lite problem med valpen
Eller valp och valp, han är ju 6 månader snart, men iaf problemet är att han kissar inne.
Vi kan ha gått en "lång" promenad med honom och han har kissat och bajsat flera gånger och gjort allt sitt. Sen när vi kommer in går det en liten stund sen händer det att han sätter sig och kissar någonstans inom hus.
Tips på hur vi kan få honom att bli bättre på att "säga till" innan?
Han har blivit bättre på att säga till när han ska bajsa men inte när han behöver kissa :/
Det enda råd jag kan ge är att passa på honom, hela tiden försöka ha koll och lära er hur han gör precis när han ska kissa. Då får ni snabbt springa ut med honom innan olyckan sker.
Sen kan det ju vara en idé med veterinärsundersökning, han kanske har något problem så han inte kan hålla tätt?
#1 vi har redan kollat honom, och dom kände och kolalde om han kunde ha urinvägs infektion men allt var bra :)
Jo det sa veterinäremn också och det har vi gjort i ca 2-3 månader utan förbättring, han säger inte till, han bara går runt som vanlig och sen pissat han mitt i allt typ :/
#2: Alla hundar säger inte till. Det är bara att lära sig att alla inte säger till och istället vara snabbare. Gå ut oftare med honom, gå ut varje timme om han behöver eller efter 1½ timme eller varannan timme så kommer också din valp lära sig snart ska du se! Det är ingenting att oroa sig för, det kommer när de är mogna för det.
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
#3 då e han nog bara lite seg då :P
Så det går inte att "träna" dom att säga till på nåt viss?
#4: Han är inte speciellt seg, det kommer i deras egen takt! Han är nog rumsren innan du vet ordet av :) Nej, vissa hundar säger bara inte till och det är inget du kan lära dom. Dom gör det dom måste när dom måste göra det, du måste bara vara ännu snabbare och se till att det är ute det händer :) När han kan hålla sig tillräckligt kommer han att göra det.
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Hej, en ide kan ju vara att du verkligen visar honom hur glad du blir när han kissar ute på promenaderna med (beröm, godis, kel). Sen som dom andra skrivit, passa och ut ofta ofta

Har en fröken på 1½ år som aldrig har sagt till när hon behöver kissa! Har fått lära mej att läsa av vissa signaler hon gör.
Hon blev aldrig rumsrenhets tränad fören vid 4 månaders ålder så vi har kämpat en del.
Händer fortfarande att det blir en pöl inne.
WWIIIIIIEEE
Haha nu måste jag jubla lite, hunden är nu 10 månader och har ÄNTLIGEN blivit nästan helt rumsren :D
Han har lite dåliga signlar på när han måste gå ut men dom blir bättre och bättre och han har blivit otroligt bra på att hålla sig :D
Äntligen slipper vi massa bajs och kiss inne XD
En liten pöl då och då är ju ingen stor grej, det lösr vi snart ;)
#8 Grattis och kul att det går framåt :D
Bra inställning!
Meddela gärna hur det går i fortsättningen, en annan som ska skaffa valp någon gång i livet behöver lite positiva människor omkring sig, hehe.
#9 ja känns så skönt när det äntligen börjar bli bättre, dock har vi endel svåra valp problem att jobba med och våra lilla kille verkar vara extremt envis att inte sluta med sina dumheter XD
Tur för han att han är så söt, när man blir totalt knäpp på han och bara sättar sig på en stol kommer han fram å pussar på en och sen lägger han huvudet i knät, ser jätte gulligt ut ^^
#10 Aw, längtar tills man får känna på valpkärleken, med allt vad det innebär 
#11 med allt var det innebär menar du sönderbitna tapeter, uppätna favorit skor, gå i en kiss pöl när man ska på toa på morgonen, och ja allt vad det innebär ;D
Men det är det pris man får betala för att skaffa en valp, och det är det värt ;)
#12 Absolut, sånt man får räkna med. Annars skaffar man ju äldre hundar.. som jag gjort hittils 
Vad kul :) Säger som #11, Saknar verkligen valp/hundägandet. Det var det bästa som hänt mig. Är så rädd att jag ska glömma bort hur jag ska få den rumsrena osv när jag skaffar en ny hund (om några år blir det väl eftersom jag måste flytta hemifrån tack vara mammsen) Haft 6 valpar så det har varit en del jobb. När jag skaffade 7:e hunden(eller han var väl den 6:e Alaskan huskyn var den sista men aja) (Ricko) var han 1 år och redan rumsren 
// Mvh Emina - www.eminametovski.devote.se