Hundar iFokus

Hundar

Etikettträning-och-inlärning
Läst 2070 ggr
kerstinjo
0

Mattor med gummibaksida.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu när Marodören har blivit en stor kille på 1½ år så har han slutat med sitt mögelletande. Men mattor med gummerad baksida är otroligt spännande.

Det går faktiskt att få tag på en liten, liten tråd bland allt gummi. Vips, så har man en massa trådar att dra i.

Tja, kanske skoj för en Marodör, men inte för mig.

Hur i hela friden ska jag få honom att låta bli mattorna?

Kerstin 

destroyed
0

hahahahah lilla marodören.. Sindra är likadan. hittar snören överallt att dra i!!!

anaprincess
0

strö peppar på dom.

kerstinjo
0

Känns som om jag snart måste leva i ett mattlöst hem, eller spika fast dem i golvet.

Kerstin 

kerstinjo
0

# 2 Det skulle bli väldigt mycket peppar det!

Kerstin 

destroyed
0

3#det vore inte sån dum idé elelr att limma fast dem:P

anaprincess
0

Du får sitta berädd med en blomspruta och vänta på honom. Fast då kanske han bara öppnar munnen och dricker :P

kerstinjo
0

Han rör inget så länge jag är hemma. Så jag har aldrig chansen att komma på honom.

Han vet mycket väl att han inte får bära ut alla mattor i hallen och leva loppan med dem.

Men det övergår mitt förstånd hur jag ska få honom att ge 17 i mattorna när han är själv.

Kerstin 

tsset
0

Blir nog ett mattlöst liv för din del!

vi kör mattlöst numera, utom dörrmattorna då. FÖR mycket hår med två labradorer - dumt nog av olika färger så det går inte allt lite smart köra på enbart svarta/"vita/gula/röda"/bruna mattor… :/

Du har inte funderat på att hyra ut honom som dokumentförstörare eller liknande?

SaraC
0

Jag har en väluppfostrad hund Oskyldig som aldrig skulle göra något sånt, men har två kattrackor som mer än gärna river både ovanpå och undertill på mattorna.

Dessutom händer det ju då och då att någon kräks på mattan eller att en valp kissar eller bajsar. Jag har bara löst det genom att köpa billiga mattor på till exempel Rusta eller ÖB, så att jag kan köpa nya när det behövs Cool

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

kerstinjo
0

#8 *asg* Dokumentförstörare?? Skrattande

#9 Han fick ju sparken från Rusta som mattestare, lille skiten. Men jag vill ändå att två nyköpta mattor (idag) från Rusta, ska hålla mer än en dag.

Förbaskat dyr hund jag har!Skrikandes

Kerstin 

tsset
0

#10 Ja, han verkar ju gilla att riva sönder saker! Tugga i sig kan han säkert också… hör med regeringen, SÄPO eller liknande, de har säkert användning av någon som förstör information för gott ;)

SaraC
0

#10 Försök med en presenning eller något som matta Cool

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

kerstinjo
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Undrar om det är tillåtet att ha "tratt" på en hund hemma?Obestämd Tja, ifall om att?

Kerstin 

destroyed
0

hahahah:P det vore nästa briljanta lösning på ditt beskymmer:P

kerstinjo
0

#14 Vet du, när "Bosse" hade den här megatratten, lagom till en ponny. Ja, då var han så smart som bara en labbe kan vara.

Han hade hemska problem med sin vä. baktass. Men han lyckades stå på tre ben, få in huvudet under magen (med tratten) och få tag på sin baktass! Snacka om akrobatik!Glad

Gamle "Bosse"!

Kerstin