Behöver du handler?
Hej!
Jag är en kille på snart 19 år som har hållt på med hundar i hela mitt liv… mitt första hundmöte var vid tre dagars ålder. Jag visade min första hund när jag var 1,5 år. Jag visar hundar världen över och har nått många fina resultat med dessa:)
Kika gärna in på min hemsida och hör av er om ni behöver hjälp:)
Hemsida: www.gss90.webs.com
Mvh
Christoffer

Kan du visa upp Brukshundar? Visar du endast på SKK's utsällningar?
Jag kommer behöva ställa ut min hanne fler gånger nu i vuxen ålder, jag behöver ha lägst en 2:a på honom inför Korningen.
Kommer troligtvis anmälas till HUND-09, om du är intresserad?
Medarbetare på: Brukshundraser, http://tavlingshundar.ifokus.se, http://bullhundar.ifokus.se/
Min hemsida: http://nikkishundar.wordpress.com/

Det tror jag inte ska vara några problem brukar visa en boxer och har även visat riesenschnauzer. Har dock aldrig visat schäfer men har ju sett hur dom visar i ringarna. Det är ju lite annat än "vanliga" hundar… men rent teoretiskt vet jag hur det ska gå till:)))
Jag visar på alla möjliga utställningar…
Men skulle gärna ställa upp och hjälpa dig…

Så bra då
Schäfer är inte så svåra att visa, men jag vet hur dom ska visas så det är inga problem.
Min hund är också rätt så lätt att ställa. Han visades bla på WDS och CC av mig så han har vanan inne också.
Du kan kika mer på min hemsida om du vill veta lite mer om hunden (Nero) Länk
Jag kan ju göra som så att jag hör av mig till dig. Kanske kommer upp en lämpad utställning innan vinter. Vart bor du någonstans förresten? Hur långt kan du tänka dig att åka?
Medarbetare på: Brukshundraser, http://tavlingshundar.ifokus.se, http://bullhundar.ifokus.se/
Min hemsida: http://nikkishundar.wordpress.com/

Ja hör mer än gärna av dig:) Jag bor i Nyköping…
Men som sagt jag åker ju världen över så passar det kan jag åka var som helst:) Var i polen och ställde en mastino napolitano i oktober förra året:)
Hoppas vi hörs snart, ska gå in och kika lite på din sida:)
Ps. alla hundar jag visar hamnar på hemsidan ( www.gss90.webs.com )
Fin hemsida!:)
Hunden är din bästa vän
ristrom.blogg.se

#5 Man tackar:)))
#6 vilka raser ställer du ut? :)
Hunden är din bästa vän
ristrom.blogg.se

putt…
#9 Jag har aldrig ställt ut själv. Vi har bara haft våran hund i 1 månad. Han är en vit storpudel hane på 9 månader.
Vi ska snart åka och se på en inoff tävling för att se hur det går till!:)
Till sommaren ska man ställa ut själv så nu är det mest fakta man suger upp!
Hunden är din bästa vän
ristrom.blogg.se

Absolut det tycker jag låter klokt:) det är bara att höra av dig om du har frågor:) jag svarar gärna:)
#11 tack så mycket!:) vi var som sagt på våran första ringträning här förra söndagen. Det fick nog bra fast jag kan inte skilja när alla moment kommer! Gah vad svårt!
Dels så är det här våran första hund. Jag har väntat i 17 år på detta. Äntligen säger jag bara!:)
Hunden är din bästa vän
ristrom.blogg.se

Gud vad kul:) hehe ja en annan har ju aldrig fått uppleva längtan efter en hund har ju sett hundar i alla mina 19 år:))
Men de måste var gö kul:)
#13 Pudlar kräver ju en hel del pälsvård och nu är man ju verkligen nog stor att veta vad det innebär att ha hund!:)
Så längtan var stor. Varför vi valde pudel var för allergi och mamma känner inte av hunden nått. Jätte skönt. Det som är bra med pudel att dom inte släpper hundhår!
Hunden är din bästa vän
ristrom.blogg.se
En fråga till :)
OM man nu ev skulle ha en tik (Vilket jag inte har). Får man utställa den när den löper?!:)
Hunden är din bästa vän
ristrom.blogg.se

Du får ställa ut tiken när den löper… men enligt mig kanske inte så passande men det är ju upp till hundägaren… Jag skulle i alla fall inte ställa en tik som löpte för första gången jag menar då det kan vara lite läskigt för dom och dom kan vara i "spök" ålder. Mest för att inte förstöra hunden:))))
#16 okej tack!:)
För i Agility vad jag har läst mig fram så får man inte tävla en tik som löper.. :) Så jag funderade om det var samma sak som på utställning!:)
Hunden är din bästa vän
ristrom.blogg.se

Ja men det kan nog stämma som du säger det låter riktigt:))
En till fråga:)
Det är en inoff tävling på söndag. Får jag ta med mig hunden dit utan att jag ställer ut den eller måste den vara i bilen och vänta?! :O
Hunden är din bästa vän
ristrom.blogg.se
haft renrasiga hundar sen jag var 8 år men helt grön inom utställnings världen, vad gör en "handler" mer exakt? ^^

#19 Angående att ta med hunden är det helt beroende på utställningens arrangör… SKK brukar säga nej till icke anmälda hundar men det bästa är att ringa och fråga arrangören.
#20 Hehe ja men det är vell inte så lätt att veta jag menar så många handler är vi inte:) Det är ju mera vanligt i U.S.A. En handler är den som visar hunden i ringen och oftast brukar folk anlita folk som visar hundarna i ringen. Alltså anlita handlers til lsina hundar:) Så jag då visar andras hundar åt folk som vill ha hjälp:))))
#21 :)
Uppfödaren ska dit och "mingla" med sina vovvar så vi ska haka på :) Mamma ska ringa hon ikväll!:)
Hunden är din bästa vän
ristrom.blogg.se

Hur var utställningen då????
Oj så många fina hundar på plats allt från små till stora grandisar!:)
Chabo var skällig och så fast han lugnade ner sig efter någon timma!:) hehe. Det var ju hundar över allt och han är ju inte van vid så mycket folk. Så det är ett bra tag tills han är redo att ställas ut. Vi ska social träna nu mycket mer så han inte blir så stressad på utställningar och kan känna lugnet!:)
Hunden är din bästa vän
ristrom.blogg.se

Vilka kostnader får man som hundägare stå för om man anlitar dig för en utställning ?
Mvh Ellenfyrkant
Hur går det med dina utställningar nu? :)
Hunden är din bästa vän
ristrom.blogg.se

Oj ser att jag inte har varit inne på ett bra tag:);)
Jag tar 300 kr men du kan skicka in på min hemsdia för mer info..
Jo det går jätte bra i helgen visade jag fram en prazsky krysarik till BIM både lördag och söndag och en tysk jakt terrier till BIM på lördagen och en pointer till BIR på lördagen…
// Christoffer
#27 Allt jag kan säga är grattis!:) Just nu är våran pudel nedrakad så att ställa ut för min del står inte på listan! :/
Hunden är din bästa vän
ristrom.blogg.se
hehe kul med handler! :P
är dock bara 15 men är (på vädlgit liten nivå) handler endå.. :P änsålänge har jag ställt ut beagle, clumber, flat, leonberger, kelpie, blodhund, foxterrier, flat, st bernhard, labrador och saluki :P fast dem jag hjälper är oftast återkommande :P
Har du någon hund själv ? :P

Tjo:);)
jo jag har en tibetank mastiff själv finns på hemsidan ( fuzhu )
Ps.
E de nån här som kommer till utsällningen i sofiero i helgen… jag är där båda dagarna…
// kram

#30 Ska du ställa nått på Internationella Mittnordenutställningen i Sundsvall 3-4 oktober?

Inte vad jag vet…
Inget planerat…