Hundar iFokus

Hundar

Etikettutfodring-och-foder
Läst 1540 ggr
[SarahOhrn]
0

Byta foder eller inte?

Vår hund har blivit dålig nu när vi börjat gå över på nytt foder.. Kanske gjorde jag det lite snabbt men han både har diaree o har spytt.. :S

Han har ätit Doggy innan och jga har hört så mcyket negativt om det så jag vill inte att han äter det men han mådde ju bra när han åt det verkar det som. Visst han mår bra nu också, inget hängig eller så men ahn blev ju dålig direkt. Så jag funderar om vi ska strunta i att byta och fortsätta gå på Doggy eller om vi ska fortsätta försöka gå över till Pro plan fast lugnare…. ?

Behöver tips o råd! :(

[Hilo]
0

Hur har ni bytt foder?

[SarahOhrn]
0

Vi har blandat nytt o gammalt..

Royalz
0

Ni bytte för snabbt helt enkelt, ge det några dagar så kommer det gå bra.

Alla hundar är olika, vissa blir inte alls dåliga i magen medans vissa blir jätte dåliga.

Mischa
0

stomax eller liknande tillskott kan hjälpa att stabilisera magen.

≧◔◡◔≦

Bleenda
0

Jag förstår inte varför ni byter foder överhuvud taget. Visst kan man bli osäker när olika personer talar olika om foder. Alla har säkert sin favorit. Som jag också har förståsFlört

Låt hunden fortsätta med sitt foder. Mår hunden bra av det och bajsar ordentligt, så finns ingen orsak att byta.

Vi föder ju upp hundar på det här fodret och har aldrig haft några problem. Jakthunds raser som kräver stark och frisk fysik.

Och det foder du försöker gå över på är svindyrt om jag inte minns fel.

[SarahOhrn]
0

#5 Jo, dock har jag ju inget att jämföra med. Kanske blir han ännu bättre av detta. Har hört mig för ett par månader nu och Doggy verkar int alls bra med allt spannmål :/ Det är det jag tänker på.

Och jag vet att pro plan är svindyrt men är det bättre är det såklart värt..

Bleenda
0

Snälla, du ska inte lyssna så mycket på vad andra säger.

Jag har läst igenom trådarna och blir ganska irriterad.

Du måste ju bli alldeles snurrig av alla underliga beskrivningar du får om olika foder.

Att ta reda på ett nytt foder är som en djungel. Alla foderförsäljare säger ju givetvis att just deras är bra. Så klart.

Alla hundar är olika och passar till olika foder. Det foder som passar min hund, passar kanske inte till grannens hund och vise versa.

Mår din hund bra av Doggy, så finns ingen som helst anledning att byta. Håller man på och byter hit och dit blir hunden bara dålig. Och det finns det ju ingen orsak till .

Jag såg på ett program på TV för några år sedan. Tror det var "Plus" Där hade dom tagit reda på att ett foder innehöll precis likadant som ett grisfoder. Bara det att grisfodret var mjöl och hundfodret var i kulor. Och mycket dyrare. Så mina grannar som födde upp schäfrar gick över och köpte grisfoder efter det. Och hundarna mådde hur bra som helstSkrattande

[SarahOhrn]
0

#7 Haha, ja det är en djungel! Och man lyssnar såklart på alla… Får sova på saken!

Mischa
0

#7 intressant, det måste varit för länge sedan.

Numera är det såvitt jag vet förbjudet med animaliska produkter i grisfoder och förbjudet att utfodra grisar (även sällskapsgrisar) med animaliskt matavfall.

(heeelt OT)

≧◔◡◔≦

Bleenda
0

Ja, det var länge sedan. Det var nog i början av programets start.

Mischa
0

#10 menar väl det :D

blev lite fundersam då jag är butikssäljare för dessa typer av foder.

däremot köper många kofoder till sina kaniner pga priset, men inget jag skulle rekommendera, mineral och vitaminhalterna måste vara skyhöga för en högproducerande mjölkko i jämförelse med en kanins behov.

≧◔◡◔≦