Hundar iFokus

Hundar

Etikettraser
Läst 2378 ggr
IceLinn
0

hundraser!

Jag vill veta alla hundraser som är högst 45cm i mankhöjd och lägst 30 cm!

Så snälla skriv upp alla raser här nedanför!

destroyed
0

mellanpudel, dvärgpudel, sheltie, dvärgschnauzer, chinese crested, powder puff, kleinspitz, mittelspitz, bichonsläktet, jackrussel, parson terrier,

Det finns hur många som helst!

destroyed
0

varför kollar du inte på SKK och tittar igenom raserna för att veta vilka som är under 45?

IceLinn
0

#1/#2 är inte många av de raserna under 30 cm?

Det ska jag göra ville baar se om jag kunde få några exempel!

MinAmstaffNero
0

Amstaff? Vissa individer kan dock vara högre.

IceLinn
0

#4 Gillar amstaffs men skulle inte vilja ha en själv. men de är fina!

destroyed
0

3# nej många av dem ligger omkring 35. vissa vid trettio..

IceLinn
0

#6 okej tack<3

Emeliestillfors
0

Beror oxå på vad du vill ha för hund mer än mankhöjd. en del är små men är som stora hundar i behov o så. Jack russel bl a.

Men vår jack russel e den goaste som finns, så låt det inte skrämma dig. alla hundar är individuella trots genrella egenskaper.

Lycka till!

IceLinn
0

jag har några raser jag gillar mest, det är pudel, softis, dvärgschnuzer och lagotto!

Känner två som har jack russel och de är jätte fina men har helt olika personligheter! Mysiga hundar som hänger med på allt ;)

Kan någon ge mig lite information om pudel, softis, lagotto och dvägschnauzer?

Emeliestillfors
0

ett par grannar har dvärgscnauzers o dem har oxå helt skilda personligheter men båda e små raketer hihi. de springer jämt ute o leker med varandra på deras gård. :)

verkar mysiga :)

Rafflan
0

Lagotton är väldigt individuel som alla hundar, träffat 1 lagotto som är ganska lugn när det gäller nya människor och hundar hälsar han när han vill annars skiter han i dom. Han är väldigt fäst vid  familjen och i början följder dem överallt och vill vara med jämnt.

Men har även träffat en som är framåt, hon skulle hälsa på allt och alla och allt som händer var jätte kul, full fart hela tiden och full av energi och liv och inte lugn för 5 öre :P
Även hon var väldigt fäst vid sin matte.

Skulle generellt säga att lagotton blir otroligt fäst vid sina familjemedlemar och kräver endel social träning med nya människor och hundar i tidigt stadium.

Lätt lärd och aktiv hund som älskar att lära och är väldigt smart. Farten finns när det gäller, och duktiga spår hundar.
Fäller inte och kräver ingen direkt pälsvård ;)

Så en mycket trevlig hund som älskar att vara med över allt och att träna allt från freestyle, agillity och spår.

Dock finns det undantags fall där lagotton som blivit vaktiga mot andra människor och hundar, därför är social träning viktigt, bara man social tränar hunden tidigt så är detta ingen risk ;)

IceLinn
0

#11 okej tack ;D Ja alla har ju olika personlighet!

Får se om jag hittar någon ras som jag brinner för ;)