Hundar iFokus

Hundar

Etikettraser
Läst 1581 ggr
MinAmstaffNero
0

Dom är inte mördarmaskiner!!

Gud vad jag blir less!! Idag när jag var ute med min Amstaff Nero var det en flicka som ville gå fram och klappa henne, plötsligt ropar hennes mamma: Stanna!, "den" kan slita dig i stycken på 5 sekunder!

Några minuter senare ser jag samma personer igen och att flickan springer fram till en Golden. Mamman t.o.m går fram nån minut senare och gullar med den! Förvånad Detta måste få ett stopp! Varför skulle min Amstaff vara farligare än den där Golden retrievern? Obestämd

Den t.o.m morrade när jag gick för bi med Nero medans Nero gick lungt och fint förbi bredvid mig..

tsset
0

Det kan helt enkelt inte varit så att mamman och dottern kände golden? För jag hade garanterat sagt något liknande till "min dotter" om hon skulle springa mot en helt främmande hund, oavsett ras. Den kan ju slita henne i stycken på några sekunder! Känner vi däremot en annan hund sen tidigare och ägaren är okej med att hon hälsar får hon/vi gärna hälsa.

Slappna av! "Den" kan lika gärna ha betytt "hunden", du skapar bara mer problem för dig själv om du per automatik tror att någon är nervärderande mot dig eller din hund.

MinAmstaffNero
0

#1, Dom kände den inte då mamman frågade vilken kennel den kom från, hur gammal den var, vad den hette, vad personerna hette osv. Och nej jag blir arg! Det är itne första gången direkt!

fiffiluren
0

Det är fördommar som jag blir superirriterad på, det är så j***a fel. Dessutom var det ganska ironiskt att det var just en golden so de gullade med, dom ligger faktiskt bakom fler allvarliga bett i världen än vad amstaffs gör. Bara för att alla tror att de är så jävla gulliga så behandlas de på väldigt (för hunden sett) otrevliga sätt.

Risken med hårda hundar såsom amstaff är ju att de kan ge sig på någon som öppet visar rädsla för hunden, detta spär ju bara på fördomarna som folk har för dom. Men hunden försöker ju bara rätta till "den felaktiga energin". Vet inte om ni förstår vad jag menar med det här.

Jag vill absolut ha en amstaff i framtiden, men det kanske inte kommer kännas lika kul om alla bara pekar och viskar eller öppet påpekar hur farlig min hund är.

Sen beror det ju mycket på ägaren hur en amstaff är i sättet. Så en kille med en kompis utanför en godisbutik med en jättesnygg amstaffhane, dessvärre kunde han inte kontrollera den speciellt bra. Den visade tydligt att kommer man fram kan det smälla, öronen framåt, bröstet utåt och svansen så rakt upp att den lutade in över ryggen, för att inte tala om hur sträckt kopplet var. Han tyckte han var jättetuff som hade en "kamphund" men han hade ingen kontroll över den. Sånt kans göra vilken hund som helst farlig.

Ja det blev rörigt men ni kanske förstår ändå.

tsset
0

Och du är 100% på att det inte var så att de gick fram för att de var nyfikna på just den hunden? Eller att mamman denna gång inte han stoppa sin unge?

Jag tycker fortfarande att du trycker ner dig själv, hade en mamma stoppat sin unge från att springa fram till mina hundar hade jag gett henne tummen upp för det!

Mamman sa bara den, och jag säger igen att det lika gärna kunde ha betytt hunden. Det är bara du som antagit att mamman tyckt att din hund var farligare, och att hon tyckt din hund är en mördarmaskin. Varför? Varför trycka ner dig själv och din hund, och anta att andra direkt tror illa om er?

MinAmstaffNero
0

#4 Ja jag är säker, hade du sett det på riktigt hade du förstått. Det var inte ordet "den" jag blev arg för! Hon kunde åtminstånde sagt: Du får inte gå fram till främmande hundar osv eller något inte: den kan SLITA DIG I STYCKEN

tsset
0

#5 Säker på vad, att de inte gick fram för att de var nyfikna eller att hon inte han stoppa sin unge?

Jag tänker faktiskt inte så mycket på situationen i sig utan hur du reagerade på det hela och för det behöver jag inte ha sett något annat än det du direkt har skrivit på ett forum för det var bra här du reagerade.

Är det inte sant då, att en främmande hund KAN slita ungen i stycken, oavsett vilken ras det är i hunden? Jag tycker det var ett klokt val av ord, slita dig i stycken har så mycket bättre effekt än "du får inte"! Det funkade ju, eller hur?

Enligt mig är det du som reagerar illa, du har precis lyckats ge din hund fördomar på egen hand. Tänk positivt istället för negativt, var det inte skönt att mamman förbjöd sin unge att springa fram till din främmande hund?

Taci
0

Jag kan absolut förstå att en mor inte släpper fram sin lilla dotter till en helt främmande amstaff. Nu skulle jag inte släppa fram min unge till vilken främmande hund som helst, men ännu mindre en sådan ras. Faktiskt.

Jag tycker de (naturligtvis inte alla!) med sådana här raser nästan letar efter en orsak att skrika ut till världen hur diskriminerade dom blir! Det kanske inte alls hade med just rasen o göra, vad vet du om det? Mamman kanske såg nåt hos din hund som gjorde henne osäker, vad är det som säger att det är just rasen? Nä, jag tycker det ofta är sånt här gnäll..

MinAmstaffNero
0

Ni förstår ju asolut ingeting -.-' Sen kan jag ju tillägga att jag såg henne igen och att hon gjorde precis samma sak med en annans Amstaff, men ägaren till den hade också en Sibbe och Sibben fick hon klappa men när hon var påväg att klappa Amstaffen skrek hon till. Letar vi fördommar? Ni kan inte vara helt normala om ni säger så! Om ni inte är en "kamphundsgare" som jämt behnalas orättvist ska ni inte säga något! Såfort jag går i en park (hundpark) och är på väg att släppa Nero kopplar alla sina hundar och går.

MinAmstaffNero
0

#6 visst kan den det men varför kan just bara Amstaffs göra det och itne alla hundraser annars som hon tillåtit sin flicka att pussas osv med? Det är itne första gången jag ser henne göra såhär heller.

tsset
0

#8 Inte? Jag känner att jag förstår alldeles tillräckligt för att förstå att någon som inte vill släppa fram sitt barn till en främmande hund inte är något man bör ta negativt, snarare positivt!

Är det inte upp till mamman att avgöra vilken hudn hennes dotter får klappa? Eller ägaren till de hundarna? Inte är det upp till dig eller oss i alla fall…

Jag känner mig faktiskt helt normal när jag säger att du själv skapade en fördom hos mamman mot din hund. För det var, åter igen, bara du som tog det som att slita i stycken hängde ihop med din hund. I detta tillfälle letar du faktiskt fördomar, du till och med skapar dem hos andra (mamman).

#9 Hur vet du att det är mammans åsikt, att bara amstaffs kan göra det? Har hon sagt det, eller har du?

Varför skulle inte mamman få ha sina fördomar och sina åsikter? Hon kanske inte vill riskera något då hon inte vet hur du är som amstaffägare, kanske har hon haft dåliga erfarenheter av amstaff tidigare och vill inte att hennes dotter råkar illa ut…varför kan hon inte få ha den fördomen då? Det är väl åtminstone upp till henne och inte dig!

Igen, det är bara du som tycker det är orättvist och att hon har fördomar. Det är du, mamman har inte sagt någonting.

Pimu
0

Håller me .. först o främst dig "Min Amstaff Nero" .. men oxå fler som skrivit i tråden ..

Jag själv har en STOR respekt för Amstaff/Pittbulls o är rent av RÄDD för dom, pga fördommar .. de bor 2 st Amstaff i närheten av mig o en dag/kväll kom ägaren me dom LÖSA, jag var nära på o flyga upp o grabba min son, så att hundarna inte skulle gå fram till honom, men i samma stund .. knäppte ägaren bara me fingrarna o hundarna satte sig vid hans sida, så dom kunde bli kopplade .. _de kallar jag ledarskap/kontroll
_

Har själv en Rottweiler o vill inte att vem som helst springer fram till henne bar så där, skulle inte tillåta mina barn heller att springa fram till okända hundar

MinAmstaffNero
0

#10 känner du hon heller? Alltså snälla. Tänker inte ens kommetera

tsset
0

#12 Nej, det gör jag inte, och inte du heller om jag förstått saken rätt? Skillnaden är att jag inte väljer att tror att hon ville dig något ont medan du direkt antar att hon har fördomar mot din ras. Jag säger att inget är säkert, du är stenhård med att hon trodde att du hade en mördarhund.

Det är du som har fördomar om mamman, vad mamman har/hade vet vi inte.

Reagerar du alltid såhär när någon inte vill hälsa på din hund kommer du dra ner dig själv i skiten, det är det jag försöker förklara för dig. Är det verkligen värt det?

Lavine
0

Jag förstår hur TS menar. Jag förstår tsset också. Flört

När man har vissa raser - och du själv kallar ju amstaffen för "kamphund" om jag förstått det rätt - då får man på köpet att gemene man ser på rasen på ett särskilt sätt, att folk kanske automatiskt är rädd för din hund. Schäferägare, för att ta ett annat exempel, får ofta höra "koppla hunden!" eller "jag är rädd för schäfrar" och jag tycker faktiskt att de hundägarna får köpa läget. Schäfrar är ofta lydiga hundar med ägare som har koll på läget, men av omsorg mot andra människor som inte vet detta tycker jag att dessa hundägare för syns skull ska ha sin hund i koppel (om de nu går på en villagata eller cykelväg, kanske inte i djupaste skogen) - för att utveckla exemplet.

På motsvarande sätt måste folk med söta hundraser - varför inte golden som exempel - lära sig att folk gärna förtjusta kommer fram och ska klappa utan att fråga. Där måste hundägaren snarare i stället vara på alerten om hunden inte uppskattar klappar från främmande.

Var i stället glad för att du slipper sånt. Strunta i folk. Det är som det är och det ingår i ditt hundägande. Du kanske bidrar till att skapa rasen ett gott rykte i dina trakter genom att din hund ÄR snäll.

[lottaeriksson]
0

Det värsta jag vet är när ungar kommer framspringade och ska klappa min hund. Inte för att han är elak och att jag inte litar på honom, utan för att det är förbannat oförsiktigt och farligt för barnen. Inte konstigt att det förkommer så mkt övefall på barn när deras föräldrar inte kan lära dem vad som är rätt och fel!

Visst kanske den här mamman skrek till för att hon hade fördomar just mot kamphundraser, men vad spelar det för roll egentligen? Bra att hon sa åt ungen, och förhoppningsvis lär hon henne även att man inte ska springa fram till någon hund, oavsett ras.

[Hilo]
0

#15 Helt rätt..

Mina hundar gillar ungar och hanen min älskar ungar..
Jag låter INGA ungar hälsa när vi är ute och går..

Oftast går de bara fram, men när jag ser att de närmar sig för att klappa säger jag bara åt dem att inte gå nära hunden..

MinAmstaffNero
0

Jag pratade med henne och hon sa att: Ja jag rent hatar "kamphundraserna" du får gärna kalla min Amstaffrasist osv för jag vet själv att jag är det. Jag tror inte att nån individ av kamphundsraserna nånsin inte/kommer inte bita nån. Alla dom där sakerna är lika farliga som vithajar. Nu vet jag hur hon känner och ska inte störas mer av det men jag tycker hon gjorde fel som kallat min och andras's just "kamphundar" elaka saker. För det har hon. Kanske glömde nämna det.

Gluskap
0

Håller med tsset!
Du överdriver och tar åt dig i onödan, var stolt över det du har i kopplet och ha roligt med din hund istället för att lägga energin på att leta folk som har fördomar mot kampraser. Flina åt fördomarna och visa att du har världens bästa hund.

MinAmstaffNero
0

#18 Leta reda på folk?

Mischa
0

Kan förstå att du blir irriterad, dock är det skönt att ha en hund som inte gärna ses som ett allmänt klappobjekt.

Även om ungarna inte diskriminerar "hunden efter håret" hade jag nog snarare blivit irriterat om morsan inte hindrade sina ungar till att rusa fram, alla hundar är inte så tålmodiga som våra Flört

≧◔◡◔≦

[SarahOhrn]
0

Jag håller med #0. Visst, man kan ju ha ilte mer respekt för amstaff o liknande då dom kanske inte är lika bra familjehundar, dock tror jag inte det spelar nån roll på ras utan individ! Tror en amstaff kan vara lika bra.. Och golden är så snälla o gulliga, alla tror att dom är jättesnälla o söta o jättebra familjehundar, just därför är man aldrig beredd på att dom KAN vara arga eller bli arga och anfalla! Det händer faktiskt…

Jag har själv en golden o älskar dem men har lika respekt för en golden som en amstaff! Hatar att folk kommer fram till min golden o gosar hela tiden utan att ens fråga! En amstff går dom inte fram till så…

Så jag förstår dig!

Linnda
0

Jag tycker som övriga att du överreagera lite, tycker det var rätt gjort av mamman här att stoppa sitt framrusande barn. Tycker inte  att barn ska rusa fram och klappa på varenda hund de möter, det får inte mina göra i allafall.

[jakke94]
0

om jag hade varit ute med staffen jag passar ibland och mamman hade stoppat dem så hade jag bara blivit glad, inte för att den är agressiv eller nått, men tycker inte barn bara ska springa fram och hälsa på varenda hund.

När jag var ute med en väns malinois tik som är en väktarhund men vääldigt stor vaktinstinkt.. så kom ett barn fram, kanske 10 år, skrikandes åhh får jag klappa, malionoisen börja skälla/markera mot det skrikande barnet och jag sa: nej tyvär kan du inte det… vilken jävla utskällning jag fick av hennes mamma för att jag hade släppt fram en agressiv hund till hennes dotter ^^

så om jag varit du hade jag ej brytt mej, hade snarare tyckt det hade varit skönt :P

[lillajessi]
0

Jag är själv "kamphundsägare" och strider för detta dagligen. Jag VET att vi är mer utsatta än övriga hundägare. och det handlar inte alls om att vi skulle leta fel på omgivningen eller vara extra känsliga för kritik. Är man inte själv ägare till en kamphundsras så förstår man inte och då är det väldigt lätt att avdramatisera och förlöjliga någons känslor.

[SarahOhrn]
0

#22 Nä, men då ska ungen inte få springa fram till en golden heller, eller hur? Dom kan lika gärna morra eller bli ilskna.

Så sjlävklart ska inte ungar få springa fram till vilken hund som helst  HATAR när folk kommer till min golden (vuxen som barn) utan o fråga om dom får klappa! Men då borde dom ha respekt för att gå fram, eller låta sin barn gå fram, till ALLA hundar inet bara kamphundar.

tsset
0

#24 Nog för att det är sant, iaf att "ni" får höra negativa åsikter ofta (tror att alla är lika utsatta men av olika anledningar, småhundar, snälla hundar osv.) Och jag tycker absolut inte att man ska hålla tyst om någon talar illa om ens hund, men nu kändes detta väldigt överdramatiskt.

För det sas ju bara "den kan slita dig i stycken", om man direkt kopplar det som att ha något mot kamphundsraser kommer man att ta åt sig i onödan och tro att ännu fler ogillar ens rasval (här visade det ju sig att mamman faktiskt inte tyckte om kamphundsraser, men vem visste det i första situationen?)

Det jag försöker säga är att man inte behöver trycka ner sig själv i skiten i onödan, det räcker väl som det är med alla direkta åsikter - "ta bort din kamphund", varför dra in - "den" som en negativ grej också?

[lottaeriksson]
0

#24 Att det finns förbannat mkt fördomar om dessa raser tror jag nog alla vi kamphundsägare visste innan vi skaffade en. Istället för att dra upp allt i näsan och gå omkring och må dåligt över vad folk säger, borde man istället bara ruska på huvudet eller rycka på axlarna. Det har iaf jag lärt mig att göra..

tsset
0

#27 Precis vad jag tycker! Och precis vad jag gör när jag är ute med min sk "kamphund". Brukar lägga till ett lätt skratt också!

anaprincess
0

Jag kan förstå mamman helt och fullt. Efter allt som visats i tidningarna med barn som med bett i ansiktet mm så skulle jag inte heller riskera mitt barnssäkerhet och låta den klappa nån form av kamphund. Hon kanske själv blivit biten av en sån eller liknande ras? Tycker du värkligen att det är så konstigt?Visst biter andra hundar med, men då är det ju hennes problem och hennes barn som får lida för hennes okunskap.

Vi kan ju vända på det. Om du läst mkt om en viss hundras som det hänt mkt runt om kring eller själv har en dålig erfarenhet av. Hade du släppt fram din hund till den om den velat hälsa på den hunden?

Personligen skulle jag inte bry mig om vad hon tycker, det är din hund och du som valt att skaffa den för att du gillar rasen. Det är väl det som betyder nånting?

Gluskap
0

Jag är själv kamphundsägare och tycker att i detta fallet är det överdriven reaktion. Håller mer lottaeriksson, vad trodde ni när ni skaffade en hund av kampras? Att alla skulle älska hunden?

Trollhassel
0

Ja, om man vill ha en hund som alla vågar gå fram till och klappa så är eventuellt amstaff inte rätta rasen. Man fåt ta sådant.

Jag får ju höra fördommar om min hund och hennes ras. "Detdär är ju ingen riktig hund" och "Dedär bara skäller och är i vägen".

Min hund skäller sällan, och visst tusan är hon en riktig hund, men hur ska folk veta det?

Man kan väl tycka att de kan hålla fördommarna för sig själva men om mamman är ovan med hundar och har missupfattat kamphundsraserna just så som man gör när man läser vad media skriver så kan jag förstå henne till 100%. Ingen vill se sitt barn bli biten av en hund.

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

Zebben
0

Har faktiskt inte orkat läsa tråden.

Men jag tycker att har man köpt en kamphundsras så får man faktiskt räkna med att man mer eller mindre dagligen kommer att stöta på mängder av fördomar, dåliga erfarenheter av rasen och folks åsikter oavsett om de är bra eller dåliga.

Ni vet ju att media har hängt ut dessa hundar, precis som de gjort med många raser innan. Golden, schäfer, rottis, dobberman mfl.

Istället för att "alla" kamphundsägare skriver om detta upprepade gånger på ett forum, så ut och visa upp Era väluppfostrade och fina hundar istället. Visa att just Din individ av denna kamphundsras uppför sig som vilken hund som helst.

Man kan inte göra så mycket av folks åsikter om vissa raser. Speciellt när de själva inte är intresserade av att ändra åsikt. Säger media en sak så inte sjutton springer folk och kollar upp om dessa fakta stämmer. Att dessa raser är farliga. De har ju sett det svart på vitt.

Så tyvärr, kan man inte stå för eller "försvara" sig vad gäller sin egna ras "rykte" så ska man kanske fundera på varför man har just den rasen.

Jag har själv stött på många negativa åsikter om "min" ras schäfern. Men jag har torrt på mina fötter. Mina hundar är väluppfostrade och sköter sig i alla sammanhang. Så jag tar inte illa upp bara för att en människa har dålig erfarenhet av en eller flera schäfrar. Jag visar stolt upp mina hundar och de som träffat dem byter inte åsikt om rasen, men de lär sig och förstår att det finns trevliga individer bland schäfrar också.

tsset
0

#32 "Så tyvärr, kan man inte stå för eller "försvara" sig vad gäller sin egna ras "rykte" så ska man kanske fundera på varför man har just den rasen."

Precis vad jag också tycker! Kan man inte det så känns det lite som att man inte vet vad man har i kopplet…

Nu har ju jag en lite "lättare" ras när det kommer till folks åsikter, men den ena har misstagits för att vara "kamphund". En barnfamilj med sin lilla hund har vi "varit på samma plats som" ett flertal gånger och de har alltid hållt sig en bit ifrån. Så är jag där utan hund en dag och pratar med dem om deras hund. "ja man är ju lite försiktig med vilka hundar hon får träffa, är det en annan liten hund är det okej, och en snäll ras som golden och labbe eller collie". Jag säger då att jag har en labbe och dom ber mig hämta den, jätteglada över att deras hund ska få leka med en bra hund.

När vi kommer ner får jag höra "men det där är ju ingen labrador det där är en kamphund!" Närmaste halvtimman får jag förklara att han är en labrador av den smalare typen, som råkat få lite för mycket muskler…

Och det jag vill säga med det är att man som hundägare också får vara beredd på att omgivningen oftast inte är tillräckligt hundkunnig och raskunnig för att kunna skilja liknande raser åt eller skilja på en glad och okontrollerbar hund och en arg och ilsken hund.

MinAmstaffNero
0

Jag visste mkt väl vad jag skulle få höra för kommetarer osv. Båda snälla som elaka. Men har jag inte rätt att blir sur ändå? Tråden kan förresten låsas.

tsset
0

#34 Rätt att bli sur har du självklart, det är väl en mänsklig rättighet att få säga, tänka och tycka vad man vill, svensk grundlag dessutom.

Däremot behöver du inte bli sur om det inte har hänt något, vilket jag inte tycker att det har i det här fallet. Är man sur ofta kommer man till slut att bli förbannad för ännu mindre saker än såhär, och så vill man väl inte ha det när man är ute på promenad med sin älskade hund?

Rafflan
0

Asså olika folk är rädda för olika typer av hundar skulle jag säga, vissa är rädda för staffar och liknanade, vissa för rottisar och folk har även aktat sig för min stora golden reteriver hane.

Sen är ju vissa rädda för hundar som morrar med andra ignorerar dem.

Det beror ju på vad man är rädd för, kan även finnas en anledning till att man är rädd för vissa raser, tex blivit anfallen.

Själv är jag mest rädd för personen som håller i kopplet…

fia-mia
0

Barn ska inte gå fram till okända hundar över huvudtaget. Hundar reagerar med rädsla/agressivitet när de känner sig trängda vilket de kan göra i en sån situation. Alla hundar gör det, både golden och amstaff.

MVH Mia (miisasphoto.tk)

medarbetare på cocker spaniel ifokus

Kalli
0

Visst får man tycka vad man vill men jag är så facinerad över varför människor absolut måste säga vad de tycker. Varför känner man ett behov av att trycka ner en annan människa och dennas val av hundras? Om man inte har något snällt att säga, varför inte bara vara tyst?

Taci
0

Jag håller med de andra om hur man brode agera som "kamphunds-ägare". Att vända taggarna utåt som du gör nu spär mer på folks fördomar, än bevisar att de har fel om din hund.

Fast det roliga är ju faktiskt att det är DU som hade fördomar om den här mamman, vad hon hade för tankar. Det är ingen som vet vad hon tänkte, eftersom du själv inte heller känner henne, du går bara på vad du Tror hon tyckte om kamphundsraser. Alltså var det du som hade fördomar denna gång ;)

Sedan tycker jag det är märkligt att du kan bli sur o säga att vi inte fattar nånting, o att vi inte är normala (riktig dålig stil för övrigt), när du inte ger hela historien från början? Du kan ju inte bli arg, o sedan lägga till mer o mer, bara för att vi inte håller med. Ärligt talat så tror jag inte på det du skrivit längre ner i tråden att mamman sa :)

Men för att summera - stå på dig, bry dig inte om vad folk tycker om din hund! Det är DIN hund, det är DU som ska leva med den. Jag har en eurasier, som mängder av folk kommer fram o säger "åh en nalle!", o innan man vet ordet av så klappar dom honom. Se det positivt och var glad att du slipper så påfluget folk istället ^^

Trollhassel
0

Jag instämmer. Det kan vara skönt med hundar som inte lockar till sig så mycket uppmärksamhet. Alla barn vill hälsa på Prillan. Hon gillar inte när barn rusar fram till henne.

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

Magdalena12345
0

Inte för att detta har så jättemycket med det här att göra men flest anmälda bett är faktiskt "gjorda" av Golden. Men det är ju antagligen för att rasen är känd för sin vänlighet och om det kommer en unge bakifrån och tar tag i den så är det klart att hunden blir rädd och därmed kan bitas.

MinAmstaffNero
0

#39 jag lägger till mer och mer eftersom jag har pratat med henne nu. Du får väll tro vad du vill. Jag ville bara skriva av mig. Och förlåt för jag skrev att ni inte är normala men nu är jag faktiskt riktigt förbannad/var på er. Och jag vet ju vad hon tänker osv eftersom jag pratat med henne. Och varför skulle jag ljuga om en sak som detta? Du tror verkligen inte att det finns Amstaff hatare eller?

TRÅDEN KAN LÅSAS OM NÅN AV NI Medarbetare SER DETTA!

Taci
0

#42, haha.. jag VET att det finns alla möjliga typ av folk.

Du borde kanske gå nån slags anger managements-kurs om vi gjort dig "riktigt förbannad", så här himla lätt.. Jaja, hoppas du slipper stöta på den där damen igen då :)

MinAmstaffNero
0

#43 Så du skulle inte bli arg om alla gick till personangrepp, och du ska veta att det är väääldigt sällan att jag blir arg. Men ja när jag väl blir det så. Ni vet ju inte ens hur det är! Ni verkar ju inte fatta hur jag menar att det är. Om nån skulle "särbehandlat" din hund och sagt. Men gud så ful, hatar dom där hundarna. Finns ingen jävel som är snäll. SKulle du blivit glad då eller?

Taci
0

#44, vem i hela fridens namn har gått till personangrepp!? Om någon så är det ju DU, som sagt till oss att vi inte fattar någonting o att vi inte är normala. Vem har gått till personangrepp mot dig?

Nej, hur skulle vi veta hur det gick till då du inte gav hela historien från början?

Jag har varit med om att folk inte tyckt min hund är snygg, vem bryr sig?? Det är JAG som valt denna hund, o älskar den, sen får andra tycka precis vad dom vill.

MinAmstaffNero
0

#45 Ni säger ju att jag ljuger, får skylla mig själv ovh bara beklagar mig osv. Så man får inte skriva av sig utsan att alla blir helt förbannade eller?

SaraC
0

Nu låser jag tråden. Inte på grund av TS begäran, utan på grund av att den nu inte verkar leda till något mer än otrevligheter.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

tsset
0

#44 Jag tror ALLA vet hur det är när någon särbehandlar ens hund… för att den är "liten och skällig", "långhårig golvmopp", "sönderavlad stackare", "stor äckeldräggelhund" osv. osv. Och folk kommer alltid ha åsikter om ens hund, ens rasval och t o m vilka kläder vi väljer att ha på oss när vi går och handlar! För man har rätt att ha åsikter, bra som dåliga.

Hur man själv mår av andras åsikter kan man bara själv välja och göra något åt. Antingen skriker man rätt ut och gormar om hur otroligt ont det gjorde att någon tyckte och sa så som de gjorde, eller så fnyser man åt saken och går vidare, tänker inte med på det. Svårt kanske, men det känns så mycket bättre om man tänker så!

Inlägget är låst för nya kommentarer