Hej hallå!
Hejsan allihopa!
Jag har i hela mitt liv velat ha en hund. Men det har aldrig gått och så som mamma och pappa sagt så har det vart ett rakt nej och det skulle aldrig gå att vända dom. Jag gjorde min katt till hund istället ;)
Ja lånade en hund av en jag känner (hon har uppfödning och massor av hundar). Brukar kunna låna hundar ibland. Hade aldrig träffat den hunden innan. Hon heter Signe, är 1 ½ år och är en dvärg Pudel. Hon var lite små blyg och jag fastnade inte riktigt för henne. Hade henne en vecka och jag började gilla henne mer och mer. Även mamma gjorde det. Vi frågade om vi fick ha henne längre och det fick vi. Och nu är vi/mamma fast! Vi frågade om att bli fodervärd och det fick vi! Nu har vi en fin och underbar hund hemma :) Och jag är verkligen super lycklig :D
Är ny här, och nu vet ni lite om hur jag fick min hund :)
Både jag och Signe är intresserade av agility!
Åh så gullig! Dom pudlarna jag träffat har varit underbara! Skulle själv kunna tänka mig en 

Åhh en till trevlig pudelägare! Så skönt att vi blir flera, dte är en underbar ras!!!
#1 Ja, pudlar e faktiskt speciella ! :) Dom pudlar jag träffat (som i och för sig kommer från bra uppfödare) redan från början är väldigt lydiga :) Min stora syster är allergiker men vi hoppas hon tål Signe.
#2 Hihi ^.^ Har du oxå pudel ? Ja det är det verkligen :D Blir lite sur på dom som säger att pudlar är fula >=(
#3 Min vovvsing har pudel i sig och är väldigt lättlärd, tror han fått det från pudeln ^^
Dom som säger att pudlar e fula har inge vett i huve! 
#4 Ja dom är ju väldigt lättlärd. Jag visste ju inget om Signe eller nått om vad hon kunde för tricks. Hon kunde jätte många och Susanne sa att hon nästan inte kunde några alls, så jag förstår inte hur hon kunde veta vad hon skulle göra, men smart e dom ;)
Precis, ALLA hundar e vackra. Folk ser bara inte det.

3# Håller med eller de som säger att de är dumma m.m. usch.. aja.. alla har ju rätt till sin åsikt..
Jaa jag har en 5½ månadsvalp hemma hos mej:) helt underbar!
#3 Ja .. :( Ååh ! Valpar är det bästa som finns!

7# ja:) fast hopn är väldigt jobbig ibland:)
#8 Ja det är ju valpar ;) Har du någon bild att visa ?

#10 Ja det är klart ;) Meeen va söt ! :D
#10 vilken tjusig dam!
Själv känner jag 2 super söta pudlar! rasen är kanske inget för mig men somsagt är alla hundar vackra! Me 2 tjejer i min klass tycker Pudlar är så fula att dom hälldre inte har nån hund alls än en pudel :P :O

11# tackar:)
12# nej det är inte alla som klarar av pudel men det är ingen värdelös ras som har påpekats många gånger. Pudlar har dessutom varit jakthundar, vilket många inte har koll på
Vad roligt! :D Älskar pudlar och nästa hund blir mest troligt en dvärgpudel :)

aaaaw vilken söt liten Signe :D
i delar av frankrike använder man ju den som polishund också, så dem behöver inte vara söta fluffsfluffs som bara går en runda kring kvarteret :P
Storpudel hade jag kunnat tänka mig =P

Storpudlar är så himla tjusiga :]
Är dock mer för dvärgpudlar då storpudlarna verkar vara lite ostabila i tempramentet.