Hundar iFokus

Hundar

Etikettträning-och-inlärning
Läst 1096 ggr
Tina-A
0

Nya kursstarter!

Jag startar 1 freestylekurs och 1 klickerkurs i höst. Båda hålls i tantolunden i Stockholm.

Freestylekurs
Tid: 18.00-19.00
Datum: 7 okt, 14 okt, 21 okt, 28 okt, 4 nov, 11 nov
Pris: 550:-
Plats: Tantolunden
Förkunskaper: Inga
Det är en kurs på 6 timmar, vi kommer lära hundarna bland annat att gå slalom mellan benen, snurra, work, backa, hoppa, buga.. Och mycket mer!

**Klickerkurs
**Tid: 12.00-13.30
Datum: 3 okt, 10 okt, 17 okt, 24 okt, 31 okt
Pris: 700:-
Plats: Tantolunden
Förkunskaper: Inga
Kursen är på 7,5 timmar, antagligen en av de klickerkurserna där du får allra mest timmars träning. Vi kommer bland annat att träna på inkallning, hundmöten, kontakt och följsamhet, inte dra i kopplet m.m.
Första tillfället är 1½ timme teori utan hund, de resterande 4 gångerna är praktik med hund.

Anmälan kan göras på 3 sätt.
Pma mig här på iFokus, Tina-a.
Maila mig: Tina_thebest@hotmail.com
Ring mig: 0762-048368

Vi ses!

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

KexChoklad
0

hejjsan är det nån speciell åldersgräns ?

// Elin

www.Duettvagenskaniner.webs.com

Medlem i Wienerteddy klubben!

Tina-A
0

#1: Hur gammal är hunden? Freestylekursen går jättebra att anpassa även till väldigt unga hundar på ca 4 månader, klickerkursen är ju lite längre (1½ timme åt gången), så unga hundar kan tycka det är lite jobbigt med tiden, men det är också en sådan kurs som man enkelt anpassar efter individen och de olika hundarnas nivåer så en hund på ca 4 - 5 månader skulle nog kunna ta den kursen (med lite pauser för hunden förstås, allt i personlig takt!).

MinAmstaffNero
0

Haha freestyle kursen är på min föderlsedag Tungan ute Ska titta i almanackan om jag kan komma Flört

Tina-A
0

#3: Kul! :)

Mistle
0

Vad har du för erfarenheter och utbildningar och så?

Tina-A
0

#5: Jag är utbildad och diplomerad freestyleinstruktör, utbildade mig för Frida Binette och Emma Willblad. Under hela utbildningen använde vi oss av klicker, vilket är ett givet val när man arbetar med olika typer av inlärning och inlärningspsykologi. Jag har inte gått chicken champ (men planerar att göra det, helst för bob baily!) och därför fokuserar inte klickerkursen heller på shaping (då jag tycker chicken champ eller motsvarande ska man ha med sig i bagaget), dock får du teori kring shaping vid första tillfället och vi arbetar med 80% regeln i de andra övningarna precis som man gör i shaping. Givetvis har jag goda kunskaper om shaping så även om inte kursen fokuseras på det (utan snarare vardagslydnad med klicker) så kan man såklart fråga om shaping hur mycket man vill. Använder mig mycket av shaping när jag tränar med egen hund.
Tidigare har jag hållt flera kurser i både freestyle och klickerträning, och det är dessa 2 jag kommer hålla mig till då det är vad jag har utbildning till.

Bortsett från hunderiet utbildar jag mig till lärare på stockholms universitet så pedagogbiten har jag läst nu i 2 års tid Flört

Mistle
0

#6 Men dåså, det lät ju jättebra! :). Kände bara att jag var tvungen att fråga när du inte skrev någonting om det och det är så många som håller kurser som egentligen inte har några särskilda kunskaper själva.
Tyvärr så blir det lite långt till Stockholm bara.. Flört

KexChoklad
0

måste ägaren till hunden vara i nån speciell åldeR ? :)

// Elin

Tina-A
0

#8: Hundägaren får vara hur gammal eller ung som helst, så länge personen känner sig bekväm med hunden och vet ungefär hur det går till på kurser (lyssnar när instruktörer pratar osv).

Tina-A
0

putt

KexChoklad
0

min vovve är nog lite ung än tror jag :P bara två månader gammal

// Elin

MinAmstaffNero
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tyvärr för långt bort. Annars hade jag nog kommit.

Tina-A
0

freestylekursen är snart full men det finns fortfarande någon enstaka plats, i klickerkursen finns det några platser kvar ännu!