Kissar inne! :(
Min valp blev någorlunda rumsren innan han kom hit och sen han kom hit har han vart jätteduktig på att hålla sig. Under nätterna och så om det inte gått alltför många timmar eller om inte det är för jag vart seg ut.
Men nu, senaste dagarna, har han kissat inne flera gånger per dag fast jag gått ut som innan. Varannan timme ungefär…. Och ikväll t ex, han va ute kl 21 (eller ja, vi kom in då men han kissade väl 5 min innan det) och nu vid 21:30 kissade han på golvet! :S Jag fattar inte varför, när han börjat bli rumsren.. Kan ju inte ha det såhär hur läneg som helst. Attd et händer så ofta som flera gånger per dag.. Han är 12 v snart.. Nån som vet vad det kan bero på, att det ökat så??
Det enda som varit annorlunda är att han fått byta foder.

En valp kan inte kontrollera kissblåsan ordentligt förrän den är runt 6 månader. Så rent fysiskt är det inte så konstigt om det fortfarande händer olyckor.
Hur gammal var han när Du fick honom? Du skriver att han var någorlund rumsren innan han kom till Dig och han är 11 veckor gammal. Det händer massor för en valp och rumsrenheten kommer säkerligen komma och gå under en tid.
#1 Okej.. Blev bara lite fundersam när det blev värre eftersom han inte va sån här innan och först nu började det… :/ Men om det kommer o går så förstår jag ju! :) Vet ju valpar som ändå är någorlunda rumsrena vid 3-4 månader och bara händer nån olycka ibland…
Han va 11 v när han kom till mig, haft han 1 v o 1 dag alltså. Dock har han vart hos sambons mamma innan sen han va 8 v och även då var han som innan, någorlunda rumsren… Blev som sagt lite fundersa när han på några dagar börjat kissa så..

Hihi, Vittra är typ 5 mån, och henne får man passa som 17. Inte ens nära rumsrenhet än. Tror i alla fall inte att hon är ute och går in för att kissa längre…
Nöt på, titta inte på klockan, utan gå ut efter lek, mat och nyvaknande. Kika på när han ser ut att strosa iväg för att kissa.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
#3 Jo, dock går jag ut inom 2 timmar även om han sover :p Men kanske ska jag mest hålla koll o gå ut när han vaknar. Numera går jag ut med honom runt 8-9 för han ligger ändå o sover ingen idé o väcka honom. Går upp när jag märker att han vaknar till. :)
Han är ändå någorlunda rumsren och försöker hålla sig tills han kommer ut, det märks för han sätter sig så fort ha kommer ut. :p Det är ju det jobbiga när man bor i stan o inte kan släppa ut honom bara på gården! ;p Innan va han ju på gården hela dagarna ås då lärde ingen honom att gå ut när han behöver kissa heller utan han kunde göra det när som helst.
Dock har han nu på senare dagar börjat "skvätta" när han blir glad när sambon kommer hem på morgonen när han jobbat natt. Varje morgon kommer det en del på tröskeln!! Haha.

Då är det nog bara ett litet "bakslag" för att han bytt miljö. Du kan ju bara haft honom några dagar. Då kan han kissa inne för att han ännu inte riktigt känner sig helt trygg i sin nya utomhusmiljö. Då är det tryggt att kissa hemma i lugn och ro.
De allra flesta "glädjeskvättare" går över med åldern, men inte alltid. Känner några vuxna hundar som fortfarande kissar ner sig när de blir glada.

Vi har en valp här hemma vi går ut 1 gång i halvtimmen ungefär och oftare om hon har lekt å ätit o.s.v :)