Hundar iFokus

Hundar

Etikett: off-topic
Läst 1681 ggr
[lottaeriksson]
0

OT Tjuvlyssnat hos frissan

Igår var jag hos frisören och färgade håret, och när jag satt och väntade med färgen i började jag lyssna på en kund och en av frisörerna som samtalade!

Kvinnan - Min hund är så himla jobbig nu, hon springer iväg ifrån mig och vägrar komma. Jag är ju rädd att hon ska springa iväg till någon annan hund och bli biten!

Frisören - Du kanske ska hålla henne kopplad, om hon inte kommer alltså, det kan ju bli obehagligt för andra hundägare om hon springer fram, och i värsta fall kan hon ju, som du säger, bli biten.

Kvinnan - Nej det vill jag inte. Hon tycker ju det är så roligt att vara lös. Det är ju tur att hon är så liten, för man springer ikapp henne ganska fort. Men sen har vi ju det där med bilar också, hon kan ju bli överkörd då hon har börjat jaga bilar på sista tiden!

Frisören - Oj, ja det måste vara jobbigt. Du får kanske träna med henne eller gå en sån där lydnadskurs.

Kvinnan - _Nej det är omöjligt. Jag pratade med uppfödaren om mina problem, och hon sa ju att det inte var så konstigt att hon beter sig såhär. De här hundarna är ju inte framavlade för att lyda, så då blir det ju svårt.
_
Frisören - _Jaha, men gud vad jobbigt. Hoppas hon börjar komma av sig själv då bara!
_

Hahahaha.. Herregud! Inte framavlade för att lyda? xD Bör tillägga att jag tyckte mig höra att hon sa det var en Chihuahua hon hade Tungan ute

mealily
0

Hahaha!
"Hon tycker det är så roligt att vara lös", vilken hund tycker inte det? :)

Tänkte faktiskt innan jag läste vilken ras det var att detta måste vara en blåst tjej med Chihuahua (förlåt alla, jag vet att det finns väluppfostrade chihuahuor

[lottaeriksson]
0

#1 Haha ja, allt lät så förbannat dumt :P

destroyed
0

hahahah fy fan! Ja det ska jag köra med så fort folk inte tycker att sindra är lydig nog. Nej tyvärr hon är inte framavlad för att lyda:P

[lottaeriksson]
0

#3 Haha gör det, och se vilken respons du får xD

Men vad är det för jäkla uppfödare som har den synen på rasen då? xD

mealily
0

I vilken ålder var den här ägaren?

Typiskt impulsköp av hund låter det som, utan någon som helst kunskap :pp

[lottaeriksson]
0

#5 Hon var gissningsvis 45+ :P

Yessica
0

Hahahaha! Oh my God vad roligt det måste varit att lyssna på! Skrattande Lät i alla fall roligt här Flört

Ha en bra dag!

Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

sisal
0

Jag undrar isåfall om vissa schäfrar inte heller är framavlade till att lyda! Flört Iallafall inte sin matte…..

fiffiluren
0

ursäkta men det var något av det dummasta jag har hört någonsin, vissa människor ska helt enkelt inte ha hund.

jag och bror skrattar och puckot :P

Nicolina
0

Herregud, tragiskt för hunden att hamna i klorna på en sån matte. Här är ännu ett praktexempel på att man inte ska förmänskliga sina djur. Fast jag måste säga att jag jag skratta högt när jag kom till slutet^^

fiffiluren
0

det är ungefär samma klass av hundägarpucko som inte tycker att små hundar behöver nån motion då de springer runt så mycket inne eller att de inte tror att hunden orkar gå speciellt långt.

Dessutom är det ju farligt, speciellt för hunden, den kan ju som nmnt bli överkörd eller biten av en stor hund som tycker den är irriterande

[lottaeriksson]
0

Jovisst verkade hon stendum alltid :P Sjukt att man ens kan inbilla sig något sånt? :S Att det finns raser som inte ska lyda liksom xD

mealily
0

Har lust att ge den där tanten en kaukasisk ovtjarka och se vem som lyder mest av den och chihuahuan xD

Karizma
0

jag tycker inte det där är ett dugg kul, mer tragist att hon nu ringer o pratar med uppfödaren o som uppfödare säljer en hund till så korkad person som henne. Nu tro jag hunden kommer råka ut för något typ påkörd… ne jag skulle någ inte kunna hålla mig vid sånt samtal utan lagt mig i lite ge lite tips och fråga om hon inte behöver hjälp med hunden därmed lägga sig i lite.

[lottaeriksson]
0

#14 Jag lade upp för henne på ett fint sätt att hon skulle testa med dressyrlina. Men hon var så pass dum att hon ignorerade mig och körde med sitt "de ska inte lyda" snack. Och trött som jag var orkade jag inte bry mig mer.. Tycker det är hennes uppfödare som är den största idioten, som för det första sålt hunden till henne, och sen sagt till henne att det inte är konstigt att hunden beter sig så, för att rasen inte ska lyda? Om hon inte har så mkt erfarenhet innan så är det ju klart hon lyssnar på uppfödaren..

mealily
0

#15, men herregud. Jag skulle bli förbannad om jag gav henne det tipset och hon bara ignorerade. Hon vill ju inte ha hjälp om hon håller på så o.O
Tyvärr finns det alldeles för många av hennes slag, uscha säger jag bara.

fredrikaa
0

haha vilka människor det finns!:)

Hunden är din bästa vän

ristrom.blogg.se