Hundar iFokus

Hundar

Etikett: övrigt
Läst 1591 ggr
KexChoklad
0

Fransk bulldog , agressiva ?

Jag har hört att man helst inte ska ha två bulldogar tillsammans då dom kan slåss till döden.. är det sant ?

// Elin

www.Duettvagenskaniner.webs.com

Medlem i Wienerteddy klubben!

[Hilo]
0

Myt!

Aldrig vart med om att de slåss mer än andra hundar.
(När de är tillsammans)
Har man två hundar som inte gillar varann så råkar de i bråk, men det måste inte bara vara bulldogs..

Hur tror du uppfödarna gör? Flört

Om en hund slåss till döden är individuellt och inte rasrelaterat.

Tillägg - De ska vara vänliga, och är oftast vänliga emot andra hundar, men ska inte sticka under stolen med att de gärna slåss… Det är ju trots allt bulldogs..

Men att man inte ska ha två för att de inte kan vara tillsammans, det är där myten ligger i vill jag säga.

KexChoklad
0

#1 ahaa okejj :):) Söta är dom ju iaf!

// Elin

[Hilo]
0

#2 Jodå, de är söta. Fast jag är lite kräsen när de kommer till frallorna.
Har två jag tycker är fina, och en av dem kanske, eventuellt ska få ett hem här i framtiden, hehe. Cool

mealily
0

Har varit med om två hundar som bodde tillsammans som slogs till döden, två mellanpudlar faktiskt. Oväntat va :D?
Men aldrig med frallor eller andra bulldoggs.

KexChoklad
0

okejj:P detta ör bara nåt jag hört .. tycker dom ser så söta ut när dom kommer trippande mot en :P hihi

// Elin

[Hilo]
0

De hemskaste hundslagsmålen jag vart med om har vart tikar, men aldrig av samma ras.
En gång var det två schäfertiker.. Fick tapetsera om vardagsrummet p.g.a. allt blod på väggarna..

Båda överlevde.

Andra var det två rottweilers, tredje en shit tzu och dvärgpudel.

Ingen dogg Glad

mealily
0

#5, frallor eller pudlar? ;)
Franska bulldoggar är otroligt söta, indeed.

KexChoklad
0

okejj :S ..

// Elin

Mischa
0

Det gäller nog knappast frallor.

≧◔◡◔≦

Ricko
0

Tror inte det gäller endast Frallor. Själv fick jag passa en Fralla i ett par timmar, utsöt var hon! Ville slickas heeeela tiden. Hon hade då inge problem med alla hundar när vi gick i i en stad(malmö) där kom det ju fullt med andra hundar.

// Mvh Emina - www.eminametovski.devote.se

Zebben
0

Nej, självklart kan man ha två frallor tillsammans. Det är individerna som avgör om de fungerar ihop eller inte. Däremot har jag erfarenhet av att frallor kan ha lite grinigt temprament mot främmande hundar.