Eurasier = Ovtjarka?
Lustig rubrik va ;)
Blev bara tvungen att berätta, en liten sak som nu hänt mig TVÅ gånger, o jag har blivit lika förvånad båda gångerna. Nämligen att folk misstar min eurasier för en ovtjarka! Jag antar att det är just en ovtjarka dom menar iaf, kan inte komma på någon annan som är det minsta lik min hund?
Iaf, så har jag fått höra, den första gången att "det är en sån där mördarhund som är livsfarlig!". Andra gången, idag, var det en kille som frågade mig vad det var för ras, o jag svarade. Jag fick då svaret tillbaka "Ja, just det, precis. Dom är sådär jättegulliga o så rätt var det är så bara hugger dom till och är såå aggressiva!".
Haha, inte kan man väl missta min lilla hund för en "mördarmaskin"? 
Och har ni någon annan gissning än KO, som personerna kan ha förväxlat honom med?! :)
Ser jag inte hemsk ut?! (;
Haha, njaa.. En ovtjarka ser han då inte ut som
Men däremot är han hemkst söt 
chow chow och lapphund kanske :p
fast om de är så agressiva vet jag inte ;)

KO är väl mycket större?
jag äger som överstående, chow chow skulle jag gissa att folk kan tro att det är
eller kanske en långhårig akita?
om jag inte hade koll på hundar och hundraser, skulle jag antagligen mycket väl kunna blanda ihop din hund med en ovtjarka.
de är ju båda ganska stora och fluffiga raser ;)
somliga tror ju att min Blandraskille på 3 år är en 8 veckorsvalp;)
#3, oh ja.. mycket större! O har hängande öron ^^
Men just det att folk tror att han är så himla farlig får mig lite full i skratt :) Då måste dom ju förväxla honom med någon lite "farligare" ras, o inte bara chow chow eller så, för dom har väl inget sådant rykte om sig ;)
KO är mycket större..
Eurasier är en ganska liten (låg) ras, tycker jag.
Vet att de räknas till mellanhundarna
Även om de är ganska jämnhöga, men jag tycker att eurasiern är lite lägre..
De ska väl vara runt 48-50 tror jag..
Hanarna runt 60..?
KO Har väl en mankhöjd på va 65?

Det där är ju helt klart en KO, Taci!
Ser du inte det eller??!
Hahaha!
Medarbetare på: Brukshundraser, http://tavlingshundar.ifokus.se, http://bullhundar.ifokus.se/
Min hemsida: http://nikkishundar.wordpress.com/

ser då inga som helst likheter mellan en KO och eurasier.. men för ett otränat öga kanske det kan se tokigt ut :)
Enda rasen jag kan se likhet med är väll finsk lapphund, men det är då ingen hund med dåligt rykte om sig.

Haha nej han ser absolut inte ut som en sån :P. Det han däremot liknar lite är kanske en chowchow
Christelle-Sajtvärd för Maine Coon ifokus.
Besök gärna min hemsida: http://www.christelles.se/
Nej då han liknar verkligen inte en KO. Men om man inte är så insatt, aknske bara sett någon bild så kanske man akn ta en Euraiser för en KO. även om jag tycker det är hel knas ;)

hahaha ja men Taci självklart att det är en KO!!! Det är ju en mördarhund och texas har ju gett sig på flera stycken kommer du inte ihåg det:P
hahah nää tacka vet jag folk som vet hur hundarna ser ut!

Haha, lilla tusse-boll eurasiern = 100kg bamse-bula!!
Haha, vilka roliga kommentarer ni kläcker ur er 
Jag tycker det ser ut som en pitbull
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin
#14 Hihi, om man ändå fick den kommentaren om sin eurasier skulle jag nog tappa hakan 

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin
Vad trött jag blir… jag visste att det skulle bli såhär, av Uppdrag Gransknings idiotiska program om Kavkazskaja ovtjarka. "Nu kommer alla bli rädda för långhåriga stora 'nallebjörnar' istället" tänkte jag, och jag hade visst rätt.
Men Eurasier och KO? Likheten är väl pälsen då. Fast ja, kan man ta en labbe för en pitbull, så ok…
#14, haha, absolut!
Jag tappade nästan hakan andra gången jag hörde det. En gång - ok, men Fler!? Haha, jag tycker det är lite roligt ändå ;)
Bara den enorma skillnaden att KO har hängande öron o eurasiern små trekantiga stående öron är väl något som syns? Trodde jag (;

#18, HAHAHA en pitbull!! Jag tror jag smäller av, så dumma människor det finns :D
#20 Hihi 

#18 :O det var absolut den snyggaste pittbullen jag nånsin sett ! ;)
// Elin
www.Duettvagenskaniner.webs.com
Medlem i Wienerteddy klubben!
#22 Tack! Han är en pärla 
Haha!