Organisation
Om jag nu har förstått det rätt så kan inte Alaskan Husky registreras i SKK? Vart ska den då registreras, det är ju ett krav att den registreras någonstans om man vill ha den försäkrad? Rätta mig om jag har fel!
Tacksam för svar.. 
Du registrerar vovven hos Jordbruksverket.
Frågor, blanketter och informationsmaterial kan du få av Jordbruksverkets Hundgrupp, tfn 036-15 64 60. Du kan också skriva till Jordbruksverket, Centrala hundregistret, 826 84 Söderhamn, faxa till 0270-738 10 eller maila till hundregistret@sjv.se.
Tack så jätte mycket Kerstin :)
Ja, sen finns ju Blandis också, om man vill regga sin hund någonstans =) Jag har en Groenendael/husky och jag har bara henne reggad i jordbruksverket, men om man vill så kan man ju regga hunden även i blandis. Det är ju upp till en själv!=)
Men vad jag vet så måste hunden vara reggad i jordbruksverket iaf.
Hej på er! Jag har blandisvovvar och dom är reggade hos jordbruksverket & SKKs hundregister.
Vill man anmäla sin hund även till SKKs register så är det bara att höra av sig så skickar dom en ägaranmälans-blankett. Det kostar en engångsavgift på 65 kr att ha sin hund registrerad i SKKs register.
Vänliga hälsningar Diana
länk till jordbruksverkets info hundregistret.
Kostar det mycket att registrera en hund? Och vad krävs, vovven är chipmärkt, vaccinerad och veterinärbesiktad.
70:- en engångs kostnad hos sjv, avgiften kommer på faktura då anmälan har registrerats. Anmälan om ägarbyte är kostnadsfri.Hundar ska reggas hos Sjv Centrala hundregister, det är lag på det from 1 jan 2004
#6 Menar du ägarregistrerin hos sjv och eller SKK.när hunden blir öronmärkt eller chipad brukar man få med papper från veterinären att fylla i:))
Vänliga hälsningar DianaK
Observera att det inte handlar om att registrera en hund utan stamtavla i efterhand så att den exempelvis går att ställa ut på en SKK-utställning, eller att man kan avla på hunden och registrera valparna med stamtavla i SKK, det går inte.
Missförstånd har skett förut, därför ville jag säga det. :)
#8 Okidoki, då jag fattar:))
Ha det bra, Mvh Diana