små och så söta :)