Hundar iFokus

Hundar

Etikettoff-topic
Läst 1645 ggr
Bleenda
0

Avhopp!

Nu tackar jag för mejCool

iFokus är en otroligt givande sajt och den bästa jag varit medlem i.

Jag har varit med i några år och det har varit intressant och kul. Härligt att kunna dela med sej av erfarenheter och kunskap man samlat på sej genom åren. Sådant man inte kan läsa sej till. Man har förhoppnings vis kunnat hjälpa en del oroliga hundägare och stöttat andra. Det är min syn på sajten. Att finnas till hands och ge råd i möjligaste mån.

MEN jag är ganska trött på att vissa klampar på och glömmer bort vad ödmjukhet betyder. Jag känner att jag har viktigare saker för mej, utan att jag ska försöka ge ett sunt råd och så kommer en person och säger "nehe, så ska man inte göra"Och ger ett sjukt råd i stället till en osäker valpägare. Ibland får jag faktiskt känslan av att det är på pin kiv att jag blir tillrättavisad i varje inlägg jag gör. Rekomenderar jag till exempel en bok, så nog sjutton klampar "någon" in och säger "nehe, den ska du INTE läsa, för jag vet bäst" 

Men man vet aldrig. Jag kanske dyker upp igen, men det kommer dröja.

Så tills dess så får ni väl lyssna till denna medlems sunda fina kunskaper.  Men tyvärr är det en sak hon missat. ÖDMJUKHET.

Ha det…  BleendaFlört

Taci
0

Vad tråkigt att du känner så. Men att någon "rättar" dig beror ju på att alla har olika åsikter, o personen du upplever rättar dig förmodligen inte tycker som du o helt enkelt bara säger det :)

Lite pinsamt men vad betyder "pin kiv"? Skäms

Dåligt att du hänger ut medlemmen på det där viset måste jag säga.. du kan inte prata om ödmjukhet när du själv inte tillämpar det.

Hoppas du väljer att stanna kvar, eller iaf komma tillbaka!

Jonna75
0

Det är tråkigt att läsa att du ska sluta!

Jag har inte varit medlem mer än någon månad, men det jag har sett är ju att du besitter väldigt mkt kunskaper. Jag har lärt mig mkt av alla dina svar och råd du gett hundägare gamla som nya. (Har ändå haft hund sen -94, men finns alltd saker att lära sig)

Hudar.ifokus går miste om någon bra människa!!

Ha det så bra!

Emaljoh4
0

Hejdå! Hoppas vi ses igen! Skrattande

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

SaraC
0

Håller med Taci, det är varken trevligt eller tillåtet att hänga ut andra medlemar, så jag redigerade bort medlemmens namn.

För övrigt tycker jag att det är väldigt tråkigt att du slutar. Ha det så fint, får vi se om vi "ses" igen!

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Vattnadal
0

Jag är ledsen om du känner dig påhoppad. Det har absolut inte varit min mening.

Jag försöker ge råd till de som frågar eller har problem. Det är mycket därför jag håller till här på hif. Jag försöker att se till individer, bakomliggande orsaker och vem det är som skriver.

Jag jobbar ständigt på att ta till mig av nya rön inom hund, både vad gäller foder, utrustning och uppfostran. Detta såväl genom böcker, utbildningar och enstaka föreläsningar, men även genom kontakten med egna och andras hundar.

Självklart tycker jag inte om att få höra att jag ger sjuka råd, eller att jag säger att jag vet bäst, jag hoppas verkligen inte att det är så jag tolkas. Är det så illa, så får jag sluta ge råd, helt enkelt.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Taci
0

#5, absolut inte, jag har aldrig uppfattat dig på det viset.

Marylojs
0

#5 Va? Är det dig detta handlar om?? Herregud, så har jag verkligen inte uppfattat dig. Hjälpsam, empatisk och kunnig snarare.

sisal
0

Det är det här som är problemet/charmen med sajter som denna.

De flesta ger med sig av tankar, idéer, kommer med goda råd osv osv, men det är ofta någon känner sig trampad på tårna…

Personliga påhopp är inte ok, men man måste respektera allas inlägg då de flesta fösöker hjälpa till i en specifik fråga. Tänka på att alltid hålla god ton, visst kan man ifrågasätta saker och ting.

Jag kommenterar ganska ofta inlägg vad gäller hund, katt, relationer, litteratur men det återspeglar ju vad jag tycker/känner/kan. Jag är ingen expert på något av dessa områden….

Sen får man tänka på att det är väldigt varierande åldrar på medlemmarna….

Men vad är annars tanken med iFokus? Vi  ställer frågorna och experterna svarar???

fredrikaa
0

Hej hoppas att du kommer tillbaka!

# 5 jag tycker att du är duktig och ger bra råd!

Hunden är din bästa vän

ristrom.blogg.se

ingann
0

Bleenda: Håller med dig. Det är ofta man blir tillrättavisad/nedvärderad oavsett vad man skriver… Det spelar ingen roll hur stor erfarenhet av hundar man har så finns det alltid någon som "vet bättre"..  Det är en av de största orsakerna till att jag bara tittar in någon enstaka gång numera och nästan aldrig skriver nåt.

Hoppas vi ses här eller någon annan stans i framtiden:)

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner