Eurasier
Tjao!
Nästa vecka eller möjligtvis veckan efter det, ska kanske jag och pojkvännen åka upp till jämtland och hälsa på en Eurasier kennel. Vi ska checka hans allergi samt hälsa på för att bara snacka om vår eventuella framtida vovve :)
Nu till saken, varken jag eller pojkvännen vet hur man uttalar rasen :P Jag antar att rasen uttalas på det tyska sättet [Åjriiser]? :P Jävluskt larvig fråga, jag vet! Men vad fasiken, allt är inte så lätt ibland
Sen tänkte jag att ni med Eurasier kunde dela med er om era erfarenheter om rasen
De är ju så fruktansvärt vackra hundar!

jag uttalar eurasier
// Elin
www.Duettvagenskaniner.webs.com
Medlem i Wienerteddy klubben!
Det uttalas precis så som det skrivs. Alltså inte med något engelskt eller tyskt uttal. Utan helt enkelt som det skrivs, med alla bokstäver uttalda :)
I tråden "Eurasier" finns ganska mycket info, där vi med eurasier här inne har skrivit lite om våra, ta en titt där! Kan putta upp den så du ser den :)
Annars kan jag bara önska er lycka till, och säga att det är en fantastiskt trevlig sällskapshund! :) Just nu när jag skriver, så ligger vår grabb precis tryckt ijämte mig här i soffan med huvudet i mitt knä och sover, haha! ;)
Meddela gärna här inne hur det gick sen!