Beagle
Jag funderar på att köpa en beagle om något år eller så. Anledningen är att min man ska ta jägarexamen och då tycker jag att det vore kul att ge honom en jakthund. Varför jag tänker på just beagle är för att jag gillar storleken och hårlaget. Tänkte att det är en hund som kan gilla att göra agility med matte och att jaga med husse. Sedan är de väldigt söta också….
Tänkte höra om de är någon här på forumet som har eller har haft beagle och kan dela med sig av erfarenheter från en sådan vovve! Hur är de tycker ni?
En vän till mamma har fött upp beaglar!
Det är en skarp men trevlig ras! (skarp på ett bra sätt)
Det många kan tycka är jobbigt är skallet, men givetvis måste de låta om det är jakthundar.
NU går ju detta är träna lite till hur man vill ha det till vardags.
Låter som en bra ide att ge din man en beagle som jaktpresent.
Han blir nog glad 
Tycker de är jättefina hundar.
Trevliga och sociala!

#1 Ja, visst blir det en fin jägarexamenpresent..en liten söt beaglevalp! Är de skälliga till vardags? De ska ju låta när de driver men mycket skälla hemma kan bli jobbigt.
#2 Jo, klart de låter, men nog ska det gå att lära de skälla när de jobbar och gå att få tyst på hemma..
De beaglar jag har träffat har inte vart jobbiga hemma.
Så jag är positiv till att de går att få husefrid också 

Hälsade på släktingar som hade beagles när jag var.. tja, 6-7 år?
Dom hundarna var riktiga gosedjur mot oss barn, jätte lugna inomhus men fick nästan fnatt utomhus! Då var det bara lek och stoj.
Och såklart jakt var deras favorit.
Så jag har bara positiv uppfattning av beagles!
Och ja, dom är ju underbart söta :] Om dom inte var jakthundar så skulle jag gärna vilja ha en, men har stött på enstaka exemplar som endast är till sällskap. Men det är ju som med varje hund, bara den får aktivering på annat sätt så.

#4 Vad roligt att du har så goda erfarenheter! Precis så ska en hund vara, pigg utomhus och lugn inomhus. Och så klart gosig med barn!